ВИКОРИСТАННЯ ТВОРІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ПРИ ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «СТОМАТОЛОГІЯ ДИТЯЧОГО ВІКУ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14816

Ключові слова:

медична освіта, дитяча стоматологія, мотивація, образотворче мистецтво

Анотація

Метою дослідження була оцінка впливу застосування творів образотворчого мистецтва при викладанні дисципліни «Стоматологія дитячого віку» на мотиваційні та виконавчі функції лікарів-курсантів.

Дослідження проведене на базі кафедри загальної стоматології Одеського національного медичного університету у 2019–2023 рр. Опитано 123 лікарі, які проходили навчання на циклах спеціалізації, стажування та тематичного удосконалення за фахом «Дитяча стоматологія», в тому числі 65 осіб, у яких під час викладання розділу використовували матеріали образотворчого мистецтва (основна група). Решта 58 осіб, в яких навчальні матеріали – твори образотворчого мистецтва не застосовували, склали контрольну групу.

Аналізували академічну успішність курсантів. Оцінку мотивації проводили за допомогою опитувальника J. Seal et al. (2000), оцінку виконавчих функцій – за допомогою тесту з перекладанням кілочків (Grooved Pegboard Test). Статистична обробка одержаних результатів проводилася за допомогою програмного забезпечення MS Excel (MicroSoft Inc., США).

За академічною успішністю курсанти основної та контрольної груп не відрізнялися. У курсантів основної групи рівень мотивації суттєво (t=5,3, р=0,001) зріс ((80,8±0,6) бала) порівняно з контролем ((75,2±1,1) бала). Відмінності за результатами GPT між групами були відсутні – в середньому для домінантної руки час виконання тесту склав (66,6±2,3) с в основній групі та (68,7±3,8) с – у контрольній. Для недомінантної руки час виконання тесту склав (71,2±2,2) с та (72,5±2,5) с відповідно (р>0,05).

Висновки: 1. Застосування творів образотворчого мистецтва при викладанні дисципліни «Стоматологія дитячого віку» позитивно впливає на мотивацію до навчання.

  1. Виконавчі функції курсантів ймовірно визначаються попереднім життєвим досвідом, одержаною освітою і не залежать від візуального контенту.

Посилання

Babiienko, V.V., Mokiienko, A.V., & Levkovska, V.Yu. (2022). Biostatystyka [Biostatistics]. Odesa: Pres-kurier [in Ukrainian].

Solodovnikova, Yu.O., Dobrovolskyi, V.V., & Son, A.S. (2020). Vykorystannia neirokinematohrafa v pisliadyplomnii osviti v umovakh dystantsiinoho navchannia [The use of neurocinematography in postgraduate education in the conditions of distance learning]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 96-99 [in Ukrainian].

Dalia, Y., Milam, E.C., & Rieder, E.A. (2020). Art in medical education: a review. J. Grad. Med. Educ., 12(6), 686-695. DOI 10.4300/JGME-D-20-00093.1. PMID: 33391592; PMCID: PMC7771590.

Blatz, M.B., Chiche, G., Bahat, O., Roblee, R., Coachman, C., & Heymann, H.O. (2019). Evolution of aesthetic dentistry. J. Dent. Res., 98(12), 1294-1304. DOI 10.1177/0022034519875450. PMID: 31633462.

Tolle, K.A., Rahman-Filipiak, A.M., Hale, A.C., Kitchen Andren, K.A., & Spencer, R.J. (2020). Grooved Pegboard Test as a measure of executive functioning. Appl. Neuropsychol. Adult, 27(5), 414-420. DOI 10.1080/23279095.2018.1559165. PMID: 30734576.

Vilas, R., Ceballos, F.C., Al-Soufi, L., González- García, R., Moreno, C., Moreno, M., … Álvarez, G. (2019). Is the “Habsburg jaw” related to inbreeding? Ann. Hum. Biol., 46(7-8), 553-561. DOI 10.1080/03014460.2019.1687752. PMID: 31786955.

Kim, K. (2021). Bedside education in the art of medicine (BEAM): A learnerʼs perspective on arts-based teaching. J. Eval. Clin. Pract., 27(3), 549-553. DOI 10.1111/jep.13427. PMID: 32588945.

Mullin, G., & Jones, L. Jaw dropping. Beautician bullied for her underbite smiles after docs break her jaws in life-changing op. Retrieved from: https://www.thesun.co.uk/fabulous/10473605/beautician-bullied-underbite-smiles-docs-break-jaws/.

Seale, J.K., Chapman, J., & Davey, C. (2000). The influence of assessments on studentsʼ motivation to learn in a therapy degree course. Medical education, 34, 614-621.

Siddanna, G., Smith, B., Mantesso, A., Ramaswamy, V., de Peralta, T., & Karl, E. (2024). The use of fine arts to enhance visualization and describing skills in a first-year dental anatomy course: a qualitative study. Oral, 4(1), 1-8. DOI 10.3390/oral4010001.

Zamudio Martínez, G., & Zamudio Martínez, A. (2020). A royal family heritage: the Habsburg jaw. Facial Plast. Surg. Aesthet. Med., 22(2), 120-121. DOI 10.1089/fpsam.2019.29017.mar. PMID: 32083497.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-31

Як цитувати

Шнайдер, С. А., Світлична, О. М., & Анісімов, М. В. (2024). ВИКОРИСТАННЯ ТВОРІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ПРИ ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «СТОМАТОЛОГІЯ ДИТЯЧОГО ВІКУ». Медична освіта, (2), 91–96. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14816

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ