THE LICENSE EXAM “KROK 1. PHAPMACY” ON “BIOLOGICAL CHEMISTRY” FOR FOREIGN STUDENTS OF THE NATIONAL UNIVERSITY OF PHARMACY RESULTS EVALUATION

Authors

  • H. B. Kravchenko Національний фармацевтичний університет
  • O. A. Krasilnikova Національний фармацевтичний університет
  • V. P. Fylymonenko

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7639

Keywords:

licenced exam “Krok-1”, Biological Chemistry, foreign students, pharmacist, language factor.

Abstract

The aim of the study – to analyze the last 3 academic years results of licensed exam “Krok-1” discipline “Biological chemistry” for foreign students of the National University of Pharmacy and compare these results with the results of the internal department computer testing of students that was carried out in order to prepare students for passing “Krok-1”.

The main body. The students were divided into 3 groups, depending on the language of instruction. The pre-test results and the results of the exam “Krok-1” were analyzed. Received data were expressed as М±m. The statistical signi cance of difference between groups was determined by Student’s t test using STATISTICA program. It was found that the language factor has no significant effect on the exam results. At the same time, the introduction of new, unknown so called «anchor» questions significantly reduced exam results.

Conclusion. Current study is important for future training of foreign students and indicates the need for new teaching methods introduction.

References

Список літератури

The problems of introduction of Bologna system in Ukrainian medical education and how they have been dealt with / I. Bulakh, V. Moskalenko, M. Mrouga, O. Volosovets // Матеріали конференції AMEE Conference, Відель, Австрія. 27.08. – 31.08.2011. - С.437.

Дацишин П. Т. Аналіз результатів складання ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок-1» та «Крок-2» іноземними студентами за 5 років / П. Т. Дацишин, С. В. Заїка, О. В. Федорченко, П. О. Стельмащук // Вісник Вінницького національного медичного університету. – 2016. – Т.20, № 1, Ч.1. – С. 107-110.

Боровиков В. П. STATISTICA Статистический анализ и обработка данных в среде Windows / В. П. Боровиков, И. П.Боровиков; М.: Филинъ, 1995.– 608 с.

Багрій М. М. Поетапність підготовки до складання інтегрованого ліцензійного іспиту «Крок 1. Загальна лікарська підготовка» / М. М. Багрій // Галицький лікарський вісник. – 2013. - Т. 20, № 4. - C. 78-80.

Galvao T. F. Problem-based learning in pharmaceutical education: a systematic review and meta-analysis / T. F. Galvao, M. T. Silva, C. S. Neiva, L. M. Ribeiro, M. G. Pereira // Scientific World Journal. – 2014. – V. 2014, Article ID 578382. – 7 p. Available at: http://dx.doi.org/10.1155/2014/578382.

Douglas A. A review of legal decisions relevant to technical standards used in pharmacy school admissions / A. Douglas, J.D. Lipton // American Journal of Pharmaceutical Education. – 2017. – V. 81(2), Article 37. – 9 p. Available at: http://www.ajpe.org/doi/full/10.5688/ajpe81237.

Published

2017-10-24

How to Cite

Kravchenko, H. B., Krasilnikova, O. A., & Fylymonenko, V. P. (2017). THE LICENSE EXAM “KROK 1. PHAPMACY” ON “BIOLOGICAL CHEMISTRY” FOR FOREIGN STUDENTS OF THE NATIONAL UNIVERSITY OF PHARMACY RESULTS EVALUATION. Medical Education, (2). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7639

Issue

Section

Досвід з організації навчальної роботи