ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ ФТИЗІАТРІЇ ДЗ “ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МОЗ УКРАЇНИ”

Автор(и)

  • N. S. Kоlisnyk ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро
  • N. A. Marchenko ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро
  • D. V. Chabanenko ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро
  • A. I. Stadnik ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро
  • V. A. Freyvald ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8294

Ключові слова:

туберкульоз, фтизіатрія, навчальний процес, самостійна робота.

Анотація

Мета роботи – проаналізувати методи та засоби навчання, направлені на поліпшення викладання предмета “Фтизіатрія”, які застосовуються на кафедрі фтизіатрії ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”.

Основна частина. В умовах несприятливої епідемічної ситуації та надання переваг амбулаторним моделям лікування хворих на туберкульоз в Україні виникає необхідність вдосконалювати викладання навчального матеріалу студентам-медикам на кафедрах вищих навчальних закладів.

Типовий навчальний план і навчальні програми виділяють обмежену кількість годин для оволодіння дисципліною “Фтизіатрія”, віддаючи перевагу самостійній аудиторній та позааудиторній роботі студентів. Тому викладачі кафедри фтизіатрії ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України” проводять постійний пошук сучасних методів викладання дисципліни, які сприятимуть покращенню засвоєння теоретичного і практичного матеріалу. Під час практичних занять застосовуються інтерактивні методики у вигляді рольових ігор, дискусій, роботи в групах, та допоміжний матеріал, який заохочував студентів до вивчення дисципліни. Студенти із задоволенням беруть участь в обговоренні різних ситуаційних задач, що дозволяє поглибити їх клінічне мислення та оцінити засвоєний теоретичний матеріал. Для індивідуальної роботи розроблені практикуми з самостійної роботи для студентів 4 курсу, які включають клінічні задачі з рентгенограмами, тести різного ступеня складності, задачі, малюнки та кросворди. Завдання вимагають від студента пошуку відповідей у додатковій літературі, таким чином покращуючи знання з предмета.

Висновок. Підвищення зацікавлення студентів-медиків у вивченні дисципліни “Фтизіатрія” поліпшить якість надання медичної допомоги пацієнтам у майбутньому.

Біографії авторів

N. S. Kоlisnyk, ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

Колісник Наталія Станіславівна, к.мед.н., доцент, завідувач кафедри фтизіатрії ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», е-mail:

N. A. Marchenko, ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

  1. Марченко Наталія Анатоліївна, к.мед.н., доцент кафедри фтизіатрії ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», е-mail: / Тел.: +38(096-482-66-62)

D. V. Chabanenko, ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

  1. Чабаненко Денис Вікторович, асистент кафедри фтизіатрії ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», е-mail:

A. I. Stadnik, ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

  1. Стаднік Олександр Ігоревич, асистент кафедри фтизіатрії ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України»,  е-mail:

V. A. Freyvald, ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

  1. Фрейвальд Валентин Альфредович, асистент кафедри фтизіатрії ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», е-mail:

Посилання

WHO Global tuberculosis report 2016. (n.d.). http://www.who.int/en/ Retrieved from: http://www.who.int/tb/publications/global_report/en/

Nizova, N.M., Kuzin, I.V., Terleieva, Ya.S., & Shcherbynska, A.M. (2016). Kharakterystyka zakhvoriuvanosti naselennia na tuberkuloz [Characteristics of the incidence of tuberculosis]. Shafranskyi V.V. (Ed.). Shchorichna dopovid pro stan zdorovia naselennia, sanitarno-epidemichnu sytuatsiiu ta rezultaty diialnosti systemy okhorony zdorovia Ukrainy. 2015 rik. – Annual report on the health status of the population, sanitary and epidemiological situation and the results of the health care system of Ukraine. 2015 year. (pp.108-113). Kyiv: DU “UISD MOZ Ukrainy” [in Ukrainian].

Petrenko, V.I., Todoriko, L.D., Hryshchuk L.A., Asmolov, O.K., Boiko, M.H., Duzhyi, I.D., Liepshyna, S.M.…. Dzhovanni-Batista Mihliori. (2015). Ftyziatriia [Phthisiology]. Kyiv: VSV “Medytsyna” [in Ukrainian].

Alenin, P.K. (2015). Status ftiziatrii kak spetsializatsii v predstavleniyakh studentov-medikov [The status of Phthisiology as a specialization in the representations of medical students]. Saratov Journal of Medical Scientific Research, 11 (3), 349-353 [in Russian].

Kolisnyk, N.S., Freivald, V.A., Marchenko, N.A., Chabanenko, D.V., & Stadnik, O.I. (2016). Riven informovanosti ta stavlennia studentiv medychnykh vuziv do tuberkulozu v suchasnykh umovakh [Level of awareness and attitude of students of medical universities to tuberculosis in modern conditions]. O.Yu. Vysotskyi (Ed.). Aktualni problemy rozvytku osvity i nauky v umovakh hlobalizatsiii – Actual Problems of Development of Education and Science in the Conditions of Globalization: Proceedings of the International Scientific Conference, 1, (pp. 214-217). Dnipro: Royal Prynt [in Ukrainian].

Pukhalska, N.S. (2009). Problemy vykladannia tuberkulozu u vyshchykh navchalnykh medychnykh zakladakh [Problems of teaching tuberculosis in higher educational institutions]. Zaporozhskyy medytsynskyy zhurnal – Zaporozhye Medical Journal, 11 (4), 142-144 [in Ukrainian].

Meretskyi, V.M. (2015). Rol samostiinoi roboty studentiv v orhanizatsii navchalnoho protsesu [The role of individual work of students in the organization of the educational process]. Medychna Osvita – Medical Education, 3, 113-115 [in Ukrainian].

Khodzhayan, A.B., & Agranovich, A.B. (2011). Osobennosti organizatsii effektivnoy samoobrazovatelnoy deyatelnosti studentov v meditsinskom vuze [Features of the organization of effective self-educational activity of students in a medical school]. Fundamentalnye issledovaniya – Fundamental Research, (11), 149-153 [in Russian].

Kolisnyk, N.S., Marchenko, N.A., & Freivald, V.A. (2016). Osoblyvosti vykladannia problem tuberkulozu inozemnym studentam na kafedri ftyziatrii Dnipropetrovskoi medychnoi akademii [Features of teaching tuberculosis problems to foreign students at the Department of Phthisiology in Dnipropetrovsk Medical Academy]. O.Yu. Vysotskyi (Ed.). Aktualni problemy rozvytku osvity i nauky v umovakh hlobalizatsii – Actual Problems of Development of Education and Science in the Conditions of Globalization: Proceedings of the International Scientific Conference, 2. (pp. 190-192). Dnipro: Royal Prynt [in Ukrainian].

Vorodiukhina, A.K., Boiko, M.H., Yareshko, A.H., Kulish, M.V., Bondarenko, V.H., & Bezruchko, D.V. (2013). Poiednannia vitchyznianykh ta svitovykh standartiv diahnostyky i likuvannia tuberkulozu – tse nevidiemna skladova sushasnoi ftyziatrii yak v praktychnii medytsyni, tak i v navchalnomu protsesi [The combination of domestic and world standards for the diagnosis and treatment of tuberculosis is an integral part of modern phthisiology, both in practical medicine and in the educational process]. Svit medytsyny ta biolohii – World of Medicine and Biology, 1, 181-182 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Kоlisnyk N. S., Marchenko, N. A., Chabanenko, D. V., Stadnik, A. I., & Freyvald, V. A. (2018). ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ ФТИЗІАТРІЇ ДЗ “ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МОЗ УКРАЇНИ”. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8294

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи