ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ КЕЙС-МЕТОДУ У ФОРМУВАННІ КЛІНІЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

  • Y. D. Yehudina Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України»
  • L. V. Sapozhnychenko Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України»
  • Yu. V. Kozlova Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України»

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.2.10348

Ключові слова:

кейс-метод, клінічне мислення, вище медичне навчання

Анотація

У статті висвітлено досвід впровадження кейс-методу в навчальний процес у вищих медичних навчальних закладах для підвищення якості підготовки студентів-медиків, формування та вдосконалення клінічного мислення.

У процесі роботи було використано об’ємний інформаційний матеріал та особистий досвід із урахуванням принципів системного підходу та аналізу. Наявність персонального клінічного архіву дозволить мати архівний матеріал для використання в навчальному процесі, при аналізі клінічного випадку та використанні даних у науковій роботі.

Кейс-метод як метод аналізу конкретного клінічного випадку дозволяє розкрити та сформувати необхідні для подальшої трудової діяльності якості та здібності студентів-медиків, формує клінічне мислення, аналітичні здібності, самостійність у прийнятті рішення, комунікативність, навички роботи з достатньо великим об’ємом інформації. Сучасні методи та засоби інформаційних технологій необхідно цілеспрямовано впроваджувати в клінічну практику та навчальний процес для розвитку професійних навичок, формування клінічного мислення, накопичення клінічного досвіду.

Біографії авторів

Y. D. Yehudina, Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України»

orcid 0000-0001-8702-5638

Scopus Author ID 57201858781

L. V. Sapozhnychenko, Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України»

orcid 0000-0002-6472-2235

Scopus Author ID 57204510307

Yu. V. Kozlova, Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України»

orcid 0000-0002-1918-2946

Посилання

Kaufman, I.M. (2013). Russkie biograficheskie i bibliograficheskie slovari. [Russian biographical and bibliographic dictionaries]. Rylol Classic [in Russian].

Mingairova, A.G., Pavlinova, E.B., Vlasenko, N.Yu., Polyanskaya, N.A., Savchenko, O.A., Kirshina, I.A., & Demchenko, V.I. (2017). Klinicheskoye myshlenie: problemy formirovaniya i vozmozhnosti razvitiya [Clinical thinking: the problems of formation and the possibility of development]. Meditsinskiy almanakh – Medical Almanac, 2 (47), 27-30 [in Russian].

Bazrafcan, L., Takmil, F., & Shokrpour, N. (2018). Asses­sing the effectiveness of problem-based learning as a new approach on health care provider ethical reasoning development in Shiraz University of Medical Sciences. The Health Care Manager, 1. doi:10.1097/hcm.0000000000000223.

Sule, R., Hunter, A., LaPierre, D., Jain, A., & Joseph, N. (2016). Context matters: Investigating a case-based learning intervention at an Indian Medical College. Consortium of Universities for Global Health, 1-9.

Muttappallymyalil, J., Mendis, S., John, L.J., Shanthakumari, N., Sreedharan, J., & Shaikh, R.B. (2016). Evolution of technology in teaching: Blackboard and beyond in medical education. Nepal Journal of Epidemiology, 6 (3), 588. doi:10.3126/nje.v6i3.15870.

Gade, S., & Chari, S. (2013). Case-based learning in endocrine physiology: an approach toward self-directed learning and the development of soft skills in medical students. Advances in Physiology Education, 37 (4), 356-360. doi:10.1152/advan.00076.2012.

Asmus, J., Bonner, C., Esterhay, D., Lechner, A., & Rentfrow, C. (2005). Instructional design technology trend analysis. Denver: University of Colorado. Retrieved from: http://eduspaces.net/collinb/=les/1136/2967/trendanalysisweb.pdf.

Irby, D.M. (1994). Three exemplary models of case-based teaching. Academic Medicine, 12, 947-953.

Lopina, N., & Zhuravlyova, L. (2018). Practically-orien­ted case-teaching methods in continuing medical education based on information web technologies. Continuing Professional Education: Theory and Practice (series: pedagogical sciences), 3-4, 67-73 [in Ukrainian].

Komenda, M., Schwarz, D., Feberová, J., Štípek, S., Mihál, V., & Dušek, L. (2012). Medical faculties educational network: Multidimensional quality assessment. Computer Methods and Programs in Biomedicine, 108 (3), 900-909. doi:10.1016/j.cmpb.2012.05.002.

Li, Y.-Y., Li, K., Yao, H., Xu, X.-J., & Cai, Q.-L. (2015). Reform in teaching preclinical pathophysiology. Advances in Physiology Education, 39 (4), 254-258. doi:10.1152/advan.00165.2014.

Saeed, N., Yang, Y., & Sinnappan, S. (2009). Effects of сognitive style on user acceptance of blogs and podcasts. Ninth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies. doi:10.1109/icalt.2009.83.

Siau, K., Nah, F. F.-H., & Teng, L. (2002). Acceptable internet use policy. Communications of the ACM, 45 (1). doi:10.1145/502269.502302.

Chen, H.C., Wamsley, M.A., Azzam, A., Julian, K., Irby, D.M., & O’Sullivan, P.S. (2016). The health professions education pathway: Preparing students, residents, and fellows to become future educators. Teaching and Learning in Medicine, 29 (2), 216-227. doi:10.1080/10401334.2016.123050016.

Van Raaij, E.M., & Schepers, J.J.L. (2008). The acceptance and use of a virtual learning environment in China. Computers & Education, 50 (3), 838-852. doi:10.1016/j.compedu.2006.09.001.

Whitcomb, M.E. (2016). Transforming medical education. Academic Medicine, 91 (5), 618-620. doi:10.1097/acm.0000000000001049.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-15

Як цитувати

Yehudina, Y. D., Sapozhnychenko, L. V., & Kozlova, Y. V. (2019). ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ КЕЙС-МЕТОДУ У ФОРМУВАННІ КЛІНІЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ . Медична освіта, (2), 79–85. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.2.10348

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ