РОЛЬ ПРАКТИКООРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ У ФОРМУВАННІ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ФІЗИЧНИХ ТЕРАПЕВТІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.2.15485Ключові слова:
фізична терапія; професійна компетентність; практикоорієнтоване навчання; клінічна практика; симуляційне навчання; міждисциплінарність; вища освіта.Анотація
Анотація. У статті розглядається значення практикоорієнтованого підходу в освітньому процесі підготовки майбутніх фізичних терапевтів у закладах вищої освіти. Проаналізовано основні компоненти професійної компетентності, необхідні для успішної діяльності фахівця з фізичної терапії в умовах реформування системи охорони здоров’я України та впровадження сучасних стандартів реабілітації. Підкреслено важливість міждисциплінарної інтеграції, симуляційного навчання, клінічної практики та рефлексивного підходу у формуванні практичних навичок і готовності до самостійної роботи. Зроблено акцент на необхідності розширення співпраці між закладами вищої освіти та клінічними базами з метою забезпечення безперервного професійного розвитку студентів. Також розглянуто основні виклики та перспективи реалізації практикоорієнтованих методик в освітньому середовищі, включно з адаптацією до цифрових форматів та дистанційних технологій. У роботі обґрунтовано, що впровадження практикоорієнтованого підходу дає змогу формувати не лише фахові вміння, а й критичне мислення, комунікативні здібності та здатність ухвалювати обґрунтовані рішення в клінічних ситуаціях.
Посилання
Kravchenko, A. V. (2024). Rezultaty empirychnoho doslidzhennia kompetentnosti maibutnikh fizychnykh terapevtiv u profesiinomu spilkuvanni [Results of an empirical study of the competence of future physical therapists in professional communication]. Multidisciplinary International Scientific Journal “Science and Perspectives”, 33(2), 275–287. [in Czech].
Kravchenko, A. V. (2024). Psykholohichni osoblyvosti rozvytku kompetentnosti maibutnikh fizychnykh terapevtiv u profesiinomu spilkuvanni [Psychological features of the development of competence of future physical therapists in professional communication]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii: Seriia “Psykholohiia, 30(2), 1503–1514. URL: https://uacademic.info [in Ukrainian].
Soltyk, I. T., & Soltyk, O. O. (2023). Vplyv oznaiomcho-fakhovoi praktyky na formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fizychnykh terapevtiv, erhoterapevtiv [Influence of introductory-professional practice on the formation of professional competence of future physical and occupational therapists]. Health & Education, (2), 37–40. URL: https://journals. medacad.rivne.ua [in Ukrainian].
Stebliuk, S. V. (2023). Pidhotovka mahistriv z fizychnoi terapii, erhoterapii na zasadakh studentotsentryzmu [Training of master’s students in physical therapy and occupational therapy based on student-centeredness]. Pedahohichna innovatyka: suchasnist ta (1), 25–30. [in Ukrainian].
Fastivets, A. V. (2023). Analiz perspektyv mizhnarodnoi intehratsii u konteksti pidhotovky fakhivtsiv u haluzi fizychnoi terapii ta erhoterapii [Analysis of international integration prospects in the context of training specialists in physical therapy and occupational therapy]. Imidzh suchasnoho pedahoha, 5(212), 122–129. [in Ukrainian].
Tsizh, L., Kuprinenko, O., Tymruk- Skoropad, K., & Kruk, B. (2022). Klinichna praktyka z fizychnoi terapii u mahistraturi: metodychni nastanovy [Clinical practice in physical therapy for master’s students: Methodical guidelines]. Lviv : LDUFK im. Ivana Boberskoho. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 А. Г. Cігова, Я. А. Яновська

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.