МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ МЕДИЦИНИ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11146Ключові слова:
готовність до педагогічної діяльності, майбутні магістри медицини, методологічні підходи, професійна підготовка в закладах вищої медичної освітиАнотація
Вимоги суспільства до рівня підготовки майбутніх магістрів медицини до педагогічної діяльності, здатних вдосконалювати освітній процес на основі сучасних технологій, прийомів і засобів навчання в умовах динамічного переходу від теоретичного навчання до самостійної професійної діяльності, акцентують увагу на перегляді цілей, змісту освітнього процесу в закладах вищої педагогічної освіти з підготовки магістрів медицини до педагогічної діяльності, особливо на методології розвитку досвіду педагогічної діяльності на всіх етапах навчання. Важливим аспектом процесу формування готовності майбутніх магістрів медицини до педагогічної діяльності в умовах закладів вищої медичної освіти є вибір сукупності методологічних підходів і відповідних їм принципів, що впливають на вибір способів і засобів навчання, побудову цілісного процесу професійної підготовки. Розглядаючи формування готовності до педагогічної діяльності як складний і багатоаспектний процес, повноцінне вивчення якого не може здійснюватися з однієї позиції, необхідним є звернення до аксіологічного, системного, компетентнісного, синергетичного, діяльнісного та культурологічного підходів.
Вивчивши проблему високоякісної підготовки майбутніх магістрів медицини до успішної самостійної педагогічної діяльності, узагальнили, що цей процес стане ефективнішим за умови, якщо професійне становлення майбутніх магістрів медицини буде відбуватися як результат їхнього внутрішнього руху на основі рефлексії, самоаналізу власної педагогічної діяльності та розвитку внутрішньої мотивації до самовдосконалення і набуття педагогічного досвіду. Це, водночас, зумовлює необхідність удосконалення процесу теоретичної підготовки майбутніх магістрів медицини, зокрема впровадження технологій діяльнісного типу, спрямованих на розвиток особистісних і професійних якостей майбутніх викладачів у закладах вищої медичної освіти.
Посилання
Kocherha, O. (2015). Psychophisiolohichni osoblyvosti diialnosti mozku dytyny [Psychophysiological features of the activity of the child brain]. Pochatkova shkola – Primary School, 5,6-8 [in Ukrainian].
Nykonenko, O.S., Shapoval, S.D., & Dmytriev, S.M. (2009). Novi orhanizatsiini formy pisliadyplomnoi pidhotovky likariv: dosvid vprovadzhennia ta problemni pytannia [New organizational forms of postgraduate physician training: implementation experience and problematic issues]. Problemy interhratsii ukrainskoi medychnoi osvity u svitovyi osvitni iprostir. Materialy konf. – Problems of Integration of Ukrainian Medical Education into the World Educational Space: Conference Materials. Ternopil: Ukrmedknyha[in Ukrainian].
Hnatiuk, M.S., Pochodun, K.A., Tatarchuk, L.V., & Yasinovskyi, O.B. (2018). Osoblyvosti zasvoienia praktychnych navychok likariamy khirurhichnych spetsialnostei pry vyvchenni endoskopichnoi khirurhii [Features of practical skills mastering by doctors of surgical specialties during endoscopic surgery training]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 72-74 [in Ukrainian].
Hnatiuk, M.S., Danylevych, Yu.O., Hnatiuk, R.M., & Slabyi, O.B. (2007). Osoblyvosti zasvoienia praktychnych navychok pry vyvchenni operatyvnoi khirurhii ta topohrafichnoi anatomii [Features of practical skills mastering during study ingoperative surgery and topographic ana¬tomy]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 40-42 [in Ukrainian].
Smernova, O.A. (2001). Taiemnytsia rukosti [The mystery of handwork]. Humanitarni nauky – Humanities, 2, 105-109 [in Ukrainian].
Chuprikov, A.N., Hnatiuk, R.M., & Chuprikova, M.A. (2011). Asymetriia mozku i livorukist [Brain asymmetry and left-handedness]. Kyiv: SMM [in Ukrainian].
Yane, M. (2007). Loving lefties [How to raise your left-handed child in a right-handed. New York: Pocket Books.