ЗМІСТОВИЙ КОМПОНЕНТ МЕДІАТОРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13638Ключові слова:
медіаторська компетентність, соціальні працівники, зміст навчання, міждисциплінарний підхід, врегулювання конфліктівАнотація
Анотація. Однією з ознак суспільства сучасного типу є висока конфліктогенність, яка відображає наявність загрози суспільству. У статті проаналізовано медiаторську компетентність, що поєднує комплекс професiйних знань, умінь та навичок, досвiд власної дiяльностi, що би дозволило зробити певні об’єктивнi судження i приймати правильні рішення для врегулювання конфлiктів. З’ясовано, що при пiдготовці фахівців, особливо соціальних педагогів, до ролi медiатора слід враховувати мету, завдання, принципи медiацiї, формувати знання, умiння й навички соціальних працівників, які будуть здiйснювати соцiально-правововий захист осiб й опиратимуться на знання і практичні вмiння на основі міждисциплінарного підходу в галузі конфлiктологiї, права, психологiї, юриспруденції й особистісних характеристик та досвiду.
Посилання
Arkhypova, S.P., Maiboroda, H.Ia., & Tiutiunnyk, O.V. (2011). Metody ta tekhnolohii roboty sotsialnoho pedahoha [Methods and technologies of work of a social pedagogue]. Kyiv: Vydavnychyi dim «Slovo» [in Ukrainian].
Bandurka, A.M., & Druz, V.A. (1997). Konflyktolohyia [Conflictology]. Kharkiv: Fortuna-Press [in Russian].
Bezpalko, O.V. (2009). Sotsialna pedahohika: skhemy, tablytsi, komentari [Social pedagogy: schemes, tables, comments]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].
Bilyk, N.M. (2012). Mediatsiia yak tekhnolohiia profesiinoi diialnosti sotsialnoho pedahoha ta sotsialnoho pratsivnyka [Mediation as a technology of professional activity of social pedagogue and social worker]. Osvitnii prostir. Hlobalni, rehionalni ta informatsiini aspekty – Educational space. Global, regional and information aspects. Chernivtsi [in Ukrainian].
Vainola, R.Kh. (2008). Kurs lektsii iz dystsypliny «Tekhnolohii sotsialnopedahohichnoi roboty» dlia studentiv spetsialnosti 6.010105 «Sotsialna pedahohika» dennoi ta zaochnoi formy navchannia [A course of lectures on the discipline “Technologies of social-pedagogical work” for students of the specialty 6.010105 “Social pedagogy” of full-time and part-time education]. Kyiv: KMPU imeni B.D. Hrinchenka [in Ukrainian].
Vashchenko, I.V. (2013). Konfliktolohiia ta teoriia perehovoriv [Conflictology and negotiation theory]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].
Vashchenko, I.V., & Antonova, O.H. (1998). Konflikt. Posttravmatychnyi stres: shliakhy yikh podolannia [Conflict. Post-traumatic stress: ways to overcome them]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].
Dzhonson, D.V. (2003). Sotsialna psykholohiia. Treninh mizhosobystisnoho spilkuvannia [Social Psychology. Interpersonal communication training]. Kyiv: VD «Kyievo-Mohylianska akademiia» [in Ukrainian].
Kapska, A.I. (2005). Sotsialna robota [Social work]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].
Kozyrieva, V., & Havrylishyn, A. (2011). Mediatsiia yak alternatyvnyi sposib vyrishennia hospodarskykh sporiv [Mediation as an alternative way of resolving economic disputes]. Malyi i serednii biznes (pravo, derzhava, ekonomika) – Small and medium-sized business (law, state, economy), 1/2, 122-128 [in Ukrainian].
Malyhina, K. (2013). Pozasudove vrehuliuvannia sporiv: ohliad isnuiuchykh alternatyv [Out-of-court dispute resolution: an overview of existing alternatives]. Yurydychna hazeta – Legal Newspaper, 19/20, 40-41 [in Ukrainian].
Matviichuk, M.M. (2016). Rol ta mozhlyvosti mediatora yak zaluchenoho fakhivtsia pry vyrishenni konfliktiv u navchalnomu zakladi [The role and capabilities of a mediator as an involved specialist in resolving conflicts in an educational institution]. Rozbudova myru. Profilaktyka i vyrishennia konfliktu z vykorystanniam mediatsii: sotsialno-pedahohichnyi aspect – Development of measure. Prevention and resolution of conflict with the use of mediation: socio-pedagogical aspect. Kyiv: FOP Stetsenko V.V. [in Ukrainian].
Melnychuk, I.M. (2010). Teoriia і praktyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh tekhnolohii [Theory and practice of professional training of future social workers by means of interactive technologies]. Ternopil: Ekonomichna dumka [in Ukrainian].
Morska, L.I. (2015). Model systemy formuvannia mediatorskoi kompetentnosti maibutnikh yurystiv [Model of the system for formatiom of mediator competence of future lawyers]. Naukovi zapysky. Seriia «Pedahohika» – Proceedings. Series “Pedagogy”, 2, 20-27 [in Ukrainian].
Penishkevych, D.I., & Tymchuk, L.I. (2009). Sotsial¬na pedahohika: Modulna tekhnolohiia navchalnoho kursu [Social pedagogy: Modular technology of the educational coursu]. Chernivtsi: Chernivetskyi natsionalnyi universytet imeni Yuriia Fedkovycha [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.