ОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ПРИ ВИКЛАДАННІ ПЕДІАТРИЧНИХ ДИСЦИПЛІН НА ЕТАПІ ДОДИПЛОМНОЇ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12143Ключові слова:
дистанційне навчання, медична освіта, педіатрія, додипломна підготовкаАнотація
Дистанційне навчання має свої переваги та недоліки щодо зручності освітнього процесу для викладачів і студентів, проте сучасні реалії життя вимагають широкого використання цієї форми медичної освіти у вищих навчальних закладах Укрaїни. Дистанційна освіта забезпечує якісне та всебічне навчання без відриву від повсякденної діяльності, у найбільш зручному місці й часі, доступ до електронних баз знань, суттєво підвищує активну роль студентів у процесі самостійного навчання, а від викладачів вимагає вдосконалення викладання як за змістом, так і за його формою. Важливими перевагами дистанційного навчання у сфері вищої медичної освіти є широке охоплення цільової аудиторії, гнучкість та можливість індивідуалізації освітньої програми, прозорість і можливість незалежного оцінювання. Основними варіантами, доступними для навчання за дистанційної освіти, є такі традиційні форми освітньої підготовки, як лекція, практичне заняття, семінар, консультація, що відповідають чинному законодавству. Технології дистанційного навчання в системі вищої медичної освіти повинні постійно вдосконалюватися, шляхом використання сучасних освітніх цифрових платформ, якісного методичного контентного наповнення web-ресурсів, запровадження ефективної системи контролю якості отриманих знань, щоб сприяти адаптації до нових реалій освітнього процесу та забезпечити високу якість медичної освіти.
Посилання
Boiarchuk, O.R., Shulhai, O.M., & Kinash, M.I. (2019). Pytannia medychnoi etyky pry vyvchenni propedevtyky pediatrii [Medical ethics issues of pediatrics propaedeutics]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 6-9 [in Ukrainian].
Vysochyna, I.L., Avramenko, I.V., & Bashkirova, N.S. (2020). Dystantsiine navchannia na kafedri simeinoi medytsyny DZ «Dnipropetrovska medychna akademiia MOZ Ukrainy» ochyma studentiv-medykiv druhoho kursu (analiz rezultativ anonimnoho anketuvannia) [Distance learning at the department of family medicine, Dnipropetrovsk medical academy, Ministry of healthcare of Ukraine, through the eyes of second-year medical students (analysis of the results of the anonymous survey)]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 5-9 [in Ukrainian].
Volosovets, O.P., Vyhovska, O.V., Kryvopustov, S.P., Kuzmenko, A.Ya., Lohinova, I.O., Chernii, O.F., ... Kovtun O.V. (2020). Dystantsiine navchannia yak informatsiino-komunikatyvna tekhnolohiia dodyplomnoi pidhotovky likariv z pediatrii v umovakh suchasnykh vyklykiv [Distance learning as an information and communicative technology of the undergraduate training of pediatricians in the contemporary challenge]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 9-12 [in Ukrainian].
Pavlenko, O.V., Volosovets, T.M., Doroshenko, O.M., Doroshenko, M.V., & Bakshutova, N.O. (2020). Zastosuvannia dystantsiinoi osvity u pisliadyplomnii pidhotovtsi likariv-stomatolohiv v umovakh karantynnykh zakhodiv [Use of distance education in postgraduate training of dentists in the conditions of quarantine measures]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 13-16 [in Ukrainian].
Kashuba, M.O., & Kucher, S.V. (2021). Novi chasy – novi vyklyky (osoblyvosti medychnoi osvity v novykh realiiakh) [New times – new challenges (features of medical education in new realities)]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 136-141 [in Ukrainian].
Letniak, N.Ya., & Kuzmak, I.P. (2021). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia studentiv spetsialnosti «Medsestrynstvo» pry vyvchenni dystsypliny «Biolohichna khimiia» [Peculiarities of distance learning of students of the specialty “Nursing” in the study of the discipline “Biological chemistry”]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 29-34 [in Ukrainian].
Melnychuk, I.M. (2020). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia u pidhotovtsi maibutnikh pediatriv do roboty v komandi [Using interactive methods of study in training of future pediatricians for team work]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 43-46 [in Ukrainian].
Volosovets, A.O., Slonetskyi, B.I., Zozulia, I.S., Bob¬rova, V.I., Ivaschenko, O.V., Verbytskyi, I.V., ... Savchenko, D.S. (2020). Osoblyvosti dystantsiynoho navchannia v ramkah pisliadyplomnoi pidhotovky likariv z medytsyny nevidkladnyh staniv [Peculiarities of distance learning within the framework of postgraduate training of doctors in emergency medicine]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 5-8 [in Ukrainian].
Hetmaniuk, I.B., Kramar, S.B., Nebesna, Z.M., & Shuturma, O.Ya. (2020). Perevahy i nedoliky dystantsiinoho navchannia v tsilomu ta pry vyvchenni dystsypliny «Histolohiia, tsytolohiia ta embriolohiia» [Advantages and disadvantages of distance learning in general and in the study of the discipline “Histology, cytology and embryology”]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 16-19 [in Ukrainian].
Platonova, O.M., Stoieva, T.V., & Titkova, O.V. (2020). Dystantsiine navchannia pry vykladanni pediatrychnykh dystsyplin: vyklyky chasu [Distance learning in the teaching of pediatric disciplines: the challenge of time]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 52-56 [in Ukrainian].
Posolenyk, L.Ya., & Vydoinyk, O.Ya. (2020). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv vykladannia ta rozvytok dystantsiinoi osvity likariv u ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horba¬chevskoho MOZ Ukrainy v umovakh karantynu [Use of interactive methods of teaching and development of distance education of doctors in I. Horbachevsky Ternopil national medical university in quarantine conditions]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 80-84 [in Ukrainian].
Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia vid 25.04.2013 r. № 466 [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine On approval of the Regulations on distance learning dated 25.04.2013 No. 466] [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.