АНАЛІЗ СВІТОВОГО ДОСВІДУ ПІДГОТОВКИ ІНТЕРНА-НЕВРОЛОГА: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ

Автор(и)

  • З. В. Салій Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6504-1661
  • С. І. Шкробот Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-5115-0207
  • М. І. Салій Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-2769-4941

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14268

Ключові слова:

підготовка інтерна, світовий досвід, перспективи

Анотація

Анотація. Ключовим фактором забезпечення високоякісної неврологічної допомоги в Європі є оновлення та узгодження (гармонізація) програм підготовки фахівців.

Затверджена наказом МОЗ України 14 липня 2022 р. № 1219 нова програма підготовки в інтернатурі за фахом «Неврологія» з 2022/2023 навчального року передбачає зменшення кількості годин з 1560 до 936.

Ми проаналізували програми підготовки, робочі плани, особливості навчання та отримання клінічного досвіду, а також проб­леми, з якими стикаються резиденти у провідних європейських країнах, США та Канаді.

У серпні 2020 р. ініціативна група спеціалістів країн ЄС провела аналіз системи підготовки інтернів-неврологів. В анкетуванні взяли участь представники 32 (84 %) європейських країн, які дали відповідь на понад 30 запитань. Дано характеристику навчальних програм, робочих планів, тривалості навчання, вузькій спеціалізації в неврології; обовʼязкових та добровільних ротацій на інші медичні дисципліни; оволодіння методами обстеження. Проаналізовано проблеми, труднощі, з якими стикаються резиденти, вимоги до баз стажування тощо. У підсумку, запорукою успішного навчання є поєднання науково обґрунтованого робочого плану з мотивацією та самоорганізацією здобувачів.

Тому, вибудовуючи власну систему підготовки лікарів-інтернів, ми повинні гармонізувати кращий світовий досвід із традиціями вітчизняної неврологічної школи. Заочні бази стажування інтернів-неврологів повинні мати спеціалізовані неврологічні відділення, потужну амбулаторно-поліклінічну службу та сучасні діагностичні можливості. Клініка має надавати план навчання із зазначенням тривалості обов’язкових ротацій у базових відділеннях, переліком практичних навичок та методів діагностики, якими може оволодіти лікар-інтерн. Використовувати командний тип роботи й сформувати колектив наставників із числа найбільш досвідчених лікарів. Максимально залучати лікарів-інтернів до діагностичного процесу та наукового пошуку.

Біографія автора

С. І. Шкробот, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 6701626909

Посилання

Kleineberg, N.N., van der Meulen, M., Franke, C., Klingelhoefer, L., Sauerbier, A., Di Liberto, G., ... Antonenko, K. (2020). Differences in neurology residency training programmes across Europe–a survey among the Residents and Research Fellow Section of the European Academy of Neurology national representatives. European journal of neurology, 27(8), 1356-1363. DOI 10.1111/ene.14242. DOI: https://doi.org/10.1111/ene.14242

Jordan, J.T., Mayans, D., Schneider, L., Adams, N., Khawaja, A.M., & Engstrom, J. (2016). Education research: neurology resident education: trending skills, confidence, and professional preparation. Neurology, 86(11), e112-e117. DOI 10.1212/WNL.0000000000002463. DOI: https://doi.org/10.1212/WNL.0000000000002463

Ernst, A.K., Zupanic, M., Ellrichmann, G., & Biesalski, A.S. (2022). Germany-wide evaluation of residency in neurological intensive care medicine. BMC Medical Education, 22(1), 1-10. DOI 10.1186/s12909-022-03441-4. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-022-03441-4

Feigin, V.L., Nichols, E., Alam, T., Bannick, M.S., Beghi, E., Blake, N., ... Fischer, F. (2019). Global, regional, and national burden of neurological disorders, 1990–2016: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2016. The Lancet Neurology, 18(5), 459-480. DOI 10.1016/S1474-4422(18)30499-X. DOI: https://doi.org/10.1016/S1474-4422(18)30499-X

https://www.neurology.columbia.edu/patient-care/specialties/general-neurology.

https://www.ualberta.ca/department-of-medicine/education/residency-programs/neurology/index.html.

https://www.uems-neuroboard.org/web/images/docs/exam/European-Training-Requirements-Neurology-accepted-version-21Oct16.pdf.

https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1219282-22#Text.

National Resident Matching Program. (2019). National Resident Matching Program, Results and Data: 2019 Main Residency Match®.

Mahajan, A., Cahill, C., Scharf, E., Gupta, S., Ahrens, S., Joe, E., & Schneider, L. (2019). Neurology residency training in 2017: a survey of preparation, perspectives, and plans. Neurology, 92(2), 76-83. DOI /10.1212/WNL.0000000000006739. DOI: https://doi.org/10.1212/WNL.0000000000006739

Patel, U.K., Zhang, M.H., Patel, K., Malik, P., Shah, M., Rasul, B.M., ... Lunagariya, A. (2020). Recommended strategies for physician burnout, a well-recognized escalating global crisis among neurologists. Journal of clinical neurology (Seoul, Korea), 16(2). DOI 10.3988/jcn.2020.16.2.191. DOI: https://doi.org/10.3988/jcn.2020.16.2.191

Dall, T.M., Storm, M.V., Chakrabarti, R., Drogan, O., Keran, C.M., Donofrio, P.D., … Vidic, T.R. (2013). Supply and demand analysis of the current and future US neurology workforce. Neurology, 81(5), 470-478. DOI 10.1212/WNL.0b013e318294b1cf. DOI: https://doi.org/10.1212/WNL.0b013e318294b1cf

Juul, D., Gutmann, L., Adams, H.P., OʼShea, S.A., & Faulkner, L.R. (2021). Training in neurology: feedback from graduates about the psychiatry component of residency training. Neurology, 96(5), 233-236. DOI 10.1212/WNL.0000000000010857. DOI: https://doi.org/10.1212/WNL.0000000000010857

United Nations General Assembly Progress on the prevention and control of non-communicable diseases. Report of the Secretary-General. Dec 21, 2017. Retrieved from: https://ncdalliance.org/sites/default/files/resource_files/UNSG%20Report%20on%20NCDs%20December%202017%20A.72.662%20SG%20report.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Салій, З. В., Шкробот, С. І., & Салій, М. І. (2024). АНАЛІЗ СВІТОВОГО ДОСВІДУ ПІДГОТОВКИ ІНТЕРНА-НЕВРОЛОГА: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ. Медична освіта, (4), 139–144. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14268

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ