ОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ПРИ ВИКЛАДАННІ ПЕДІАТРИЧНИХ ДИСЦИПЛІН НА ЕТАПІ ДОДИПЛОМНОЇ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • О. Р. Боярчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1234-0040
  • О. М. Мочульська Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0426-9715

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12143

Ключові слова:

дистанційне навчання, медична освіта, педіатрія, додипломна підготовка

Анотація

Дистанційне навчання має свої переваги та недоліки щодо зручності освітнього процесу для викладачів і студентів, проте сучасні реалії життя вимагають широкого використання цієї форми медичної освіти у вищих навчальних закладах Укрaїни. Дистанційна освіта забезпечує якісне та всебічне навчання без відриву від повсякденної діяльності, у найбільш зручному місці й часі, доступ до електронних баз знань, суттєво підвищує активну роль студентів у процесі самостійного навчання, а від викладачів вимагає вдосконалення викладання як за змістом, так і за його формою. Важливими перевагами дистанційного навчання у сфері вищої медичної освіти є широке охоплення цільової аудиторії, гнучкість та можливість індивідуалізації освітньої програми, прозорість і можливість незалежного оцінювання. Основними варіантами, доступними для навчання за дистанційної освіти, є такі традиційні форми освітньої підготовки, як лекція, практичне заняття, семінар, консультація, що відповідають чинному законодавству. Технології дистанційного навчання в системі вищої медичної освіти повинні постійно вдосконалюватися, шляхом використання сучасних освітніх цифрових платформ, якісного методичного контентного наповнення web-ресурсів, запровадження ефективної системи контролю якості отриманих знань, щоб сприяти адаптації до нових реалій освітнього процесу та забезпечити високу якість медичної освіти.

Біографії авторів

О. Р. Боярчук, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57192926815

О. М. Мочульська, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-4885-2016
Scopus Author ID 57210563714

Посилання

Boiarchuk, O.R., Shulhai, O.M., & Kinash, M.I. (2019). Pytannia medychnoi etyky pry vyvchenni propedevtyky pediatrii [Medical ethics issues of pediatrics propaedeutics]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 6-9 [in Ukrainian].

Vysochyna, I.L., Avramenko, I.V., & Bashkirova, N.S. (2020). Dystantsiine navchannia na kafedri simeinoi medytsyny DZ «Dnipropetrovska medychna akademiia MOZ Ukrainy» ochyma studentiv-medykiv druhoho kursu (analiz rezultativ anonimnoho anketuvannia) [Distance learning at the department of family medicine, Dnipropetrovsk medical academy, Ministry of healthcare of Ukraine, through the eyes of second-year medical students (analysis of the results of the anonymous survey)]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 5-9 [in Ukrainian].

Volosovets, O.P., Vyhovska, O.V., Kryvopustov, S.P., Kuzmenko, A.Ya., Lohinova, I.O., Chernii, O.F., ... Kovtun O.V. (2020). Dystantsiine navchannia yak informatsiino-komunikatyvna tekhnolohiia dodyplomnoi pidhotovky likariv z pediatrii v umovakh suchasnykh vyklykiv [Distance learning as an information and communicative technology of the undergraduate training of pediatricians in the contemporary challenge]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 9-12 [in Ukrainian].

Pavlenko, O.V., Volosovets, T.M., Doroshenko, O.M., Doroshenko, M.V., & Bakshutova, N.O. (2020). Zastosuvannia dystantsiinoi osvity u pisliadyplomnii pidhotovtsi likariv-stomatolohiv v umovakh karantynnykh zakhodiv [Use of distance education in postgraduate training of dentists in the conditions of quarantine measures]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 13-16 [in Ukrainian].

Kashuba, M.O., & Kucher, S.V. (2021). Novi chasy – novi vyklyky (osoblyvosti medychnoi osvity v novykh realiiakh) [New times – new challenges (features of medical education in new realities)]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 136-141 [in Ukrainian].

Letniak, N.Ya., & Kuzmak, I.P. (2021). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia studentiv spetsialnosti «Medsestrynstvo» pry vyvchenni dystsypliny «Biolohichna khimiia» [Peculiarities of distance learning of students of the specialty “Nursing” in the study of the discipline “Biological chemistry”]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 29-34 [in Ukrainian].

Melnychuk, I.M. (2020). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia u pidhotovtsi maibutnikh pediatriv do roboty v komandi [Using interactive methods of study in training of future pediatricians for team work]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 43-46 [in Ukrainian].

Volosovets, A.O., Slonetskyi, B.I., Zozulia, I.S., Bob¬rova, V.I., Ivaschenko, O.V., Verbytskyi, I.V., ... Savchenko, D.S. (2020). Osoblyvosti dystantsiynoho navchannia v ramkah pisliadyplomnoi pidhotovky likariv z medytsyny nevidkladnyh staniv [Peculiarities of distance learning within the framework of postgraduate training of doctors in emergency medicine]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 5-8 [in Ukrainian].

Hetmaniuk, I.B., Kramar, S.B., Nebesna, Z.M., & Shuturma, O.Ya. (2020). Perevahy i nedoliky dystantsiinoho navchannia v tsilomu ta pry vyvchenni dystsypliny «Histolohiia, tsytolohiia ta embriolohiia» [Advantages and disadvantages of distance learning in general and in the study of the discipline “Histology, cytology and embryology”]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 16-19 [in Ukrainian].

Platonova, O.M., Stoieva, T.V., & Titkova, O.V. (2020). Dystantsiine navchannia pry vykladanni pediatrychnykh dystsyplin: vyklyky chasu [Distance learning in the teaching of pediatric disciplines: the challenge of time]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 52-56 [in Ukrainian].

Posolenyk, L.Ya., & Vydoinyk, O.Ya. (2020). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv vykladannia ta rozvytok dystantsiinoi osvity likariv u ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horba¬chevskoho MOZ Ukrainy v umovakh karantynu [Use of interactive methods of teaching and development of distance education of doctors in I. Horbachevsky Ternopil national medical university in quarantine conditions]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 80-84 [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia vid 25.04.2013 r. № 466 [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine On approval of the Regulations on distance learning dated 25.04.2013 No. 466] [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-05

Як цитувати

Боярчук, О. Р., & Мочульська, О. М. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ПРИ ВИКЛАДАННІ ПЕДІАТРИЧНИХ ДИСЦИПЛІН НА ЕТАПІ ДОДИПЛОМНОЇ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ . Медична освіта, (2), 81–86. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12143

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ