МОДЕЛЬ ЕКЗАМЕНАЦІЙНОЇ ПЕДІАТРИЧНОЇ СТАНЦІЇ «ПОЧАТКОВА ТА РЕАНІМАЦІЙНА ДОПОМОГА НОВОНАРОДЖЕНІЙ ДИТИНІ» ЯК КОМПОНЕНТИ ОБ’ЄКТИВНОГО СТРУКТУРОВАНОГО ПРАКТИЧНОГО (КЛІНІЧНОГО) ІСПИТУ ЗДОБУВАЧІВ СТУПЕНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ МАГІСТР ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 222 «МЕДИЦИНА» ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12940Ключові слова:
ОСКІ-2, екзаменаційна педіатрична станція, початкова та реанімаційна допомога, новонароджена дитинаАнотація
Народжуваність в Україні має стійку тенденцію до зниження, водночас спостерігається зростання частоти захворювань новонароджених, що спричиняють інвалідизацію дітей, а малюкова смертність, головною причиною якої є перинатальна патологія, залишається на рівні, що значною мірою перевищує показники більшості європейських країн. Саме тому майстерне володіння майбутніми лікарями компетенціями відповідно до сучасних вимог надавати початкову та реанімаційну допомогу новонародженим, що сприяє зниженню неонатальної смертності та покращенню прогнозу щодо подальшого розвитку дитини, на сьогодні є нагальною потребою часу.
Мета статті – розробити оптимальну модель екзаменаційної педіатричної станції «Початкова та реанімаційна допомога новонародженій дитині» як компоненти об’єктивного структурованого практичного (клінічного) іспиту здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальністю 222 «Медицина» галузі знань 22 «Охорона здоров’я».
Для якісної перевірки рівня сформованості компетенцій, засвоєних на педіатричних кафедрах впродовж навчання, на кафедрі педіатрії № 2 Національного медичного університету імені О. О. Богомольця, як опорної, була проведена робота щодо визначення шляхів оптимізації підготовки студентів та організації проведення ОСКІ-2.
Представлено паспорт екзаменаційної педіатричної станції «Початкова та реанімаційна допомога новонародженій дитині».
Екзаменаційна педіатрична станція «Початкова та реанімаційна допомога новонародженій дитині», як компонента об’єктивного структурованого практичного (клінічного) іспиту здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальністю 222 «Медицина» галузі знань 22 «Охорона здоров’я», є сучасною формою ефективного контролю компетенцій майбутніх лікарів.
Посилання
Postanova KMU Pro zatverdzhennya zdiiysnennya yedynoho kvalifikatsionnoho ispytu dlya zdobuvachiv vishchoyi osvity mahistr haluzi znan` «Okhorona zdorovya» vid 28.03.2018 r. № 334 [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine Approval of the Procedure for the Unified Qualification Exam for Higher Educatin Applicants
Master of Science of “Health Care” dated 28.03.2018 No. 334] [in Ukrainian].
Nakaz NMU Pro pidhotovku do provedennya komponentu druhoho etapu YEDKI obyektyvnogo strukturovanoho klinicynoho ispytu (OSKI 2) u 2021/2022 navchalnomu rotsi za spetsialnistyu «Medytsyna» vid 11.01.2022 r. № 3 [Order of NMU Preparation for the component of the second stage of the only state comprehensive exam the objective structured clinical examination (OSKI 2) in the 2021/2022 academic year of the specialty “Medicine” dated 11.01.2022 No. 3] [in Ukrainian].
Znamenska, T.K., Marushko, R.V., Dudinа, O.O., Vorobiova, O.V., & Rudenko, O.V. (2021). Suchasnyy stan zdorovya novonarodzhenykh [Current state of health of newborns]. Mizhnarodnyy zhurnal pediatriy akusherstva ta hinekolohiyi – International Journal of Pediatrics Obsterics and Gynecology, 1, 50 [in Ukrainian].
Unifikovanyy klinichnyy protokol «Pochatkova, reanimatsiyna i pislyareanimatsiiyna dopomoha novo-narodzhenym v Ukrayini», zatverdzhenyy nakazom MOZ Ukrayiny vid 28.03.2014 № 225 [Unified clinical protocol of “Primary resuscitation and post-resuscitation care for newborns in Ukraine” approved by the order of the Mi-nistry of Health dated 28.03.2014 No. 225] [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.