НАВЧАННЯ В ІНТЕРНАТУРІ ЗА ФАХОМ “НЕВРОЛОГІЯ”: СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

Автор(и)

  • T. M. Muratova Одеський національний медичний університет, м. Одеса
  • O. M. Lebid Одеський національний медичний університет, м. Одеса
  • D. M. Khramtsov Одеський національний медичний університет, м. Одеса
  • S. M. Oliinyk Одеський національний медичний університет, м. Одеса
  • Yu. M. Vorokhta Одеський національний медичний університет, м. Одеса
  • I. G. Chemeresyuk Одеський національний медичний університет, м. Одеса
  • O. I. Varbanets Одеський національний медичний університет, м. Одеса

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.10077

Ключові слова:

післядипломна освіта, інформаційні технології, неврологія

Анотація

Мета роботи – оцінка перспектив застосування сучасних інформаційних технологій при навчанні в інтернатурі за фахом “Неврологія”.

Основна частина. Проведений аналіз застосування інформаційних технологій у викладанні фахових дисциплін лікарям-інтернам, що займаються за спеціальністю “Неврологія”. Основними формами є засоби програмованого контролю, електронні підручники, телеконференції, застосування мультимедійних симуляційних технологій, розсилки навчальних матеріалів в електронному вигляді, електронні шаблони медичної документації для курації пацієнтів та використання електронних репозиторіїв. Технологія BODY INTERACT ™ надає можливість інтеграції у процес вивчення новітніх досягнень медицини та інформаційних технологій, розробки навчальних концепцій та обміну досвідом через реальні клінічні ситуації, створюючу основу для культури відкритих комунікацій і співробітництва. Академічна успішність інтернів упродовж періоду спостереження на проміжних контролях відповідала медіані 4 (3;4), на кінцевих – 4 (3;5). Результати опитування показали зростання зацікавленості інтернів у застосуванні інформаційних технологій при викладанні фахових дисциплін. На кафедрі неврології Одеського національного медичного університету на всіх етапах підготовки інтернів активно застосовуються засоби програмованого контролю. Показана доцільність регулярного перегляду навчальних програм для навчання лікарів-інтернів з фаху “Неврологія” з урахуванням  можливостей сучасних інформаційних технологій.

Висновок. Врахування пріоритетів підготовки лікарів-інтернів за фахом “Неврологія” із широким впровадженням сучасних інформаційних технологій дозволяє вдосконалити теоретичні знання та практичні навички, оптимізувати взаємодію у форматі мультидисциплінарної команди з фахівцями інших спеціальностей.

Посилання

Novikova, L.B., Akopyan, A.P., & Sharafutdinova, L.R. (2012). 10-letniy opyt poslediplomnogo obucheniya vracha-nevrologa na kafedre nevrologii і neyrokhirurgii ipo BGMU [10-year experience of postgraduate training of a neurologist at the Department of Neurology and Neurosurgery of the Belarusian State Medical University]. Vestnik Bashkirskogo gos. med. un-ta – Bulletin of the Bashkir State Medical University, 2, 112-119 [in Russsian].

Body Interact. Electronic resource. Retrieved from: https://bodyinteract.com/.

Dhand, A., Harp, J., & Borgatti, S.P. (2014). Leadership in neurology: a social network analysis. Ann. Neurol., 75 (3), 342-350.

HeiCuMed. Heidelberg Curriculum Medicinale / Virtual Patients in Neurology. Electronic resource. Retrieved from: http://www.medizinische-fakultaet-hd.uni-heidelberg.de/fileadmin/kompzent/Juenger_Heicumed_Med_Aus.pdf.

Ananyeva, E.S., & Bykova, V.A. (2014). Ispolzovanie metodov problemnogo obucheniya v khode izucheniya distsipliny “Nevrologiya” [The use of methods of problem-based training in the study of the discipline “Neurology”]. Lichnost, semya i obshchestvo: voprosy pedagogiky i psikhologii – Personality, Family and Society: Questions of Pedagogy and Psychology, 42, 29-34 [in Russian].

Babіienko, V.V., & Romanova, Yu. H. (2014). Vykorystannia sotsialnykh merezh pry vykladanni osvitnikh dystsyplin [The use of social media in teaching educational disciplines]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 208-210 [in Ukrainian].

Vasilyev, Yu.N., & Bykov, Yu.N. (2015). Organizatsiya obucheniya v internature po spetsialnosti “Nevrologiya” na kafedre nervnykh bolezney: problem i perspektivy [Organization of training in internship in the specialty “Neurology” at the Department of Nervous Diseases: problems and prospects]. Sistema menedzhmenta kachestva: opyt i perspektivy – Quality Management System: Experience and Prospects, 4, 201-203 [in Russian].

Golovchenko, Yu.P., & Asaulenko, E.I. (2012). Osobennosti obucheniya semeynykh vrachey na kafedre nevrologii [Features of teaching family doctors at the Department of Neurology]. Semeynaya meditsina – Family Medicine, 4, 102 [in Russian].

Isayeva, N.V., & Evseeva, I.V. (2016). Sposoby privlecheniya i podderzhaniya vnimaniya obuchayu­shchikhsya v techeniye lektsii na kurse “Nevrologiya” v sisteme poslediplomnogo obrazovaniya [Ways to attract and maintain the attention of students during the lecture on the course of Neurology in the system of postgraduate education]. Materialy konferentsii Sоvremennye tendetntsii razvitiya pedagogicheskikh tekhnologiy v meditsinskom obrazovanii. Vuzovskaya pedagogika – Materials of Conference: Modern trends in the development of pedagogical technologies in medical education. University pedagogy Conference materials. (pp. 178-180) [in Russian].

Lalov, Yu.V., & Osadchuk, O.L. (2015). Metody evrisicheskogo obucheniya kak sredstvo formirovaniya tsennostnykh oriyentatsiy u studentov meditsinskogo vuza na prakticheskikh zanyatiyakh po nevrologii [Methods of heuristic learning as a means of forming value orientations of medical students at practical classes in neurology]. Mezhdunarodnyy zhurnal prikladnykh i fundamentalnykh issledovaniy – International Journal of Applied and Fundamental Research, 4-1, 133-136 [in Russian].

Laskov, V.B. (2016). Uchebno-vospitatelnyy protsess na kafedre nevrologii i neyrokhirurgii: Obyektivnyye i subyektivnye aspekty otsenochnykh suzhdeniy studentov [The educational process at the department of neurology and neurosurgery: the objective and subjective aspects of the evaluative judgments of students]. Kollektsiya gumanitarnykh issledovaniy – Collection of Humanitarian Studies, 1 (1), 39-45 [in Russian].

Lopanova, E.V., & Lalov, Yu.V. (2017). Elektron­nye uchebnye posobiya kak element informatsionno-obrazovatelnoy sredy kafedry meditsinskogo vuza [Electronic textbooks as an element of the information-educational environment of the department of medical high school]. Uchenye zapiski IUO RAO – Scientific Notes of IUO RAO, 1-2 (61), 69-72 [in Russian].

Nikolaeva, T.Ya., Chugunova, S.A., & Konnikova, E.E. (2017). Interaktivnye metody obucheniya v nevrologii [Interactive teaching methods in neurology]. Vestnik Severo-Vostochnogo federalnogo universiteta im. M. K. Ammosova. Seriya “Meditsinskiye nauki” – Bulletin of the North-Eastern Federal University. M.K. Ammosov. Series: Medical Sciences, 1 (06), 55-58 [in Russian].

Kovtun, O.P., Lvova, O.A., Nevmerzhitskaya, K.S., Koryakina, O.V., & Ovsova, O.V. (2009). O prepodavanii teoreticheskikh voprosov na poslevuzovskom etape professionalnogo obrazovaniya po spetsialnosti “Nevrologiya” [On the teaching of theoretical issues at the postgraduate stage of vocational education in the specialty of Neurology]. Sistemnaya integratsiya v zdravookhra­nenii – System Integration in Healthcare, 3, 46-51 [in Russian].

Sviridova, N.K., Sulyk, R.V., & Kustkova, H.S. Osob­lyvosti navchannia v internaturi z nevrolohii v suchasnykh umovakh [Special features in the internship of neurology in the minds of the day]. Vostochno-yevropeyskiy nevrologicheskiy zhurnal – East European Neurological Journal. Electronic resource. Retrieved from: http://journal.nevrology.info/index.php/stati/item/10-osoblivosti-navchannya-v-internaturi-z-nevrologiji-v-suchasnikh-umovakh [in Russian].

Damulin, I.V., & Shurupova, R.V. (2014). Problemy i perspektivy obucheniya nevrologii v sovremennom uslo­viyakh [Problems and prospects of teaching neurology in modern conditions]. Zhurnal nevrologii i psikhiatrii im. S.S. Korsakova – S.S. Korsakov Journal of Neurology and Psychiatry, 114 (11-1), 84-87 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-25

Як цитувати

Muratova, T. M., Lebid, O. M., Khramtsov, D. M., Oliinyk, S. M., Vorokhta, Y. M., Chemeresyuk, I. G., & Varbanets, O. I. (2019). НАВЧАННЯ В ІНТЕРНАТУРІ ЗА ФАХОМ “НЕВРОЛОГІЯ”: СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. Медична освіта, (1), 22–26. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.10077

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти