ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ З ІМПЛЕМЕНТАЦІЄЮ СУЧАСНИХ КЛІНІЧНИХ ПРОТОКОЛІВ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА СПЕЦІАЛЬНОСТЯМИ «МЕДИЦИНА» І «МЕДСЕСТРИНСТВО»
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14822Ключові слова:
симуляційне навчання, клінічні протоколи, здобувач вищої освіти, медична освітаАнотація
Відомо, що на сьогодні симуляційне навчання в медичній освіті – сучасна технологія оцінки практичних навичок, умінь і знань, в основі якої – реалістичне моделювання, імітація клінічної ситуації з використанням сучасних манекенів, муляжів, віртуальні (комп’ютерні) моделі тощо. Завданнями нашої роботи було проведення детального аналізу сучасних можливостей організації симуляційного навчання при вивченні дисципліни «Екстрена медична допомога» для здобувачів вищої освіти за спеціальностями «Медицина» і «Медсестринство» в умовах центру симуляційного навчання на базі Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України.
Симуляційне навчання – це ефективний елемент для всестороннього вдосконалення теоретичних і практичних навичок із дотримання базових принципів сучасних клінічних протоколів із медицини невідкладних станів. Це дозволяє учням розвивати в собі ключові клінічні компетенції, особливо ті, яких важко досягти лише під час засвоєння теоретичних знань, покращуючи при цьому командну роботу та стимулюючи їх до критичного мислення. Саме тому симуляційний досвід забезпечує ефективний підхід до викладання та навчання даної дисципліни, оскільки дає змогу учням стати активними та повністю залученими в навчальний практичний процес.
Водночас симуляційні методи навчання також приносять користь викладачам, оскільки надають їм кращу можливість оцінювати студентів у даному середовищі. Навчальний процес на кафедрі екстреної медичної допомоги та симуляційної медицини дає можливість якісно імплементувати в навчальний процес елементи симуляційно-тренінгового засвоєння практичних навичок. Університетський навчально-тренінговий центр симуляційного навчання за адаптованими європейськими навчально-контролюючими програмами у віртуальному форматі, а також вищезгаданий метод забезпечення навчального процесу на кафедрі дозволяють забезпечити високий рівень засвоєння здобувачами теоретичних знань та практичних навичок.
Посилання
Artemenko, V.V. (2015). Efektyvnist symulyatsiynykh metodiv navchannya [Efficiency of simulation teaching methods]. Upravlinnya zakladom okhorony zdorovya – Management of the health institution Management of a health care institution, 6, 70-76 [in Ukrainian].
Artemenko, V.V. (2014). Rol symulyatsiynoho navchannya u pidvyshchenni yakosti medychnoyi dopomohy [The role of simulation training in improving the quality of medical care]. Upravlinnya zakladom okhorony zdorovya – Management of health care institution, 12, 40-48 [in Ukrainian].
Artiomenko, V.V., Semchenko, S.S., Yegorenko, O.S., Novikov, D.A., Karakonstantyn, D.F., & Berlinska, L.I. (2015). Symulyatsiyne navchannya v medytsyni: mizhnarodnyy ta vitchyznyanyy dosvid [Simulation training in medicine: international and domestic]. Odeskyy medychnyy zhurnal – Odesa Medical Journal, 6, 67-74 [in Ukrainian].
Boychuk, T.M., Gerush, I.V., Khodorovskyi, V.M., Koloskova, O.K., & Marusyk, U.I. (2018). Efektyvnist symulyatsiynykh stsenariyiv v optymizatsiyi praktychnoyi pidhotovky studentiv u zakladi vyshchoyi medychnoyiosvity Ukrayiny [The effectiveness of simulation scenarios inoptimizing the practical training of students in the institution of higher medical education of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 50-55 [in Ukrainian].
Kryliuk, V.O., & Guriev, S.O. (2020). Ekstrena ta nevidkladna medychna dopomoha [Emergency and urgent medical care]. (Vol. 6). Kyiv: Ozhyva [in Ukrainian].
Kovalyova, O. (2019). Vprovadzhennia symuliatsiinykh tekhnolohii navchannia v medychnu osvitu [Implementation simulation technologies in medical education]. Neperevna profesiina osvita: teoriia i praktyka – Continuing Professional Education: Theory and Practice, 1, 36-41. DOI 10.28925/1609-8595.2019.1.3641 [in Ukrainian].
Kozlovska, I.M., Kolotylo, O.B., & Kulachek, Y.V. (2022). Perevahy symulyatsiynoho navchannya u vidpratsyuvanni praktychnykh navychok i manipulyatsiy maybutnikh likariv [Advantages of simulation training in practicing practical skills and manipulations of future doctors]. Bukovynskyy medychnyy visnyk – Bukovyna medical bulletin, 2, 81-85 [in Ukrainian].
Ostafiichuk, S.O. (2021). Formuvannya komunikatyvnykh navychok u studenta-medyka [Formation of communicative skills in a medical student]. Art of Medicine, 2,155-159 [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu vid 01.07.2014 r. № 1556-VII [The Law of Ukraine On Higher Education dated 01.07.2014 No. 1556-VІІ]. Retrieved from: http:// zakon2. rada.gov.ua/ laws/show/1556-18 [in Ukrainian].
Korda, M.M., Shulgai, A.G., Zaporozhan, S.Y., & Kritsak, M.Yu. (2016). Symulyatsiyne navchannya u medytsyni – skladova chastyna u protsesi pidhotovky likarya spetsialista [Simulation training in medicine is a component in the process of training a specialist doctor]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 17-20 [in Ukrainian].
Tutchenko, M.I., & Susak, Y.M. (2013). Symulyatsiyni tekhnolohiyi v navchanni studentiv-medykiv praktychnym navychkam [Simulation technologies in teaching practical skills of medical students]. Aktualni problemy suchasnoyi medytsyny – Actual problems of modern medicine, 13(41), 326 [in Ukrainian].
Fira, D.B. (2017). Symulyatsiyne navchannya studentiv yak odyn iz perspektyvnykh metodiv formuvannya ta vdoskonalennya profesiynykh khirurhichnykh navychok u maybutnikh likariv [Simulation training of students as one of the promising methods of formation and improvement of professional surgical skills in future doctors]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 58-61 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.