ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА БІОЛОГІЯ»
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.3.13915Ключові слова:
дистанційна освіта, медична освіта, медична біологія, інформаційно-комунікаційні технології, здобувачі вищої освітиАнотація
У статті розглянуто проблему використання дистанційного навчання у закладі вищої освіти на сучасному етапі. Сформульовано основні принципи дистанційної освіти, методологічні особливості її впровадження у навчальний процес Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. У роботі представлено можливості, які відкриває дистанційне навчання для всіх учасників навчального процесу, розглянуто основні принципи та теорії дистанційного навчання, проаналізовано новітні платформи та методи для реалізації ідеї дистанційного навчання, які супроводжуються активним впровадженням інформаційних технологій в освітній процес. Активізація пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти також є необхідною умовою формування теоретичних знань, умінь і навичок, необхідних для професійної діяльності майбутнього лікаря. У статті аналізуються ефективність і перспективи використання засобів навчання для організації навчальної діяльності студентів під час вивчення дисципліни «Медична біологія». Описано результати аналізу наукової літератури щодо проблематики в системі дистанційної освіти, а також напрямів вирішення питань забезпечення її якості, здобутої у межах вищої освіти.
Посилання
Bezkorovayna, I.M., Ryadnova, V.V., & Steblovska, I.S. (2021). Dystantsiyna forma medychnoyi osvity [Distance form of medical education]. Visnyk problem biolohiyi i medytsyny – Herald of problems of biology and medicine, 1(159), 151-153 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.29254/2077-4214-2021-1-159-151-153
Dymar, N.M., & Starostenko, O.V. (2022). Zastosuvannya zasobiv navchannya pry orhanizatsiyi navchalnoyi diyalnosti studentiv medychnykh spetsialnostey [The learning tools usage with organization of educational activities of students of medical specialties]. Teoriya ta metodyka navchannya (z haluzey znan) – Theory and teaching methods (from fields of knowledge), 46, 91-100 [in Ukrainian].
Shatorna, V.F., Kolosova, I.I., Rudenko, K.M., & Burtseva, D.O. (2020). Dystantsiyne navchannya maybutnikh likariv z dystsypliny «medychna biolohiya» pid chas karantynu [Distance education of future doctors in the discipline “medical biology” during quarantine]. Nauka i osvita: problemy, perspektyvy ta innovatsiyi – Science and education: problems, prospects and innovations: Abstracts of II international scientific and practical conference , 4-6, 666-670 [in Ukrainian].
Kozlova, I.V. (2018). Dystantsiyna forma osvity yak element pidhotovky likariv zahalnoyi praktyky na pislyadyplomnomu etapi [Distance form of education as an element of training of general practitioners at the postgraduate stage]. Visnyk problem biolohiyi i medytsyny – Herald of problems of biology and medicine, 2(143), 264-268 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.29254/2077-4214-2018-1-2-143-264-268
Lysachenko, O.D. (2020). Dystantsiyne navchannya na kafedrakh morfolohichnoho profilyu v umovakh karantynu [Distance learning at departments of morphological profile in quarantine conditions]. Visnyk problem biolohiyi i medytsyny – Herald of problems of biology and medicine, 3, 188-189 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.29254/2077-4214-2020-3-157-188-191
Narіychuk, M.D. (2015). Rol dystantsiynoyi osvity u vykladanni medychnoyi biolohiyi [The role of distance education in the teaching of medical biology]. Zhurnal osvity, zdorovya ta sportu – Journal of Education, Health and Sport, 5(4), 259-263 [in Ukrainian].
Loban, H.A., Ananyeva, M.M., Faustova, M.O., & Chumak Yu.V. Onlayn-navchannya v medychniy osviti: perevahy i nedoliky [Online learning in medical education: advantages and disadvantages]. Realiyi, problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi osvity – Realities, problems and prospects of higher medical education. Retrieved from: http://repository.pdmu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/15996/1/Loban_Onlayn_navchannya.pdf [in Ukrainian].
Burtseva, D.O., Shatorna, V.F., Kolosova, I.I., & Rudenko, K.M. (2020). Osoblyvosti vykladannya dystsypliny «medychna biolohiya» anhlomovnym studentam v umovakh dystantsiynoho navchannya [Peculiarities of teaching the discipline “medical biology” to English-speaking students in the conditions of distance learning]. Svit nauky ta innovatsiy – The world of science and innovation: Abstracts of IV International Scientific and Practical Conference, 11-13, 285-294 [in Ukrainian].
Hetmanyuk, I.B., Kramar, S.B., Nebesna, Z.M., & Shuturma, O.Ya. (2020). Perevahy i nedoliky dystantsiynoho navchannya v tsilomu ta pry vyvchenni dystsypliny «Histolohiya, tsytolohiya ta Embriolohiya» [Advantages and disadvantages of distance learning in general and when studying the discipline “Histology, cytology and embryology”]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 16-19 [in Ukrainian].
Bulyk, R.E., Vlasova, K.V., Kryvchanska, M.I., Vlasova, О.В., Voloshyn,V.L., & Yosypenko, V.R. (2020). Perevahy ta nedoliky vykladannya medychnoyi parazytolohiyi v umovakh dystantsiynoho navchannya [Advantages and disadvantages of medical parasitology teaching under conditions of distance education]. Klinichna ta eksperymentalna patolohiya – Сlinical and experimental pathology, 3(73), 144-149 [in Ukrainian].
Romanova, Yu.G. (2015). Dystantsiyne navchannya u vyshchiy medychniy osviti [Distance education in higher medical education]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 96-98 [in Ukrainian].
Yaremena, I.V., Holovchanska-Pushkar, S.E., Dereziuk, A.V., & Baidiuk, I.A. (2021). Suchasni perevahy, nedoliky ta perspektyvy rozvytku osvity v umovakh dystantsiynoho navchannya u zakladakh vyshchoyi medychnoyi osvity Ukrayiny [Modern Advantages, Disadvantages and Prospects for the Development of Education in the Context of Distance Learning in the Institutions of Higher Medical Education of Ukraine]. Ukrayinskyy zhurnal medytsyny, biolohiyi ta sportu – Ukrainian Journal of Medicine, Biology and Sports, 6(34), 224-229 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.26693/jmbs06.06.224
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.