ПЕДАГОГІЧНА КОМПАРАТИВІСТИКА ТА ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12603

Ключові слова:

зарубіжна література, компаративістика, творчість, освіта, педагог, розвиток

Анотація

У статті зазначено, що з кінця 80-х рр. ХХ ст. національна педагогічна компаративістика почала позбавлятися комплексу меншовартості. Наголошено, що багато часу піддавалася критиці більшість представників зарубіжної педагогіки («апологети буржуазії» та проповідники «реакційних», «антинаукових рухів»), оскільки вони суперечили канонізованій марксист­сько-ленінській педагогіці. Зауважено на працях відомих вчених, таких, як Д. Скільський, В. Кравець, К. Лучаковський, які здійснили вагомий внесок у розвиток української компаративістики. У 90-х рр. ХХ – на початку ХХІ ст. українська педагогічна компаративістика здійснила поступ у дослідженні педагогічних персоналій закордоння. На тлі вдосконалення її наукового інструментарію напрацьовано оптимальні методологічні підходи, які дозволяють комплексно, синтезовано, цілісно осмислювати їхні біографії, творчу спадщину та різні напрями суспільної діяльності, що допомагають за певним алгоритмом краще вивчити та дослідити біографію зарубіжних письменників. У статті розглядається роль педагогічної компаративістики та прийомів розвитку креативності на уроках зарубіжної літератури. Зазначено, що необхідно розвивати творчість учнів, використовуючи метод навчання, який допомагає фундаментальному засвоєнню матеріалу, розвитку уяви, самостійну та групову роботу у навчальному колективі. Заняття з використанням креативних методик дозволяють школярам розвивати навички уваги, а також мислити нестандартно. Зауважено на доброзичливому ставленні до учнів, формуванні толерантності до носіїв іншої культури на основі знайомства з життям своїх однолітків в інших країнах. Наголошено, що твори фольклору є доступним зразком художньої літератури. Зосереджена увага на формуванні початкових навичок комунікації, вихованні моральних і естетичних почуттів, розвитку творчої діяльності. Доведено, що уроки зарубіжної літератури є важливою складовою для формування читацької компетентності.

Посилання

Kravets, V.P. (1996). Zarubizhna shkola i pedahohika ХХ stolittya [Foreign school and pedagogy of the twentieth century]. Ternopil [in Ukrainian].

Rozman, I.I. (2020). Ukrayinska pedahohichna biohrafistyka (druha polovyna ХХ – pochatok ХХІ stolittya) [Ukrainian pedagogical biography (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. Uzhhorod: RIK-U [in Ukrainian].

Selevko, H.K. (2005). Entsyklopediya osvitnikh tekhnolohiy: u 2-kh t. [Encyclopedia of educational technologies: in 2 vols.]. (Vol. 1). Moscow: Narodna osvita [in Ukrainian].

Skilskyy, D. (2011). Istoriya zarubizhnoyi pedahohiky [History of foreign pedagogy]. Kyiv: Smoloskyp [in Ukrainian].

Tsyura, S., & Lokshyna, I.I. (2015). Metodolohiya porivnyalnykh pedahohichnykh doslidzhen; pryntsypy [Methodology of comparative pedagogical research principles]. Pedahohichna komparatyvistyka – 2015: transformatsiyi v osviti zarubizhzhya ta ukrayinskyy kontekst: materialy nauk.-prakt. seminaru – Pedagogical Comparative Studies – 2015: Transformations in Education Abroad and the Ukrainian Context. Proceedings of the scientific-practical seminar. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Developing a positive classroom culture: the compli¬ments PROJECT Topteaching. Retrieved from: https://topteachingtasks.com/developing-a-positive-classroom-culture-and-the-compliments-project/.

Feher, Judit. Creativity in the language classroom. Retrieved from: https://www.teachingenglish.org.uk/article/creativity-language-classroom.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-16

Як цитувати

Розман, І. І. (2021). ПЕДАГОГІЧНА КОМПАРАТИВІСТИКА ТА ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ. Медична освіта, (3), 97–100. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12603

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ