ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДІАТРІЯ» У МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13480

Ключові слова:

дистанційне навчання, педіатрія, студент, академічна мобільність, перевернутий кабінет

Анотація

Анотація. У статті обґрунтовано актуальність та необхідність ширшого застосування методів та засобів дистанційної освіти з метою оптимізації професійної та комунікативної компетентностей майбутнього лікаря. Освіта он-лайн поставила перед учасниками освітнього процесу виклики, а з іншого боку – сприяла ширшому застосуванню вже існуючих ресурсів навчання та активному наповненню освітніх платформ навчальним матеріалом. Відбувається залучення не лише професійних, але й цифрових і творчих навичок як викладача, так і студента. На підставі огляду літератури та власного педагогічного досвіду визначено умови ефективнішого застосування інтернет-ресурсів, зокрема під час додипломного навчання в симуляційних навчально-­тренінгових центрах. Проаналізовані переваги та недоліки навчання в режимі он-лайн під час вивчення дисципліни «Педіатрія», з огляду на сучасні виклики – пандемію коронавірусної інфекції у світі, повномасштабну війну в Україні. На сьогодні очевидним є те, що дистанційна освіта може і має бути ефективною та цікавою, а засвоєні технології гарантують вищий рівень взаємодії між викладачем і студентом при проведенні очних занять. Урізноманітнення засобів та методів навчання в режимі он-лайн, під час вивчення педіатрії, шляхом широкого впровадження сучасних освітніх електронних платформ, підвищення професійної компетентності викладача, сприятиме кращій підготовці висококваліфікованого магістра медицини, який буде конкурентноздатним на ринку праці та матиме змогу розв’язувати складні клінічні завдання. Цього можна досягти шляхом оптимізації освітньо-професійних, робочих та навчальних програм, силабусів з акцентом на самостійній складовій, побудови індивідуальної освітньої траєкторії для здобувача освіти, методики «перевернутого кабінету», постійного самонавчання викла­дача та академічної мобільності учасників освітнього процесу.

Біографія автора

І. С. Лембрик, Івано-Франківський національний медичний університет

ResearcherID O-2839-2018

Посилання

Abaturov, O., & Ahafonova, O. (2020). Dosvid dystan¬tsiynoho vykladannya pediatriyi studentam chetvertoho kursu u medychnykh vyshakh Ukrainy v umovakh pandemiyi COVID-19 [Experience of distance teaching of pediatrics to the fourth year students in medical higher education institutions of Ukraine in the conditions of the COVID-19 pandemic]. Zdorovie rebenka – Child`s Health, 15(3), 200-203. DOI 10.22141/2224-0551.15.3.2020.204556 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.22141/2224-0551.15.3.2020.204556

Ashytok, N.I. (2020). Informatsiinokomunikatyvnyi aspekt rozvytku suchasnoi vyshchoi osvity v Ukraini [Information and communication aspect of the development of modern higher education in Ukraine]. Visnyk Natsionalnoho aviatsiynoho universytetu – Bulletin of the National Aviation University, 1(31), 128-131 [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy Pro zatver¬dzhennia Polozhennia pro dystan¬tsiine navchannia vid 25.04.2013 r. № 466 [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine On the approval of the Regulation on distance learning dated of 25.04.2013 No. 466]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text [in Ukrainian].

Тryndyuk, V. (2017). Formuvannya hotovnostі do akademіchnoi mobіlnostі u studentіv vyshchoho tehnіchnoho navchalnoho zakladu [Formation of academic mobility readiness of students of higher technical educational establishment]. Candidate’s thesis. Lviv [in Ukrainian].

Akdeniz Kudubes, A., & Bektas, M. (2020). The effect of web-based pediatric palliative care education on the palliative care knowledge level and practices of nursing students. Perspect. Psychiatr. Care, 56(3), 533-540. DOI 10.1111/ppc.12463. DOI: https://doi.org/10.1111/ppc.12463

Busebaia, T.J.A., & John, B. (2020). Can flipped classroom enhance class engagement and academic performance among undergraduate pediatric nursing students? A mixed-methods study. RPTEL, 15(4). DOI 10.1186/s41039-020-0124-1. DOI: https://doi.org/10.1186/s41039-020-0124-1

Eckleberry-Hunt, J., Lick, D., & Hunt, R. (2018). Is medical education ready for generation Z? J. Grad. Med. Educ., 10(4), 378. DOI 10.4300/JGME-D-18-00466.1. DOI: https://doi.org/10.4300/JGME-D-18-00466.1

Vaona, A., Banzi, R., Kwag, K.H., Rigon, G., Cereda, D., Pecoraro, V., ... Moja, L. (2018). E-learning for health professionals. Cochrane Database Syst. Rev., CD011736. DOI 10.1002/14651858. DOI: https://doi.org/10.1002/14651858.CD011736.pub2

Kidszun, A., Forth, F.A., Matheisl, D., Busch, F., Kaltbeitzel, L., & Kurz, S. (2022). Ethics education in pediatrics: Implementation and evaluation of an interactive online course for medical students. GMS J. Med. Educ., 39(5), Doc55. DOI 10.3205/zma001576.

Fitzgerald, D.A., Scott, K.M., & Ryan, M.S. (2022). Blended and e-learning in pediatric education: harnessing lessons learned from the COVID-19 pandemic. Eur. J. Pediatr., 181(2), 447-452. DOI 10.1007/s00431-021-04149-1. DOI: https://doi.org/10.1007/s00431-021-04149-1

Gartmeier, M., Reimer, M., Huber, J., Epstein, N., Fischer, M.R., & Berberat, P.O. (2020). International mobility of students in the medical disciplines from a comparative perspective. GMS J. Med. Educ., 37(3), Doc34. DOI 10.3205/zma001327.

Leunig, A., Winkler, M., Gernert, J.A., Graupe, T., & Dimitriadis, K. (2021). Management lessons through an interactive online discussion about hospital management during the COVID-19 pandemic. GMS J. Med. Educ., 38(1), Doc25. DOI 10.3205/zma001421.

Kalaitzoglou, E., Majaliwa, E., Zacharin, M., de Beaufort, C., Chanoine, J.P., van Wijngaard-DeVugt, C., ... Drop, S.L.S. (2020). Multilingual global E-learning pediatric endocrinology and diabetes curriculum for front line health care providers in resource-limited countries: development study. JMIR Form. Res., 4(11), e18555. DOI 10.2196/18555. DOI: https://doi.org/10.2196/18555

Cecilio-Fernandes, D., Parisi, M.C.R., Santos, T.M., & Sandars, J. (2020). The COVID-19 pandemic and the challenge of using technology for medical education in low and middle income countries. Med. Ed. Publish., 9(1), 74. DOI 10.15694/mep.2020.000074.1. DOI: https://doi.org/10.15694/mep.2020.000074.1

Khasawneh, R., Simonsen, K., Snowden, J., Higgins, J., & Beck, G. (2016). The effectiveness of e-learning in pediatric medical student education. Med. Educ. Online, 21(1). DOI 10.3402/meo.v21.29516. DOI: https://doi.org/10.3402/meo.v21.29516

Thomas, A.A., Montgomery, E.E., Abulebda, K., Whitfill, T., Chapman, J., Leung, J., ... Auerbach, M. (2023). The Feasibility of a Pediatric Distance Learning Curriculum for Emergency Nurses During the COVID-19 Pandemic: An Improving Pediatric Acute Care Through Simulation Collaboration. J. Emerg. Nurs., 49(1), 27-39. DOI 10.1016/j.jen.2022.09.001. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jen.2022.09.001

Ng, S.M., de Beaufort, C., Boot, A.M., Becker, D., & Wolfsdorf, J.I. (2021). Transforming Education through a Global e-Learning Model for Pediatric Diabetes and Endocrinology. Horm. Res. Paediatr., 94(5-6), 235-238. DOI 10.1159/000517165. DOI: https://doi.org/10.1159/000517165

Traxler, J. (2018). Distance Learning – Predictions and Possibilities. Education Sciences, 8(35), 1-13. DOI 10.3390/educsci8010035. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci8010035

Wong, K.H., Allen, A., & Durrani, T.S. (2020). Evaluating Effectiveness of Online Learning Modules in Pediatric Environmental Health Education. J. Med. Toxicol., 16(3), 269-275. DOI 10.1007/s13181-019-00746-7. DOI: https://doi.org/10.1007/s13181-019-00746-7

Yaroshevska, T. (2022). Experience of teaching of propadeutic pediatrics to english-speaking students under quarantine limitations. ScienceRise: Pedagogical Education, 1(46), 18-21. DOI 10.15587/2519-4984.2022.253353. DOI: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.253353

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-10

Як цитувати

Лембрик, І. С., Шлімкевич, І. В., & Стефанишин, А. Б. (2023). ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДІАТРІЯ» У МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (1), 65–70. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13480

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ