ІНШОМОВНА КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11149

Ключові слова:

комунікація, студент-медик, університет, іншомовна професійна комунікативна компетентність, медична комунікація, іноземна мова

Анотація

Актуальність теми зумовлена вступом світової спільноти в еру інформаційної цивілізації, прискоренням та інтенсифікацією інформаційних процесів, удосконаленням засобів звʼязку та комунікацій, що веде за собою необхідність подолання комунікативних барʼєрів, якими є іноземні мови. Сучасний етап розвитку суспільства вимагає від фахівців-медиків володіння іноземною мовою як засобом комунікації для вирішення проблем професійного і соціального характеру, успішного міжнародного співробітництва. Теорія і практика сучасної освіти вимагають розвитку у працівників комунікативності. Для того щоб ефективно взаємодіяти в науці і практиці, у сфері міжособистісних відносин, фахівцеві медичного профілю необхідні якісні комунікативні якості, які являють собою інтегративний звʼязок ціннісних орієнтацій, моральних позицій і прагнень, знань, умінь, професійної медичної етики. Вивчення іноземної мови вимагає певної спрямованості особистості студента медичного вузу і формування пізнавальної активності. Ціннісні орієнтації виступають енергізатором такої спрямованості особистості студента-медика. Формувати ціннісні орієнтації щодо вивчення іноземної мови необхідно з першого дня навчання в медичному вузі. На відміну від мовної діяльності, комунікативна діяльність передбачає не тільки вміння висловлювати свої думки іноземною мовою, а й певну комунікативну поведінку лікаря. Комунікативна спрямованість навчання повинна бути інтегративною метою навчання, що орієнтує на досягнення іншомовної медичної професійної комунікативної компетентності в єдності всіх функцій спілкування: пізнавальної, регулятивної, ціннісно-орієнтовної, етикетної, прагматичної. Метою і завданнями дослідження є необхідність зʼясування сутності спілкування, співвідношення засобів спілкування, видів спілкування, визначення місця іншомовного мовлення як засобу медичної комунікації.

Посилання

Andreeva, G. (1980). Sotsialnaya psikhologiya [Social psychology]. Moscow: MGU [in Russian].

Andrushhenko, V., & Gorlach, N. (1996). Sotsiologiya: Nauka ob obshchestve [Sociology: the science of society]. Kharkiv: Rubikon [in Russian].

Anikeeva, N. (1993). Uchitelyu o psikhologicheskom klimate v kollektive [For teacher about the psychological climate in the team]. Moscow: Psikhologiya [in Russian].

Brudnyy, A. (1977). K teorii kommunikativnogo vozdeystviya [On the theory of communicative influence]. Teoreticheskie i metodologicheskie problemy sotsialnoy psikhologii – Theoretical and Methodological Problems of Social Psychology. Moscow [in Russian].

Duranov, M., Cherkasov, V., & Cherkasova, E. (1988). Prakticheskaya napravlennost obucheniya kak uslovie optimi¬zatsii professionalnoy podgotovki studentov [Practical orientation of training as a condition for optimizing professional training of students]. Chelyabinsk: PO [in Russian].

Zimnyaya, I. (1991). Psikhologiya obucheniya inostrannym yazykam v shkole [Psychology of teaching foreign languages at school]. Moscow: Prosveshchenie [in Russian].

Lomov, B. (1976). Obshchenie i sotszialnaya regulya¬tsiya povedeniya individov [Communication and social regu¬lation of individual behavior]. Psikhologicheskie problemy sotsialnoy regulyatsii povedeniya – Psychological Problems of Behavior Social Regulation. Moscow [in Russian].

Lomov, B. (1981). Problemy obshcheniya v psikho¬logii [Problems of communication in psychology]. Moscow: Prosveshchenie [in Russian].

Nemov, R. (2016). Psikhologiya. Kniga 3. Psikho¬diagnostika. Vvedenie v nauchnoe psikhologicheskoe issledovanie s elementami matematicheskoy statistiki [Psychology. Book 3: Psychodiagnostics. Introduction to scientific psychological research with elements of mathematical statistics]. Moscow: Gumanitar. Uzd. Czentr VLADOS [in Russian].

Panferov, V. (1972). Psikhologiya obshcheniya [Communication psychology]. Voprosy filosofii – Question of Philosophy, 7 [in Russian].

Parygin, B. (1971). Osnovy sotsialno-psikhologicheskoy teorii [Fundamentals of social and psychological theory]. Moscow: Mysl [in Russian].

Solontsova, L. (2019). Metodika obucheniya inostrannym yazykam. Chast 3: Istoriya metodov obucheniya inostrannym yazikam [Methods of teaching foreign langu¬ages. Part 3: History of foreign language teaching methods]. Moscow [in Russian].

Sossyur, F. (1977). Trudy po yazykoznaniyu. Kurs obshchey lingvistiki [Works on linguistics. Course in Gene¬ral linguistics]. Moscow: Progress [in Russian].

(1992). Sotsialno-filosofskie problemy obrazovaniya Sb. Statey [Social and philosophical problems of education: collection of articles]. Moscow: ANPO nauk [in Russian].

Yaroshevskiy, M. (1974). Psikhologiya v XX stoletii [Psychology in the XX century]. Moscow: IPL [in Russian].

Jevon, Ph., Odogwu, St., Pepper, J., & Coleman, J. (2020). History taking and communication skills. Hoboken Wiley Blackwell.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-02

Як цитувати

Kichula, M. Y., & Shemprukh, J. (2020). ІНШОМОВНА КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ. Медична освіта, (2), 65–70. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11149

Номер

Розділ

Матеріали конференції