ІНШОМОВНИЙ АВТЕНТИЧНИЙ ТЕКСТ ЯК ОСНОВА ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ У МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • І. А. Прокоп Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6683-5922
  • Г. Я. Кітура Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-7271-6364

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12696

Ключові слова:

English for Specific Purposes (ESP), foreign language professional authentic texts, foreign language professional communication, system of exercises

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню доцільності використання англомовних автентичних текстів як основи для формування фахової комунікації у студентів медичних закладів вищої освіти. З’ясовано суть іншомовної комунікації, що є важливим концептом професіограми майбутнього працівника охорони здоров’я. Наголошується, що формування іншомовного фахового мовлення студента-медика є невід’ємним аспектом професійно орієнтованого навчання у медичному закладі вищої освіти і здійснюється шляхом опанування особливостей мовної компетенції на її фонетичному, лексичному та граматичному рівнях вивчення. Увага акцентується на необхідності використання навчальних автентичних текстів як фундаментальної основи курсу іноземної мови за професійним спрямуванням. Розглядаються питання змістового наповнення англійської мови за професійним спрямуванням, відбору навчального лексичного матеріалу, розвитку комунікативного компонента в процесі оволодіння студентом іншомовними фаховими уміннями. Охарактеризовано головні особливості використання автентичних текстів, розглянуто науково обґрунтовані зразки вправ для формування комунікативної компетенції; наголошено на необхідності засвоєння лексики для правильного оформлення висловлювання. Запропоновано взірці комунікативних лексичних вправ, які необхідні для здійснення фахової мовленнєвої діяльності студентів-медиків. З’ясовано, що використання фахових автентичних текстів та різноманітних завдань на заняттях англійської мови за професійним спрямуванням розвиває фахові англомовні комунікативні навички та вміння, які надають можливість оцінювати, висловлювати власну думку та сприяють саморозвитку й самоактуалізації студентів-медиків.

Біографії авторів

І. А. Прокоп, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-5670-2016

Г. Я. Кітура, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-5784-2016

Посилання

Kusko, K.F. (1996). Linhvistyka tekstu za fakhom. Linhvodydaktychna orhanizatsiia navchalnoho protsesu z inozemnykh mov u vuzi [Linguistics of the text by profession. Linguodidactic organization of the educational process in foreign languages at the university]. Lviv: Svit [in Ukrainian].

Nedilko, A.H. (1998). Do pytannia zastosuvannia avtentychnykh materialiv dlia navchannia inozemnoi movy [To issue of the usage of authentic materials for a foreign language learning]. Inozemni movy – Foreign Languages, 4, 11-12 [in Ukrainian].

Nuzhdina, M.A. (2002). K voprosu upravleniya protsessom porozhdeniya rechevogo proizviedieniya na osnovie teksta [To issue of the result of a speech paper based on the text]. IYASH – Foreign Languages in School, 2, 21-25 [in Russian].

Allen, J.B., & Widdowson, H.G. (1974). English in physical science (English in Focus Series). Oxford: Oxford University Press.

Fedchyshyn, N.O., Yelahina, N.I., & Permiakova, O.H. (2020). Distance learning of future doctors in foreign language: challenges of time. Medychna osvita – Medical Education, 2(87), 32-39.

Fiorito, L. (2005). Teaching English for specific purposes. Retrieved from: http://www.usingenglish.com/teachers/articles/teaching-english-for-specific-purposes-esp.html.

Kitura, H.Ya., & Vorona, I.I. (2020). Communicative exercises as a component of foreign language professional competence of future doctors. Medychna osvita – Medical Education, 4(89), 85-91.

Swales, J. (1990). Genre analysis: English in academic and research settings. Cambridge: Cambridge University Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-02

Як цитувати

Прокоп, І. А., & Кітура, Г. Я. (2022). ІНШОМОВНИЙ АВТЕНТИЧНИЙ ТЕКСТ ЯК ОСНОВА ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ У МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ. Медична освіта, (4), 85–89. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12696

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ