БАР’ЄРИ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ ВИКЛАДАЧА І СТУДЕНТА У МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

  • A. V. Chornomydz Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5479-8298

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10275

Ключові слова:

педагогічне спілкування, викладач, бар’єри спілкування, система викладач – студент

Анотація

У статті проаналізовані основні психологічні бар’єри у спілкуванні між викладачем та студентом. На основі даних літератури розглянуто причини виникнення бар’єрів педагогічного спілкування, їх характерні особливості та можливі шляхи вирішення описаних проблем. Основною ідеєю статті є те, що професійний педагог поєднує у собі не лише знання конкретного предмета, але і педагогічну майстерність, тобто вміння увійти в контакт зі студентом, зацікавити його, виховати потрібні якості, перетворити студента з об’єкта навчання у суб’єкт. Багато залежить і від особистих здібностей викладача, його педагогічної інтуїції. Але, навіть володіючи викладацьким талантом, необхідно постійно вдосконалювати свою педагогічну майстерність.

Продуктивне спілкування в системі викладач – студент відбувається лише за умови організації педагогічного процесу на демократичних засадах, позитивного ставлення викладача до студентів, захопленості спільною творчою діяльністю. Тому при організації взаємодії зі студентами на практичних заняттях викладачам варто використовувати найбільш продуктивні інтер­активні методи навчання, збільшувати зацікавленість студентів-медиків до дисциплін, які вони вивчають, посилювати мотивацію студентів на здобуття освіти.

Посилання

Holiardyk, N.А., & Dyka, L.L. (2014). Pedahohichne spilkuvannia yak faktor vzaiemodii vykladacha i studentiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Pedagogical communication as a factor of interaction of a teacher and students in higher educational institutions]. Zbirnyk naukovykh prats. Natsionalnoi akademii derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy/Seriia: pedahohichni ta psykholohichni nauky - Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogical Sciences, 2 (71), 64-73 [in Ukrainian].

Derkach, N.Ia. (2018). Bariery v pedahohichnomu spilkuvanni [Barriers to pedagogical communication]. Vseosvita – Education. Retrieved from: https://vseosvita.ua/library/bareri-v-pedagogicnomu-spilkuvanni-89882.html [in Ukrainian].

Kozyrev, M.P. (2013). Bariery pedahohichnoho spilkuvannia [Pedagogical communication barriers]. Naukovyi visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav. seriia psykholohichna – Bulletin of the Lviv State University of Internal Affairs. Psychological Series, 2, 136-146 [in Ukrainian].

Povar, A. (2015). Spivrobitnytstvo vykladacha i studenta v umovakh intehratsii suchasnykh pedahohichnykh tekhnolohii [Cooperation of the teacher and the student in the conditions of integration of modern pedagogical technologies]. Problemy dydaktyky istorii – Problems of Didactics of History, 6, 89-94 [in Ukrainian].

Podoliak, L.H., & Yurchenko, V.I. (2006). Psykholohiia vyshchoi shkoly: Navchalnyi posibnyk dlia mahistrantiv i aspirantiv [Higher school psychology: A manual for graduate students and postgraduate students]. Kyiv [in Ukrainian].

Kamyshnyi, A.M., Topol, I.A., Lesnichaia, A.N., Polischuk, N.N., & Voitovych, А.V. (2017). Rol vykladacha u systemi “vykladach-student”: osoblyvosti spilkuvannia [The role of the teacher in system “teacher-student”: some aspects of communication]. Suchasni pidkhody do vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini: materialy XIV Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, prysviachena 60-richchiu TDMU – Modern Approaches to Higher Medical Education in Ukraine: Materials of XIV All-Ukrainian. Research Practice Conf. with the International Participation devoted to 60th Anniversary of TDMU, Ternopil, 2, 56-57 [in Ukrainian].

Starovoitenko, N.V., Leshchynskyi, O.P., & Ryha, T.N. (2014). Do problemy pedahohichnoi komunikatyvnoi vzaiemodii vykladacha zi studentamy v umovakh navchalno-vykhovnoho protsesu vyshchoho navchalnoho zakladu [The problem of teaching communicative interaction between teacher and students in terms of the educational process of higher education institution]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiia”. Seriia : Psykholohiia i pedahohika – Scientific Notes of the National University of Ostroh Academy. Series “Psychology and Pedagogy”, 27, 141-144 [in Ukrainian].

Tkachuk, T.L. (2016). Psykholohichni osoblyvosti pedahohichnoi vzaiemodii vykladacha ta studentiv [Psychological peculiarities of pedagogic interaction between the lecturer and students]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H.S. Skovorody. Psykholohiia – Bulletin of the Kharkiv National Pedagogical University named after H.S. Skovoroda. Psychology, 52, 159-166 [in Ukrainian].

Filonenko, M.M. (2008). Psykholohiia spilkuvannia. Pidruchnyk [Psychology of communication. Textbook]. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-12

Як цитувати

Chornomydz, A. V. (2020). БАР’ЄРИ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ ВИКЛАДАЧА І СТУДЕНТА У МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ. Медична освіта, (4), 62–66. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10275

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ