ЗМІСТОВИЙ КОМПОНЕНТ МЕДІАТОРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • Ю. А. Гнатишин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-1208-7855
  • Г. І. Кліщ Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1074-1772
  • С. І. Гнатишин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-0021-0879

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13638

Ключові слова:

медіаторська компетентність, соціальні працівники, зміст навчання, міждисциплінарний підхід, врегулювання конфліктів

Анотація

Анотація. Однією з ознак суспільства сучасного типу є висока конфліктогенність, яка відображає наявність загрози суспільству. У статті проаналізовано медiаторську компетентність, що поєднує комплекс професiйних знань, умінь та навичок, досвiд власної дiяльностi, що би дозволило зробити певні об’єктивнi судження i приймати правильні рішення для врегулювання конфлiктів. З’ясовано, що при пiдготовці фахівців, особливо соціальних педагогів, до ролi медiатора слід враховувати мету, завдання, принципи медiацiї, формувати знання, умiння й навички соціальних працівників, які будуть здiйснювати соцiально-правововий захист осiб й опиратимуться на знання і практичні вмiння на основі міждисциплінарного підходу в галузі конфлiктологiї, права, психологiї, юриспруденції й особистісних характеристик та досвiду.

Біографії авторів

Г. І. Кліщ, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57202834170

С. І. Гнатишин, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57430481100

Посилання

Arkhypova, S.P., Maiboroda, H.Ia., & Tiutiunnyk, O.V. (2011). Metody ta tekhnolohii roboty sotsialnoho pedahoha [Methods and technologies of work of a social pedagogue]. Kyiv: Vydavnychyi dim «Slovo» [in Ukrainian].

Bandurka, A.M., & Druz, V.A. (1997). Konflyktolohyia [Conflictology]. Kharkiv: Fortuna-Press [in Russian].

Bezpalko, O.V. (2009). Sotsialna pedahohika: skhemy, tablytsi, komentari [Social pedagogy: schemes, tables, comments]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Bilyk, N.M. (2012). Mediatsiia yak tekhnolohiia profesiinoi diialnosti sotsialnoho pedahoha ta sotsialnoho pratsivnyka [Mediation as a technology of professional activity of social pedagogue and social worker]. Osvitnii prostir. Hlobalni, rehionalni ta informatsiini aspekty – Educational space. Global, regional and information aspects. Chernivtsi [in Ukrainian].

Vainola, R.Kh. (2008). Kurs lektsii iz dystsypliny «Tekhnolohii sotsialnopedahohichnoi roboty» dlia studentiv spetsialnosti 6.010105 «Sotsialna pedahohika» dennoi ta zaochnoi formy navchannia [A course of lectures on the discipline “Technologies of social-pedagogical work” for students of the specialty 6.010105 “Social pedagogy” of full-time and part-time education]. Kyiv: KMPU imeni B.D. Hrinchenka [in Ukrainian].

Vashchenko, I.V. (2013). Konfliktolohiia ta teoriia perehovoriv [Conflictology and negotiation theory]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

Vashchenko, I.V., & Antonova, O.H. (1998). Konflikt. Posttravmatychnyi stres: shliakhy yikh podolannia [Conflict. Post-traumatic stress: ways to overcome them]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

Dzhonson, D.V. (2003). Sotsialna psykholohiia. Treninh mizhosobystisnoho spilkuvannia [Social Psychology. Interpersonal communication training]. Kyiv: VD «Kyievo-Mohylianska akademiia» [in Ukrainian].

Kapska, A.I. (2005). Sotsialna robota [Social work]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].

Kozyrieva, V., & Havrylishyn, A. (2011). Mediatsiia yak alternatyvnyi sposib vyrishennia hospodarskykh sporiv [Mediation as an alternative way of resolving economic disputes]. Malyi i serednii biznes (pravo, derzhava, ekonomika) – Small and medium-sized business (law, state, economy), 1/2, 122-128 [in Ukrainian].

Malyhina, K. (2013). Pozasudove vrehuliuvannia sporiv: ohliad isnuiuchykh alternatyv [Out-of-court dispute resolution: an overview of existing alternatives]. Yurydychna hazeta – Legal Newspaper, 19/20, 40-41 [in Ukrainian].

Matviichuk, M.M. (2016). Rol ta mozhlyvosti mediatora yak zaluchenoho fakhivtsia pry vyrishenni konfliktiv u navchalnomu zakladi [The role and capabilities of a mediator as an involved specialist in resolving conflicts in an educational institution]. Rozbudova myru. Profilaktyka i vyrishennia konfliktu z vykorystanniam mediatsii: sotsialno-pedahohichnyi aspect – Development of measure. Prevention and resolution of conflict with the use of mediation: socio-pedagogical aspect. Kyiv: FOP Stetsenko V.V. [in Ukrainian].

Melnychuk, I.M. (2010). Teoriia і praktyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh tekhnolohii [Theory and practice of professional training of future social workers by means of interactive technologies]. Ternopil: Ekonomichna dumka [in Ukrainian].

Morska, L.I. (2015). Model systemy formuvannia mediatorskoi kompetentnosti maibutnikh yurystiv [Model of the system for formatiom of mediator competence of future lawyers]. Naukovi zapysky. Seriia «Pedahohika» – Proceedings. Series “Pedagogy”, 2, 20-27 [in Ukrainian].

Penishkevych, D.I., & Tymchuk, L.I. (2009). Sotsial¬na pedahohika: Modulna tekhnolohiia navchalnoho kursu [Social pedagogy: Modular technology of the educational coursu]. Chernivtsi: Chernivetskyi natsionalnyi universytet imeni Yuriia Fedkovycha [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Як цитувати

Гнатишин, Ю. А., Кліщ, Г. І., & Гнатишин, С. І. (2023). ЗМІСТОВИЙ КОМПОНЕНТ МЕДІАТОРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ. Медична освіта, (4), 88–93. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13638

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ