ДОСВІД ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК З ПЕДІАТРІЇ В ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15374Ключові слова:
практичні навички; педіатрія; симуляційне навчання; об’єктивний структурований клінічний іспит; студенти.Анотація
Анотація. Практичні навички в педіатрії є критично важливими для підготовки майбутніх лікарів. Діти потребують специфічного підходу, що включає як особливі методи діагностики й лікування, так і високий рівень комунікативної компетентності. У ТНМУ ім. І.Я. Горбачевського реалізується система підготовки іноземних студентів, спрямована на розвиток клінічного мислення та практичних умінь через симуляційне навчання й практичні заняття в дитячих відділеннях. Мета дослідження – аналіз успішності складання об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) іноземними студентами за спеціальністю «Медицина» для визначення проблемних аспектів оволодіння практичними навичками з педіатрії. На першому етапі дослідження застосовувалися описові методи аналізу. З метою ідентифікації педіатричних навичок, які викликають найбільші труднощі в студентів, проведено ретроспективний аналіз результатів складання об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ), що включав по 3 станції педіатричного профілю, студентами 3–5 курсів, які навчаються за спеціальністю «Медицина». На третьому курсі найкращі результати спостерігалися в навичках розпитування пацієнта (90% задовільно) та перевірки рефлексів новонароджених (70% задовільно). Однак аускультація серця викликала складнощі в 60% студентів. На четвертому та п’ятому курсах найнижчі результати спостерігалися в навичках розпитування пацієнтів з екзантемою (96% незадовільно). Водночас інтерпретація лабораторних методів виконана краще, зокрема 30,8% студентів досягли відмінних результатів. Отже, для підвищення рівня підготовки іноземних студентів необхідно посилити практичний складник навчання. Особливої уваги потребують уміння збирати скарги й анамнез при інфекційних хворобах та окремі складники фізикального обстеження. Упровадження додаткових симуляційних занять і фокус на проблемних аспектах сприятимуть формуванню компетентних фахівців у галузі педіатрії.
Посилання
Волосовець О., Заболотько В., Волосовець А. Кадрове забезпечення галузі охорони здоров’я в Україні та світі: сучасні виклики. Українські медичні вісті. 2023. № 1. С. 20–26. DOI: 10.32471/ umv.2709-6432.84.57.
Грищенко Н.В, Ковальчук О.Л. Моніторинг рівня задоволеності якістю підготовки з педіатрії здобувачів освіти за спеціальністю 222 «Медицина» факультету підготовки іноземних громадян Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. Здоров’я дитини. 2024. Т. 19. № 4. С. 208–213. DOI: 10.22141/2224-0551.19.4.2 024.1707.
Волосовець О.П., Улищенко В.В., Грищенко Н.В., Ковальчук О.Л., Купкіна А.В., Каруліна Ю.В., Салтанова С.Д. Напрями вдосконалення викладання педіатрії в закладах вищої освіти. Медична освіта. 2023. № 1. С. 22–28. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2023.1.13822. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13822
Корда М.М., Шульгай А.Г., Пасяка Н.В., Петренко Н.В., Галіяш Н.Б., Бількевич Н.А. Об’єктивний структурований клінічний іспит як вимір практичної підготовки майбутнього лікаря. Медична освіта. 2019. № 3 (додаток). С. 19–24. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10116
Освітньо-професійна програма «Лікувальна справа» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 222 Медицина галузі знань 22 Охорона здоров’я / Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України. 2024. URL: https://drive. g o o g l e . c o m / f i l e / d / 1 k D K R 3 H y g m m g x m B z h mGhFyjOdtpe4zwCp/view (дата звернення: 20.02.2025).
Про зміни до порядку, умов та строків проведення ЄДКІ та критеріїв оцінювання результатів : Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 2024 № 900 (Україна). URL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0873-24#Text (дата звернення: 20.02.2025).
Волосовець О., Виговська О., Кривопустов С., Мозирська О., Ємець О., Волосовець А., Фелешко В. Проблеми надання медичної допомоги дітям України внаслідок російської агресії. Здоров’я дитини. 2023. Т. 18. № 3. С. 157–161. DOI: 10.22141/2224-0551.18.3.2023.1578. DOI: https://doi.org/10.22141/2224-0551.18.3.2023.1578
Соляник О.В., Круть О.С. Важливість симуляційного навчання в здобутті студентами практичних навичок з пропедевтичної педіатрії. Теоретичні та практичні аспекти розвитку науки та освіти (частина ІІ) : матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Львів, 10–11 квітня 2021 року. Львів : Львівський науковий форум, 2021. С. 16.
Щербатюк Н.Ю., Горішній І.М., Чорно- мидз І.Б. Засвоєння студентами практичних навичок при вивченні педіатрії. Медична освіта. 2019. № 3. С. 35–38. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10645
Volosovets O.P., Lurin I.A., Naumenko O.M., Volosovets A.O., Kryvopustov S.P. Current challenges for the health care system due to the lack of medical staff and the continuous professional development of doctors. Wiadomosci lekarskie (Warsaw, Poland : 1960). 2022. Т. 75. № 5. pt 1. Р. 1136–1139. DOI: 10.36740/WLek202205115. DOI: https://doi.org/10.36740/WLek202205115
Dudas R.A., Colbert-Getz J.M., Balighian Е. et al. Evaluation of a simulation-based pediatric clinical skills curriculum for medical students. Simulation in Healthcare: Journal of the Society for Simulation in Healthcare. 2014. Т. 9. № 1. С. 21–32. DOI: https://doi.org/10.1097/SIH.0b013e3182a89154
Fitzgerald D.A. Integrating simulation teaching into acute clinical paediatrics. Paediatric Respiratory Reviews. 2024. Т. 51. С. 1. DOI: 10.1016/j. prrv.2024.05.003. DOI: https://doi.org/10.1016/j.prrv.2024.05.003
Kissel A.M. Pediatric Priorities. Academic Medicine: Journal of the Association of American Medical Colleges. 2020. Т. 95. № 8. С. 1131. DOI: 10.1097/ACM.0000000000003227. DOI: https://doi.org/10.1097/ACM.0000000000003227
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Медична освіта

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.