ОБ’ЄКТИВНИЙ СТРУКТУРОВАНИЙ КЛІНІЧНИЙ ІСПИТ ЯК ІНДИКАТОР ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • М. M. Корда Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-6066-5165
  • А. Г. Шульгай Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-2145-5851
  • А. І. Машталір Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-4508-3650
  • В. Б. Радчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-9019-6008

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14807

Ключові слова:

організація освітнього процесу, ОСКІ, університет, практична підготовка, здобувачі вищої освіти

Анотація

У статті розглянуто використання об’єктивного структурованого клінічного іспиту (далі – ОСКІ) як важливого індикатора практичної підготовки здобувачів вищої освіти в Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського МОЗ України.

Висвітлено особливості проведення даного іспиту на різних курсах, спеціальностях та згідно із різними освітніми програмами, за якими здійснюється підготовка майбутніх фахівців. ОСКІ в даному контексті розглядається як допуск до семестрового підсумкового контролю, як форма підсумкового контролю під час захисту практик, а також як один з елементів атестації здобувачів вищої освіти. Проаналізовані форми контролю, складовим елементом яких є ОСКІ, дозволяють повною мірою забезпечити контроль практичної підготовки здобувачів вищої освіти відповідно до освітньої програми та стандартів підготовки. На підставі аналізу даних зроблені відповідні висновки щодо раціональності використання такого методу контролю практичної підготовки.

Широке впровадження ОСКІ в освітній процес дозволить забезпечити якісний контроль результатів навчання та практичної підготовки.

Посилання

Misiya ta bachennya universytetu [Mission and vision of the university]. Retrieved from: https://www.tdmu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/02/Misiya.pdf [in Ukrainian].

Polozhennya pro poryadok provedennya atestatsiyi vypusknykiv za spetsialnistyu 227 «Fizychna terapiya, erhoterapiya», haluzi znan 22 «Okhorona zdorovya» (osvitno-profesiyna prohrama «Fizychna terapiya» druhoho (mahisterskoho) rivnya vyshchoyi osvity u Ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I.Ya. Horbachevskoho Ministerstva okhorony zdorovya Ukrayiny vid 27.12.2022 r. № 14 [Regulations on the procedure for certification of graduates in specialty 227 “Physical therapy, occupational therapy”, field of knowledge 22 “Health care” (educational and professional program “Physical the­rapy” of the second (masterʼs) level of higher education at the I. Horbachevsky Ternopil National Medical University of the Ministry of Health of Ukraine dated 27.12.2022 No. 14]. Retrieved from: https://drive.google.com/file/d/17H6zaVzMmkP1EESKJBGnke3PxbNxZYgg/view [in Ukrainian].

Polozhennya pro poryadok provedennya obyektyvnoho strukturovanoho klinichnoho ispytu iz spetsialnosti 222 «Medytsyna» zdobuvachiv vyshchoyi osvity 3, 4 ta 5 rokiv navchannya v Ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I.Ya. Horbachevskoho Mi­nisterstva okhorony zdorovya Ukrayiny vid 27.12.2022 r. № 14 [Regulations on the procedure for conducting an objective structured clinical examination in the specialty 222 “Medicine” of students of higher education in the 3rd, 4th and 5th years of study at the I. Horbachevsky Ternopil National Medical University of the Ministry of Health of Ukraine dated 27.12.2022 No. 14]. Retrieved from: https://drive.google.com/file/d/1_bKATe4LfuJLQ6H7Ahql-t9GVPsTTPvh/view [in Ukrainian].

Polozhennya pro poryadok provedennya obyektyvno-strukturovanoho praktychnoho (klinichnoho) ispytu, yak skladovoyi chastyny druhoho etapu YEDKI atestatsiyi vypusknykiv zi spetsialnosti 222 «Medytsyna» u Ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I.Ya. Horbachevskoho Ministerstva okhorony zdorovya Ukrayiny vid 27.12.2022 r. № 14 [Regulations on the procedure for conducting an objectively structured practical (clinical) exam, as a component of the second stage of the EDKI certification of graduates in the specialty 222 “Medicine” at the I. Horbachevsky Ternopil National Medical University of the Ministry of Health of Ukraine dated 27.12.2022 No. 14]. Retrieved from: https://drive.google.com/file/d/16wboDUPoqmniyw3V1nG0XHuUI6fFpHzO/view [in Ukrainian].

Polozhennya pro provedennya pidsumkovoho kontrolyu «Praktyka – symulyatsiynyy treninh» u vyhlyadi OSKI dlya zdobuvachiv vyshchoyi osvity 6 kursu, yaki navchayutsya za osvitno-profesiynoyu prohramoyu «Likuvalna sprava», druhoho (mahisterskoho) rivnya vyshchoyi osvity haluzi znan 22 «Okhorona zdorovya», spetsialnosti 222 «Medytsyna» vid 31.08.2023 r. № 9 [Regulations on conducting final control “Practice – simulation training” in the form of OSKI for higher education students of the 6th year who are studying under the educational and professional program “Medicine”, the second (master’s) level of higher education in the field of knowledge 22 “Health care”, specialty 222 “Medicine” dated 31.08.2023 No. 9]. Retrieved from: https://drive.google.com/file/d/1vyfww76slHQjopqhg2_4QC604U0Ssg92/view [in Ukrainian].

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy Pro zatverdzhennya Poryadku zdiysnennya yedynoho derzhavnoho kvalifikatsiynoho ispytu dlya zdobuvachiv stupenya vyshchoyi osvity mahistr za spetsialnostyamy haluzi znan «Okhorona zdorovya» vid 03.08.2018 r. № 334 [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine On the approval of the Procedure for conducting a unified state qualification exam for holders of a master's degree in the field of knowledge “Health Care” dated 03.08.2018 No. 334]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/334-2018-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-31

Як цитувати

Корда М. M., Шульгай, А. Г., Машталір, А. І., & Радчук, В. Б. (2024). ОБ’ЄКТИВНИЙ СТРУКТУРОВАНИЙ КЛІНІЧНИЙ ІСПИТ ЯК ІНДИКАТОР ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ . Медична освіта, (2), 10–15. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14807

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ