ОСОБЛИВОСТІ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЛАПАРОСКОПІЧНОЇ ХІРУРГІЇ

Автор(и)

  • І. Я. Дзюбановський Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-8852-3938
  • А. М. Продан Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-6052-192X
  • М. Ю. Кріцак Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-1020-3584
  • О. І. Дзюбановський Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-4343-2797

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13627

Ключові слова:

симуляційне навчання, лапароскопічна хірургія, малоінвазивні технології, діагностика, підготовка кадрів

Анотація

Анотація. На сьогодні у світі близько 90 % операційних втручань виконується з лапароскопічного доступу. Постійно зростаюче впровадження цієї технології в Україні поставило проблему організованої підготовки лікарів-інтернів та курсантів основ лапароскопічної хірургії. На кафедрі хірургії ФПО розпрацьована модель симуляційного навчання, що складається з вивчення техніки базових лапароскопічних маніпуляцій та їх засвоєння під час виконання різних етапів операцій на експериментальних тваринах. У 85 % лікарів-інтернів позитивно оцінили симуляційне навчання, як передумову до включення в операційні бригади для асистенції в умовах базового хірургічного відділу.

Біографії авторів

І. Я. Дзюбановський, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 6507341985

А. М. Продан, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57419865900

Посилання

Pappas, T.N., Pryor, A.D., & Kharnysh, M.S. (2012). Laparoskopycheskaia khyrurhyia. Atlas [Laparoscopic surgery. Atlas]. Moscow: HЭOTAR [in Russian].

Cuschieri, A. (2005). Laparoscopic surgery: current status, issues and future developments. The Surgeon, 3(3), 125-138.

Coccolini, F., Catena, F., Pisano, M., Gheza, F., Fagiuoli, S., DiSaverio, S., ... Ansaloni, L. (2015). Open versus laparoscopic cholecystectomy in acute cholecystitis. Systematic review and meta-analysis. International Journal of Surgery, 18, 196-204.

Zendejas, B., Brydges, R., Hamstra, S.J., & Cook, D.A. (2013). State of the evidenceon simulation-based training for laparoscopic surgery: a systematic review. Annals of Surgery, 257(4), 586-593.

Uygunovich, N.A. (2022). Modern Laparoscopic Methods of Diagnosis and Treatment of Acute Abdominal Diseases. Research Journal of Trauma and Disability Studies, 1(10), 62-69.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Як цитувати

Дзюбановський, І. Я., Продан, А. М., Кріцак, М. Ю., & Дзюбановський, О. І. (2023). ОСОБЛИВОСТІ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЛАПАРОСКОПІЧНОЇ ХІРУРГІЇ . Медична освіта, (4), 33–36. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13627

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ