PROBLEMS OF GENDER PARITY IN HIGHER MEDICAL EDUCATION

Authors

  • V. M. Moroz Тернопільський державний медичнрй університет імені І.Я. Горбачевського
  • Yu. Y. Huminskyi
  • L. V. Fomina

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.v0i3.4971

Abstract

The article generalizes and analyzes the material on gender approach in higher medical education. Taking into account a
current national legislation and world experience on gender parity, authors light up the realization of principles of equality
between the participants of educational process and outline tendencies in acquisition of professional qualification, considering
the gender aspect.

References

Конституція України, ухвалена 28 червня 1996 року // Офіційний портал Верховної Ради. – http://rada.gov.ua/

Закон України “Про освіту” від 23.05.1991 р. № 1060-XII (редакція станом на 01.01.2015). – zakon.rada.gov.uа

Закон України “Про вищу освіту” № 1556-VII (редакція станом на 01.07.2014 р.). – zakon.rada.gov.ua

Конвенція ООН “Про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок”, прийнята 34 сесією Генеральної Асамблеї ООН і відкрита для підписання 18 грудня 1979 року. – search.ligazakon.ua›l_doc2.nsf/link1/MU79K04R.html

Когут І. Гендерна (не)рівність у вищій освіті в цифрах і фактах / І. Когут – http:education-ua.org/ua/tsifri-i-fakti/332-genderna-ne-rivnist-u-vishchij-osviti-v-tsifrakh-i-faktakh

Published

2015-10-13

How to Cite

Moroz, V. M., Huminskyi, Y. Y., & Fomina, L. V. (2015). PROBLEMS OF GENDER PARITY IN HIGHER MEDICAL EDUCATION. Medical Education, (3). https://doi.org/10.11603/me.v0i3.4971

Issue

Section

Вдосконалення вищої медичної освіти