ДОСВІД ОСВОЄННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ТА ОСОБЛИВОСТІ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ 5 КУРСУ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ НА КАФЕДРІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ № 3

Автор(и)

  • T. V. Boiko ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.7829

Ключові слова:

індивідуальна робота студентів, навчання, знання, практичні навички.

Анотація

Мета роботи – вивчити досвід освоєння практичних навичок та особливості організації індивідуальної роботи студентів (ІРС) на кафедрі внутрішньої медицини № 3.

Основна частина. Відпрацювання в умовах відділень терапевтичного профілю є дієвим та перспективним методом передачі навчальної інформації шляхом практичних дій. Максимально наближені до реальних умов практичні заняття та позааудиторна робота студентів підвищують їх мотивацію та зацікавленість до самостійного виконання практичних навичок.

ІРС − це самостійне освоєння студентом частини навчальної програми, що здійснюється за партнерської участі викладача в її плануванні і оцінці досягнення конкретного результату. При організації ІРС співробітники кафедри внутрішньої медицини № 3 враховують індивідуальні здібності студента, допомагають розкрити його творчий потенціал, кращі якості як майбутнього лікаря-фахівця. Контроль ІРС проводиться шляхом усного опитування та виконання письмових контрольних завдань  під час практичних занять, проміжного та поточного контролю. При контролі засвоєння матеріалу при ІРС викладач  оцінює не тільки рівень освоєння студентом навчального матеріалу, а і його вміння використовувати отримані знання при постановці діагнозу. Необхідно враховувати  чіткість викладу й обґрунтованість відповіді, рівень володіння матеріалом, наявність творчого підходу при ІРС, ступінь уявлення студента про нові медичні технології, знання показань та протипоказань до призначення лікування. Види ІРС, що використовуються при викладанні предмета внутрішньої медицини на кафедрі внутрішньої медицини № 3 ТДМУ студентам п’ятого курсу, – це ІРС на аудиторних заняттях, позааудиторна ІРС, самостійна робота під контролем викладача (індивідуальні заняття з викладачем). 

Висновок. Організація ІРС сприяє повноціннішому засвоєнню матеріалу та формуванню знань і умінь, що допомагає у підготовці кваліфікованих лікарів європейського рівня.

Біографія автора

T. V. Boiko, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

Доцент кафедри внутрішньої медицини № 3

Посилання

Hasiuk, P.A., Hasiuk, N.V., & Kindii, D.D. (2013). Vprovadzhennia novitnikh tekhnolohii v navchalnyi protses −

zaporuka yakisnoi pidhotovky likariv-stomatolohiv v umovakh Yevropeiskoi intehratsii [Introduction of the newest technologies in the educational process – the key to the quality training of doctors-dentists in the context of European integration]. Materialy navchalno−metodychnoi konferentsii “Yevropeyskyi vybir − nevidiemna skladova rozvytku vyshchoi medychnoi osvity Ukrainy” (Poltava,

travnia 2013). − Materials of the Educational-Methodical Conference “European the choice is an integral part of the development of higher medical education in Ukraine”(Poltava, May 23, 2013), Poltava, 31-32 [in Ukrainian].

(2015). Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu v Derzhavnomu vyshchomu navchalnomu zakladi “Ivano-Frankivskyi natsionalnyi medychnyi universytet” [Regulations on the organization of educational process at the State Higher Educational Institution “Ivano-Frankivsk National Medical University”]. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].

Sikorska, M.V., & Vizir, V. (2017). Problema vidpratsiuvannia praktychnykh navykiv pry vyvchenni nervovykh khvorob inozemnymy studentamy [The problem of working out practical skills in the study of nerve diseases by foreign students]. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, prysviachenoi 60-richchiu TDMU. “Suchasni pidkhody do vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini”, 18-19 travnia 2017, Ternopil – Materials of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference with International Participation devoted to the 60th anniversary of the TDMU. Modern Approaches to Higher Medical Education in Ukraine, May 18-19. Ternopil [in Ukrainian].

Hrydzhuk, T.I., Merhel, T.V., Yusypchuk, U.V., Sarapuk, O.R., Hlushko, N.L., Sarapuk, I.V., & Savchuk, N.V. (2017). Optymizatsiia praktychnykh metodiv navchannia u profesiinii pidhotovtsi studentiv medychnoho universytetu [Optimization of practical methods of teaching in the professional training of students of the medical university]. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, prysviachenoi 60-richchiu TDMU. “Suchasni pidkhody do vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini”, 18-19 travnia 2017, Ternopil – Materials of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference with International Participation devoted to the 60th anniversary of the TDMU. Modern Approaches to Higher Medical Education in Ukraine, May 18-19. Ternopil [in Ukrainian].

Makoida, I.Ya., & Ostrovskyi, M.M. (2013). Samostiina robota studentiv − metod pidhotovky vysokokvalifikovanoho spetsialista [Independent work of students – the method of preparation of a highly skilled specialist]. Halytskyi likarskyi visnyk − Galician Medical Journal, (4), 87-88 [in Ukrainian].

Skrobach, N.V., Havryk, I.T., & Delva, Yu.V. (2014). Samostiina robota studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv yak vazhlyvyi element suchasnoi pidhotovky fakhivtsiv [Independent work of students of higher educational institutions as an important element of modern training of specialists]. Halytskyi likarskyi visnyk − Galician Medical Journal, (2), 110-111 [in Ukrainian].

Chornii, N.V. (2014). Samostiina robota studentiv yak skladova chastyna u pidhotovtsi spetsialista v umovakh kredytno-modulnoi systemy navchannia [Independent work of students as an integral part in the training of a specialist in the conditions of credit-transfer system of education]. Medychna osvita − Medical Education, (4), 132-134 [in Ukrainian]. DOI: http://dx.doi.org/10.11603/me.v0i4.3703.

Bodnarchuk, O.V., & Stetskiv, A.O. (2015). Rol samostiinoi roboty pry vyvchenni orhanichnoi khimii v umovakh kredytno-modulnoi systemy [The role of independent work in the study of organic chemistry under the conditions of the credit-transfer system]. Dosvid vprovadzhennia kredytno-modulnoi systemy orhanizatsii navchalnoho protsesu u vyshchykh navchalnykh zakladakh Prykarpattia III–IV rivniv akredytatsii: naukovo-metodychna konferentsiia 29 kvitnia 2015 r.: tezy dop. – Experience of introduction of credit-transfer system of organization of educational process in higher educational institutions of Prykarpattia III-ІV levels of accreditation: scientific-methodical conference April 29, 2015: theses additional, Ivano-Frankivsk, 17-18 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Boiko, T. V. (2018). ДОСВІД ОСВОЄННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ТА ОСОБЛИВОСТІ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ 5 КУРСУ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ НА КАФЕДРІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ № 3. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.7829

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи