ПРІОРИТЕТИ У ВИБОРІ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ 2 КУРСУ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ, ЕРГОТЕРАПІЯ»
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12695Ключові слова:
фізичне виховання, рухова активність, фізкультурно-оздоровча діяльність, майбутні фізичні терапевти, види масового спортуАнотація
Сучасні дослідження свідчать про те, що стан індивідуального здоров’я студентської молоді є досить низьким, а їх загальна та спеціально організована рухова активність – недостатньою. Причини цього явища є найрізноманітніші, а саме: постійне збільшення навчального навантаження у закладах вищої освіти, дорога вартість сучасних оздоровчих та фітнес-послуг, недостатня кількість різних форм оздоровчо-рухової активності для студентської молоді тощо. Слід також зазначити, що традиційні форми занять спеціально організованої рухової активності не сприяють зацікавленості студентів до процесу фізкультурно-оздоровчої діяльності, що передбачає здобуття відповідного комплексу знань, вмінь та навичок. Відсутність достатньої кількості наукових праць, спрямованих на зіставлення пріоритетів у виборі фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів, зокрема медичного профілю, зумовила вибір теми та мети дослідження – визначити пріоритети студентів 4 курсу спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія» у виборі видів фізкультурно-оздоровчої діяльності та масового спорту.
Дослідження полягало у проведенні анкетування, яке проводилося у жовтні 2020–2021 навчального року на базі Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Всього в анкетуванні взяли участь 46 студентів четвертого курсу медичного факультету, спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія». В ході нашого дослідження ми використовували такі методи: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, інтерв’ювання, анкетування, методи математичної статистики.
Аналіз відповідей студентів дозволив виокремити певні тенденції та характерні особливості їх спортивних інтересів. У ході дослідження зроблено висновок про те, що для покращення процесу фізичного виховання студентів слід враховувати інтереси студентів щодо вибору спеціально організованої рухової активності, зокрема через введення в програму підготовки студентів 3 курсу спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія» дисципліни «Оздоровчо-реабілітаційне плавання».
Посилання
Apanasenko, H.L., Popova, L.A., & Mahlovanyi, A.V. (2011). Sanolohiia (medychni aspekty valeolohii) [Sanology (medical aspects of valeology)]. Lviv: PP «Kvart» [in Ukrainian].
Krutsevych, T.Yu., & Bezverkhnia, H.V. (2011). Rekreatsiia u fizychnii kulturi riznykh hrup naselennia [Recreation in physical culture of different groups of the population]. Kyiv: Olimpiiska literatura [in Ukrainian].
Kuznetsova, O.T. (2018). Metodychna systema zastosuvannia ozdorovchykh tekhnolohii u protsesi fizychnoho vykhovannia studentiv [Methodical system of application of health technologies in the process of physical education of students]. Candidateʼs thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Moseichuk, Yu.Yu. (2011). Formuvannia motyva¬tsii¬nykh potreb studentskoi molodi do fizkulturnoi diialnosti [Formation of motivational needs of students for physical culture activities]. Kyiv: Vydavnytstvo NPU im. M.P. Drahomanova [in Ukrainian].
Krutsevych, T.Yu., Panhelova, N.Ye., & Kryvchy¬kova, O.D. (2011). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methods of physical education: textbook for students of higher educational establishmentsof physical education and sports]. Kyiv: Olimpiiska literatura [in Ukrainian].
Tkachuk, O.H. (2019). Formuvannia zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti maibutnikh likariv v osvitnomu protsesi z fizychnoho vykhovannia [Formation of health-preserving competence of future doctors in the physical training educational process]. Candidateʼs thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Khomych, A.V. (2016). Metodyka prohramuvannia indyvidualnykh fizkulturno-ozdorovchykh zaniat studentiv u pozaaudytornii roboti vyshchoho navchalnoho zakladu [Methods of programming of students’ individual physical culture and health recreation classes in extracurricular activities of higher educational institution]. Candidateʼs thesis. Lutsk [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.