ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ БУКОВИНИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2.13086

Ключові слова:

дистанційне навчання, воєнний стан, електронне освітнє середовище, освітня платформа

Анотація

Дистанційні технології навчання – природний етап еволюції традиційної системи навчання, вони зайняли одне із провідних місць у сучасному освітньому процесі.

Застосування різноманітних технологій дистанційного навчання в Україні у зв’язку з тимчасовим призупиненням освітнього процесу в умовах війни забезпечило безперервне надання освітніх послуг та стало інструментом для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти. Організація освітнього процесу під час війни – це новий виклик часу, потребує вдосконалення технологій дистанційного навчання та інтеграції їх у педагогічну діяльність. Метою роботи було узагальнити власний практичний досвід проведення занять із використанням інформаційно-комунікаційних цифрових технологій в умовах пандемії COVID-19 та воєнного стану в Україні.

У медичних навчальних закладах Буковини створено нове електронне освітнє середовище, де студенти отримують доступ до інформаційних ресурсів у будь-який час і в будь-якому місці. Висвітлено досвід застосування технологій дистанційного навчання студентів-медиків. Описано- платформи та засоби зв’язку, які забезпечують якісний освітній процес. Дистанційне навчання, за умови відсутності живого контакту викладача зі студентами, потребує активізації пізнавальної діяльності останніх, особлива увага звертається на використання інтерактивних та активних методів навчання, таких, як ділова гра, метод кейсів, метод роботи в малих групах, аналіз ситуацій. Викладачі створили кейси клінічних та ситуаційних задач, проблемних завдань, які необхідні для моделювання клінічних ситуацій, наближених до реальних у практичній медицині.

Біографія автора

К. В. Ферфецька, Буковинський державний медичний університет, Чернівці

ResearcherlD D-2222-2017

Посилання

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy Deiaki pytannia orhanizatsii dystantsiinoho navchannia vid 8 veresnia 2020 roku № 1115 [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine Some issues of distance learning organization dated September 8, 2020 No. 1115] [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulhai, A.H., Mashtalir, A.I., Chornomydz, A.V. (2021). Dystantsiine navchannia – vymushenyi zakhid chy vymoha chasu (na prykladi Ternopilskoho natsionalnoho medychnoho universytetu imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy)? [Distance learning – a forced measure or a requirement of the time (on the example of I. Ya. Horbachevsky Ternopil National Medical University Ministry of Health of Ukraine)?]. Aktualni pytannia vyshchoi medychnoi (farmatsevtychnoi) osvity: vyklyky sohodennia ta perspektyvy yikh vyrishennia: materialy XVIII Vseukr. nauk.-prakt. konf. v onlain-rezhymi za dopomohoiu systemy microsoft teams (Ternopil, 20–21 trav. 2021 r.) – Current issues of higher medical (pharmaceutical) education: today’s challenges and prospects for their solution: materials of XVIII All-Ukrainian. science and practice conf. in online mode using the Microsoft Teams system (Ternopil, May 20–21, 2021). Ternopil : TNMU [in Ukrainian].

Kuchyn Yu.L., & Lymar L.V. (2020). Osnovni pryn¬tsypy orhanizatsii dystantsiinoho navchannia medykiv [Basic principles of the organization of distance education of doctors]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 17-37 [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii shchodo orhanizatsii osvitnoho protsesu z vykorystanniam tekhnolohii dystantsiinoho navchannia pid chas voiennoho stanu. [Methodological recommendations for the organization of the educational process using distance learning technologies during martial law. Retrieved from: https://ippo.edu.te.ua/about/news/uvaga-vazhlivo [in Ukrainian].

Tryus, Yu.V., Herasymenko, I.V., & Franchuk, V.M. Systema elektronnoho navchannia VNZ na bazi MOODLE [E-learning system of universities based on MOODLE Cherkasy [in Ukrainian].

Shtykhno, L.V. (2016). Dystantsiine navchannia yak perspektyvnyi napriam rozvytku suchasnoi osvity [Distance learning as a perspective direction of modern education development]. Molodyi vchenyi – Young Scientist, 6(33), 489-495 [in Ukrainian].

Rose, S. (2020). Medical Student Education in the Time of COVID-19. JAMA, 323, 21-31. pmid:32232420.

So, H.Y., Chen, P.P., Wong, G.K.C., & Chan, T.T.N. (2019). Simulation in medical education. Journ. R. Coll. Physicians Edinb., 49, 52-57. pmid:30838994.

Stoehr, F., Müller, L., & Brady, A. (2021). How COVID-19 kick-started online learning in medical education. The DigiMed study. PLoS ONE, 16(9). DOI 10.1371/journal.pone.0257394.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-02

Як цитувати

Ферфецька, К. В., Піц, Л. О., & Стефанюк, Є. С. (2022). ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ БУКОВИНИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ. Медична освіта, (2), 46–50. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2.13086

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ