СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ГЕМАТОЛОГІЇ ТА ТРАНСФУЗІОЛОГІЇ» СТУДЕНТАМ 6 КУРСУ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14810

Ключові слова:

гематологія, трансфузіологія, вибіркова дисципліна, компетентнісно-орієнтований підхід

Анотація

Сучасна медична освіта невпинно вдосконалюється, ставлячи перед студентами високі вимоги щодо глибини та практичності їхніх знань. У цьому контексті вивчення вибіркових дисциплін стає ключовим етапом формування компетентностей майбутніх лікарів. Студенти 6 курсу медичного факультету Івано-Франківського національного медичного університету мають унікальну можливість поглибити свої знання та вміння у сфері гематології і трансфузіології через вивчення вибіркової дисципліни «Актуальні питання гематології та трансфузіології».

У статті висвітлено особливості викладання даної дисципліни, спрямовані на високоякісну підготовку студентів до викликів, які ставлять перед ними сучасні медичні тенденції. Пояснено мету викладання навчальної дисципліни, методику організації практичних занять, систему оцінювання рівня знань студентів, виведено ключові аспекти, які роблять цей курс важливим для подальшого професійного розвитку майбутніх лікарів.

Зроблено акцент на компетентнісно-орієнтованому підході у підготовці студентів, який сприяє конкурентоспроможності й модернізації змісту вищої медичної освіти та доповнює низку освітніх інновацій. Зазначено ключові елементи успішного викладання, такі як застосування інноваційних методів навчання, практичних симуляцій, активне залучення студентів до дискусій та аналізу клінічних сценаріїв, робота у навчально-практичних центрах університету, підтримка ефективної комунікації викладача і студентів.

Знання та навички, отримані студентами під час вивчення вибіркової дисципліни «Актуальні питання гематології та трансфузіології», можуть сприяти формуванню основних професійних компетентностей, клінічного типу мислення та стати основою для обдуманого вибору майбутньої лікарської спеціальності чи подальших наукових досліджень у цій галузі медицини.

Посилання

Atamanchuk, O.V. (2022). Osoblyvosti vykladannia vybirkovykh dystsyplin kafedroiu histolohii, tsytolohii ta embriolohii IFNMU [Peculiarities of teaching elective disciplines at the department of histology, cytology and embryology, Ivano Frankivsk national medical university]. Aktualni problemy suchasnoi medytsyny – Actual problems of modern medicine, 22(77), 146-150 [in Ukrainian].

Berezka, S.V. (2019). Pedahohichna fasylitatsiia u ZVO: teoretychni aspekty pidhotovky osobystosti vykladacha [Pedagogical facilitation in higher education institutions: theoretical aspects of teacher personality training]. Teoriia i praktyka suchasnoi psykholohii – Theory and practice of modern psychology, 4(2), 5-9 [in Ukrainian].

Bidenko, N.V., Ostapko, O.I., & Koval, O.I. (2023). Vybirkovi dystsypliny – vazhlyva skladova u formuvanni fakhovykh kompetentnostei maibutnikh likariv – dytiachykh stomatolohiv [Elective disciplines are an important component in the formation of professional competences of future doctors – childrenʼs dentists]. ScienceRise: Pedagogical Education, 3(54), 9-13 [in Ukrainian].

Kriachok, I.A., Klymenko, S.V., Lukavetskyi, L.M., Foks, K., Karnabeda, O.A., & Kylivnyk, O.V. (2021). Vyklyky ta dosiahnennia u diahnostytsi ta likuvanni dyfuznoi V-velykoklitynnoi limfomy u svitli ostannikh rekomendatsii Amerykanskoho tovarystva hematolohii [Challenges and advances in the diagnosis and treatment of diffuse large B-cell lymphoma in the light of the latest recommendations of the American Society of Hematology]. Zdorovia Ukrainy. Onkolohiia. Hematolohiia. Khimioterapiia – Health of Ukraine. Oncology. Hematology. Chemotherapy, 6(73), 16-18 [in Ukrainian].

Holubieva, I.M., & Vasiukova, M.M. (2023). Mizhdystsyplinarna intehratsiia – vazhlyvyi napriamok u stvorenni navchalnykh prohram dystsyplin za vyborom [Interdisciplinary integration is an important direction of creation of elective disciplines curriculum programs]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 40-45 [in Ukrainian].

Dubkovetska, I. (2020). Rozvytok profesiinoi kompetentnosti maibutnikh medychnykh pratsivnykiv v umovakh yevrointehruvannia [Development of professional competence of future medical workers in the conditions of European integration]. Osvitni obrii – Educational horizons, 1(50), 154-159 [in Ukrainian].

Artiomenko, V.V., Novikov, D.А., Yehorenko, О.S., & Semchenko, S.S. (2015). Efektyvnist symuliatsiinykh metodiv navchannia [Effectiveness of simulation teaching methods]. Upravlinnia zakladiv okhorony zdorovia – Management of the Health Care Establishment, 6, 70-76 [in Ukrainian].

Zahorodnia, L.I., & Yamilova, T.M. (2023). Znachennia vybirkovoi dystsypliny dlia zdobuvachiv vyshchoi medychnoi osvity [The importance of elective discipline for students of higher medical education]. Ricerche scientifiche e metodi dellaloro realizzazione: esperienza mondiale e realta domestiche: III International Scientific and Practical Conference. (pp. 88-89). Bologna, Italy.

Levandovska, Kh.V. (2022). Udoskonalennia vykladannia vybirkovoi dystsypliny «Aktualni pytannia kardiolohii» na shostomu kursi medychnoho fakultetu Ivano-Frankivskoho natsionalnoho medychnoho universytetu [Improving the teaching of the elective course “Urgent issues of cardiology” in the sixth year of the faculty of medicine of the Ivano-Frankivsk National Medical University]. Art of Medicine, 4(24), 159-163 [in Ukrainian].

Novak, V.L., Masliak, Z.V., & Matlan, V.L. (2006). Onkohematolohiia v Ukraini: problemy diahnostyky ta likuvannia [Oncohematology in Ukraine: problems of diagnostics and treatment]. Onkolohiia – Oncology, 8(2), 163-170 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-31

Як цитувати

Гриджук, Т. І., Мергель, Т. В., & Сарапук, О. Р. (2024). СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ГЕМАТОЛОГІЇ ТА ТРАНСФУЗІОЛОГІЇ» СТУДЕНТАМ 6 КУРСУ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ. Медична освіта, (2), 28–33. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14810

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ