THE EXPERIENCE OF PRACTICAL SKILLS MASTERING BY STUDENTS AT THE INTERNAL MEDICINE PROPEUDETICS DEPARTMENT IN THE PERMISSES OF SIMULATION CENTRE

Authors

  • S. M. Andreychyn I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • N. A. Bilkevych I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • T. Yu. Chernets I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • B. H. Buhai I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • V. O. Lykhatska I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • N. Ya. Vereshchahina I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • N. A. Kavetska I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • P. P. Kuziv I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • M. M. Ruda I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • N. Z. Yarema I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • I. I. Hanberher I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • S. V. Kucher I. Horbachevsky Ternopil State Medical University

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2016.4.7304

Abstract

The article adduces the method of simulation training opportunities in the light of modern ideas about the process of information assimilation and the acquisition of practical skills.The authors analyzed their own experience of practical classes conduction for the  2nd– and 3rd–year  students of medical university. The analysis is made taking into account the existing scientific publications data about simulation training method implementation in medical higher educational institutions of  Ukraine.

References

Yak udoskonalyty medychnu osvitu // Medychna akademiya. – 2016. – № 17. – S. 2–3.

Vprovadzhennya pryntsypiv Bolonsʹkoho protsesu u navchannya studentiv na kafedri propedevtyky vnutrishnʹoyi medytsyny ta ftyziatriyi / S. M. Andreychyn, N. Z. Yarema, T. YU. Chernetsʹ [ta in.] // Problemy intehratsiyi ukrayinsʹkoyi medychnoyi osvity u svitovyy osvitniy prostir : materialy Vseukr. navch.-nauk. konf., 21–22 travnya 2009 roku, m. Ternopilʹ. – Ternopilʹ : TDMU, 2009. – S. 159–161.

Simulyatsionnoye obucheniye pri lechenii neotlozhnykh sostoyaniy v meditsine / V. V. Artemenko, V. M. Nosenko, R. S. Vast'yanov [i dr.] // Dosyagnennya bíologíí̈ ta meditsini. – 2015. – № 2. – S. 58–64.

Симуляційне навчання в медицині: міжнародний і вітчизняний досвід / В. В. Артьоменко, С. С. Семченко, О. С. Єгоренко [та ін.] // Одеський медичний журнал. – 2005. – № 6 (152). – С. 67–74.

Муравьев К. А. Симуляционное обучение в медицинском образовании – переломный момент/ К. А. Муравьев, А. Б. Ходжаян, С. В. Рой // Фундаментальные исследования. – 2011. – № 10, ч. 3. – С. 534–537.

Гуленко В. В. Практикум по соционике / В. В. Гуленко. – Минск : Современная школа, 2008. – 216 с.

Прокофьева Т. Н. Соционика для профессионалов. Соционические технологии в педагогике и управлении персоналом / Т. Н. Прокофьева, В. Г. Прокофьев,

А. С. Девяткин ; под общ. ред. Т. Н. Прокофьевой. – М. :

Изд-во “Алмаз” , 2008. – 323 с.

Добрынина Т. Н. Педагогические условия применения интерактивных форм обучения в педагогическом вузе : дисс…. канд. пед. наук: 13.00.01 /

Т. Н. Добрынина. – Новосибирск, 2003. – 196 с.

Свистунов А. А. Методы и принципы симуляционного обучения / А. А. Свистунов. – http://rosomed.ru/kniga/metodi_i_principi_simulationnogo_obucheniya.pdf. 10. Sheremeta P. M. Keys-metod: z dosvidu vykladannya v ukrayinsʹkiy biznes-shkoli / P. M. Sheremeta, L. H. Kanishchenko ; za red. O. I. Sydorenka. – 2-he vydannya. – K. : Tsentr innovatsiy ta rozvytku, 1999. – 80 s.

Published

2017-02-21

How to Cite

Andreychyn, S. M., Bilkevych, N. A., Chernets, T. Y., Buhai, B. H., Lykhatska, V. O., Vereshchahina, N. Y., … Kucher, S. V. (2017). THE EXPERIENCE OF PRACTICAL SKILLS MASTERING BY STUDENTS AT THE INTERNAL MEDICINE PROPEUDETICS DEPARTMENT IN THE PERMISSES OF SIMULATION CENTRE. Medical Education, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2016.4.7304

Issue

Section

Досвід з організації навчальної роботи