ВИКОРИСТАННЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ З НАДАННЯ ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ

Автор(и)

  • V. І. Pertsov Запорізький державний медичний університет
  • O. A. Lyovkin Запорізький державний медичний університет
  • Ya. V. Telushko Запорізький державний медичний університет

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.1.7175

Ключові слова:

симуляційне навчання.

Анотація

Мета роботи – показати нові ефективні методи навчання студентів, які впроваджені на кафедрі медицини катастроф, військової медицини, анестезіології та інтенсивної терапії Запорізького державного медичного університету.

Матеріали та методи. Головні ознаки симуляційного навчання: можливість використання манекенів або статистів для повноти та реалістичності моделювання об’єкта в певній ситуації; відпрацювання конкретних практичних навичок з використанням сучасної апаратури без завдання шкоди здоров’ю людини; відпрацювання командної роботи в імітованій конкретній ситуації.

Результати й обговорення. Результатом впровадження стали доведені до автоматизму алгоритми проведення серцево-легеневої реанімації; надання допомоги при політравмі,  нефатальному втопленні; питання первинного медичного сортування.

Висновки. 1. Форми симуляційного навчання (командні заняття, майстер-класи, семінари-тренінги, змагання) є високоефективною системою практичної підготовки студентів медичних вузів. 2. Командні заняття є пріоритетною формою відпрацювання алгоритму серцево-легеневої реанімації, надання екстреної медичної допомоги при травмі. 3. Майстер-класи слід використовувати як елемент практичної підготовки під час проведення науково-практичних конференцій. 4. Семінари-тренінги є оптимальною формою навчання у роботі з немедичною аудиторією (військовослужбовцями, волонтерами, школярами). 5. Змагання допомагають студентам вдосконалити практичні навички, оволодіти навичками первинного медичного сортування тощо.

Біографії авторів

V. І. Pertsov, Запорізький державний медичний університет

завідувач кафедри медицини катастроф, військової медицини, анестезіології та інтенсивної терапії Запорізького державного медичного університету

O. A. Lyovkin, Запорізький державний медичний університет

асистент кафедри медицини катастроф, військової медицини, анестезіології та інтенсивної терапії Запорізького державного медичного університету

Ya. V. Telushko, Запорізький державний медичний університет

доцент кафедри медицини катастроф, військової медицини, анестезіології та інтенсивної терапії Запорізького державного медичного університету

Посилання

Lyovkin, O.A., Serikov, K.V., Konakov, S.Yu. & Malashenko, K.K. (2014). Analiz navchannia bryhad ekstrenoi (shvydkoi) medychnoi dopomohy provedenniu sertsevo-lehenevoi reanimatsii z vykorystanniam symuliatsiinykh tekhnolohii [Analysis training for emergency medical services crews of cardio-pulmonary resuscitation using simulation technology]. Ekstrena medytsyna: vid nauky do praktyky – Emergency Мedicine: from research to practice, 56, 4450 [in Ukrainian].

Yekhalov, V.V., Sliva, V.I., Stanin, D.M., Lyashchenko & O.V., Kligunenko, Ye. N. (2011). P. rintsipy podgotovki vrachey-internov raznykh spetsialnostey po tsiklu “Neotlozhnye sostoyaniya” [Basis of training of interns of different specialty on a training cycle “Emergency conditions”]. Meditsina neotlozhnykh sostoyaniy – Emergency Medicine, 4, 124–129 [in Russian].

Lyovkin, O.A., Holdovskyi, B. M., Serikov, K. V. (2014). Symuliatsiini formy navchannia bryhad E(Sh)MD [Simulation training of emergency medical services crews]. Meditsina neotlozhnykh sostoyaniy – Emergency Medicine, 62, 121–124 [in Ukrainian].

Markov, Yu. I. & Orel, V. V. (2014). Symuliatsiini tekhnolohii vidpratsiuvannia praktychnykh navykiv sertsevo-lehenevoi reanimatsii v medytsyni nevidkladnykh staniv [Simulation technology of cardio-pulmonary resuscitation training in emergency care medicine]. Meditsina neotlozhnykh sostoyaniy – Emergency Medicine, 7, 62, 157–158 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-11

Як цитувати

Pertsov V. І., Lyovkin, O. A., & Telushko, Y. V. (2017). ВИКОРИСТАННЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ З НАДАННЯ ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.1.7175

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти