ВИКОРИСТАННЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОПТИМІЗАЦІЇ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У БУКОВИНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10121Ключові слова:
симуляційні технології навчання, симуляційна медицина, практичні навичкиАнотація
Мета роботи – оцінити ефективність застосування симуляційного навчання для покращення професійної підготовки медиків на базі Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет» з урахуванням ставлення студентів до даної освітньої технології.
Основна частина. У статті висвітлено впровадження симуляційних технологій у навчальний процес студентів-медиків Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет». Оцінено ефективність застосування симуляційного навчання у професійній підготовці лікарів і ставлення студентів до даної методики.
Висновки. Метод стимуляційного навчання в умовах COSMIT є сучасним і ефективним засобом підвищення ефективності фахової підготовки на додипломному етапі.
Занурення суб’єктів навчання в клінічну ситуацію, створену за допомогою сучасних тренажерів і фантомів, а також стандартизованих пацієнтів, не тільки дозволяє покращити компетентнісну підготовку студентів, але і поліпшує впевненість та готовність майбутніх медиків до вирішення клінічних задач у реальних умовах.
Посилання
Boichuk, T.M., Herush, I.V., Khodorovskyi, V.M., Koloskova, O.K., & Marusyk, U.I. (2018). Efektyvnist symuliatsiinykh stsenariiv v optymizatsii praktychnoi pidhotovky studentiv u zakladi vyshchoi medychnoi osvity Ukrainy [Efficiency of simulation scenarios in optimization of students’ practical training in higher education institution of Ukraine]. Medychna osvita – Medical education, 2. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8965 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8965
Hreben, N.K., Ostapiuk, L.I., Mruha, M.R., & Stechenko, O.V. (2015). Modernizatsiia orhanizatsii navchalnoho protsesu v universyteti: suchasni pryntsypy vykladannia na yevropeiskykh zasadakh [Modernization of the organization of the educational process at the university: modern principles of teaching on a European basis]. Realizatsiia Zakonu Ukraiiny “Pro vyshchu osvitu” u vyshchii medychnii ta farmatsevtychnii osviti Ukrainy: tezy dop. Vseukr. navch.-nauk. konf. – Implementation of the Law of Ukraine “On Higher Education” in Ukrainian Higher Medical and Pharmaceutical Education: Theses of Supplement. All-Ukrainian Educational Scientific Conference. Ternopil: TDMU (pp. 87-88) [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” vid 01.07.2014 r. № 1556-VII [The Law of Ukraine “On Higher Education” of 01.07.2014 No. 1556-VІІ]. Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/1556-18 [in Ukrainian].
(2016). Symuliatsiine navchannia v systemi pidhotovky medychnykh kadriv: materialy navchalno-metodychnoi konferentsii, prysviachenoi 212-i richnytsi vid dnia zasnuvannia KhNMU [Simulation training in the medical personnel training system: materials of the educational-methodical conference devoted to the 212th anniversary of the foundation of the KhNMU]. Kharkiv: KhNMU [in Ukrainian].
(2015). Stvorennia symuliatsiinoho tsentru: zasady ta kerivni nastanovy. Dosvid prohramy “Zdorovia materi ta dytyny”: posibnyk [Creating a simulation center: principles and guidelines. Experience of the program “Mother and baby health”: manual]. Kyiv: Vistka [in Ukrainian].
Okuda Y. (2008). National growth in simulation training within Emergency medicine residency programs. Acad. Em. Med., 15, 1-4.