ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ ВПРАВ ДО ФАХОВИХ ТЕКСТІВ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

  • I. A. Prokop Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8235

Ключові слова:

система вправ, англомовний професійно орієнтований текст, іншомовна комунікативна компетентність.

Анотація

Мета роботи – запропонувати й обґрунтувати спеціально розроблений комплекс завдань та вправ для розвитку навичок роботи з професійно орієнтованими текстами, які дають змогу формувати у студентів-медиків вміння спілкуватися на професійні теми.

Предметом дослідження є система вправ для формування навичок іншомовного професійного спілкування майбутніх медиків у межах тематичного циклу навчальних занять з дисципліни “Англійська мова за професійним спрямуванням”. Запропоновано зразки вправ до фахового автентичного тексту “Травна система” для розвитку рецептивних і продуктивних видів мовленнєвої діяльності студентів-медиків з даної тематики. У дослідженні використані теоретичні методи наукового дослідження (аналіз, синтез, узагальнення, пояснення, класифікація тощо).

Основна частина. Вивчення професійно орієнтованої іноземної мови здійснюється на автентичних фахових текстах, які є мовною та інформаційною основою. Текст може і повинен виступати засобом навчання, окреслюючи проблематику для подальшого його обговорення, що безпосередньо сприяє розвитку комунікативної компетентності студентів і значно оптимізує процес засвоєння іноземної мови, роблячи його містким та ефективним за умови, якщо він будується на основі продуманої, систематичної та цілеспрямованої роботи з використанням вдало підібраної системи завдань та вправ.

Вправи та завдання, як засіб формування мовної компетентності, мають відповідати таким вимогам: бути спрямованими на вирішення конкретного завдання відповідно до кінцевої мети навчання; враховувати рівень мовної підготовки студентів; забезпечувати поетапне формування професійних знань, навичок та умінь; мати проблемний характер, що суттєво сприяє активізації критичного мислення студентів та їх активному залученню до навчання.

Висновок. Запропонована система завдань і вправ забезпечує активну роботу студентів-медиків з автентичним фаховим текстом на практичному занятті, сприяє розвитку їхніх комунікативних умінь і навичок, що дасть змогу брати активну участь у різних видах спілкування. Описані у статті зразки завдань не вичерпують усього розмаїття форм і методів роботи студентів при опрацюванні фахових текстів іноземною мовою, що створює перспективу для подальших наукових досліджень.

Біографія автора

I. A. Prokop, Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського

Кафедра іноземних мов, доцент

Посилання

Pavlyshyn, H.Ya., & Prokop, I.A. (2014). Inshomovnyi fakhovyi tekst yak osnova dlia formuvannia profesiino oriientovanoho movlennia studentiv-medykiv [Foreign language professional text as a basis for the formation of professionally oriented language competence of medical students]. V. I. Shakhov (Ed.). Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia: Zb. nauk. prats – Scientific notes of Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsiubynskyi. Ser.: Pedagogy and Psychology: Collection of Scientific Works. (pp. 226-229). Vinnytsia: TOV Nilan LTD [in Ukrainian].

Drab, I.M. (2003). Kompleks vprav dlia navchannia inshomovnoho profesiinoho movlennia studentiv-ekonomistiv [A set of exercises for developing foreign-language professional communication of economics students]. Inozemni movy – Foreign Languages, 2, 17-23 [in Ukrainian].

Nedilko, A.H. (1998). Do pytannia zastosuvannia avtentychnykh materialiv dlia navchannia inozemnoi movy [On the application of authentic materials for teaching fo­reign language]. Inozemni movy – Foreign Languages, 4, 11-12 [in Ukrainian].

Nuzhdyna, M.A. (2002). K voprosu upravleniya protsessom porozhdeniya rechevohgo proizvedeniya na osnove teksta [On the issue of managing the process of ge­nerating speech product on the basis of text]. Inostrannyie yazyiki v shkole – Foreign Languages at School, 2, 21-25 [in Russian].

Abdyhalykova, A.M. Innovative methods of foreign languages teaching. Retrieved from: http://www.indjst.org/index.php/indjst/article/viewFile/95561 /70904.

Richards, J. Communicative language teaching today. Retrieved from: http://aaboori.mshdiau.ac.ir/FavouriteSubjects/communicative-language-teaching-today-v2.pdf.

Musaelyan, I.F. (2014) Kompleks uprazhneniy, napravlennykh na formirovanie yazykovoy kompetentsii [A set of exercises aimed at developing language competence]. Gumanitarnyye nauki. Vestnik Finansovogo universiteta – Humanitarian Sciences. Journal of the Financial University, 2 (14), 74-78 [in Russian].

Prokop, I.A., Rakhletska, V.Ya., & Pavlyshyn, H.Ya. (2010). Anhliiska mova za profesiinym spriamuvanniam: Medytsyna [Professional English: Medicine]. Ternopil: TDMU: Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Barrot, J. (2017). Implementing task-based language teaching in ESL classrooms. Advanced Science Letters, 23 (2), 944-947.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Prokop, I. A. (2018). ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ ВПРАВ ДО ФАХОВИХ ТЕКСТІВ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8235

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи