НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ПРОГРЕСИВНИЙ МЕТОД ПОКРАЩЕННЯ КОМПЕТЕНТІСНОГО НАВЧАННЯ ПРЕДМЕТУ «АНАТОМІЯ ЛЮДИНИ» ЗА УМОВ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8412Ключові слова:
новітні методи, компетентнісне навчання, анатомія людини, інтернаціоналізація, вища освіта.Анотація
Мета роботи – запропонувати студентам та викладачам медичного факультету засоби та обґрунтувати методи для компетентнісного покращення навчання та засвоєння предмету «Анатомія людини», як фундаментальної дисципліни при здобуванні професії лікаря в умовах мультикультуральності та інтернаціоналізацїї вищої освіти в Україні.
Основна частина. У статті окреслені виклики та проблеми з якими стикнулися вищі медичні навчальні заклади за умов інтернаціоналізації освіти в Україні в останні роки, як приклад наведена кафедра анатомії людини Тернопільського державного медичного університету ім. І.Я. Горбачевського. Описано як впровадження та застосування новітніх технологій та методів допомагають компетентнісно підвищити якість навчання анатомії людини та покращити засвоюваність матеріалу серед студентів.
Висновок. Використання новітніх засобів та технологій в підготовці кваліфікованих спеціалістів у галузі медицини однозначно. Допомагає студентам краще засвоїти предмет «анатомія людини» та опанувати практичні навички, сприяє виробленню у студента творчого підходу до навчання, навчає його аналізу та синтезу при роботі з інформацією, сприяє професійному розвитку викладачів і студентів, робить студента само організованим, розвиває здібності мислити самостійно, робить процес навчання цікавим та динамічним, а також створює всім студентам, без виключення, рівні можливості.
Посилання
Custodio, L. (2003). Philosophy of Education, Culture and Values. UST Publishing House. Espana Manila.
Banks, C.M. (2001). Becoming a Cross-Cultural Teacher. In C. F. Diaz (Ed.), Multicultural Education in the 21st Century, (pp. 171-183). New York: Addison-Wesley.
Bennett, C. (1995). Comprehensive Multicultural Education: Theory and practice. (3 rd ed.). Massachusetts: Allen & Bacon.
Banks, J. (1995). Handbook of Research on Multicultural Education. Cherry A., McGee, Banks, Associate Editor. New York: Macmillan.
Bukhalska S. (2009). Kompetentnisnyi pidkhid. Teoretychnyi analiz kliuchovykh definitsii vyshchoi medychnoi osvity [Competency approach. Theoretical analysis of key definitions of higher medical education]. Nova ped. dumka – New Ped. Opinion, 2, 84-87 [in Ukrainian].
[Elektronnyi resurs]. Retrieved from: http://studyinukraine.gov.ua/life-in-ukraine/international-students-in-ukraine/ [in Ukrainian].
(2016). Robochyi navchalnyi plan pidhotovky fakhivtsiv osvitno-kvalifikatsiinoho rivnia “spetsialist” kvalifikatsii “likar” u VNZ IV rivnia akredytatsii za spetsialnistiu 222-“Medytsyna” [Work curriculum for the training of specialists in the educational qualification level "specialist" qualification "doctor" in the university of the IV level of accreditation in specialty 222- "Medicine"]. [in Ukrainian].
(2016). Robochyi navchalnyi plan pidhotovky fakhivtsiv osvitno-kvalifikatsiinoho rivnia “spetsialist” kvalifikatsii “likar-stomatoloh” u VNZ IV rivnia akredytatsii za spetsialnistiu 221-“Stomatolohiia”[ Work curriculum for the training of specialists in the educational-qualification level "specialist" qualification "dentist" in the university of IV level of accreditation in specialty 221- "Dentistry"]. [in Ukrainian].
Shinkaruk-Dykovytska, M.M., Poberezhna, H.M., Fedyk, T.V. & Kovalchuk, L.O. (2017). Kompetentnisnyi pidkhid ta formuvannia kliuchovykh kompetentnostei v pidhotovtsi studentiv vyshchykh navchalnykh medychnykh zakladiv [Competency approach and formation of key competencies in the training of students of higher educational institutions]. Visnyk Vinnytskoho natsionalnoho medychnoho universytetu – Bulletin of the Vinnytsia National Medical University, 21, 1(2), 319-323. [in Ukrainian].