METHODS OF STIMULATION AND MOTIVATION OF EDUCATIONAL ACTIVITY OF THE STUDENTS When STUDYING the PHARMACOGNOSY

Authors

  • V. M. Odyntsova Тернопільський державний медичнрй університет імені І.Я. Горбачевського
  • O. M. Denysenko

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.v0i3.4972

Abstract

The success of young people in the future professional activity depends greatly on the quality of their training in a higher
educational institution. The author of the article considers the problems of increasing the motivation for learning activities of
students, determines the degree of motivation, analyzes and highlights the motivational aspects as a criterion of Pharmacognosy
intensification of study with students of Pharmaceutical Faculty.

References

Аносов І. П. Сучасний освітній процес: антропологічний аспект : моногр. / І. П. Аносов. – К. : Твім інтер, 2003. – 391 с.

Типова програма навчальної дисципліни для студентів вищого фармацевтичного навчального закладу та фармацевтичних факультетів вищих медичних навчальних закладів ІІІ–ІV рівнів акредитації Спеціальність “Фармація”. – К. : МОЗ України. Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти, 2011. – 30 с.

Maslow, Abraham. Motivation and personality / Abraham H. Maslow/ – New York : Harper and Row, 1970. – 369 p.

Занюк С. Мотивація та саморегуляція учня / С. Занюк. – К. : Главник, 2004. – 96 с.

Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2003. – 512 с.

Реан А. А. Мотивация учения, поведения и выбора профессии / А. А. Реан, Я. Л. Коломинский // Социальная педагогическая психология. – СПб. : Питер, 1999. – С. 54–63.

Компендиум 2011 – лекарственные препараты / под ред. В. Н. Коваленко, А. П. Викторова. – К. : МОРИОН, 2011. – 2320 с.

Published

2015-10-13

How to Cite

Odyntsova, V. M., & Denysenko, O. M. (2015). METHODS OF STIMULATION AND MOTIVATION OF EDUCATIONAL ACTIVITY OF THE STUDENTS When STUDYING the PHARMACOGNOSY. Medical Education, (3). https://doi.org/10.11603/me.v0i3.4972

Issue

Section

Вдосконалення вищої медичної освіти