ІНТЕГРАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ В НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС НА ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ДО СКЛАДАННЯ ЛІЦЕНЗІЙНОГО ІСПИТУ “КРОК-3. СТОМАТОЛОГІЯ”: РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • O. E. Sichkoris Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, м. Львів
  • T. I. Pupin Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, м. Львів
  • L. Yu. Minko Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, м. Львів
  • T. S. Kolach Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, м. Львів

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8872

Ключові слова:

дистанційне навчання, первинна спеціалізація (інтернатура).

Анотація

Мета роботи – впровадження дистанційної форми в навчальний процес лікарів-інтернів як складової підготовки до складання ліцензійного іспиту “Крок-3. Стоматологія”, оцінка переваг та недоліків.

Основна частина. До курсу ДН “КРОК-3. Стоматологія” на програмній платформі “Модус” [http://misa.meduniv.lviv.ua/] залучено 145 лікарів-інтернів першого року навчання, котрі проходили очну частину інтернатури на ФПДО ЛНМУ імені Данила Галицького. Аналіз результатів трьох блоків вказує на зниження середнього відсотка успішності на фоні підвищення середньої кількості пропущених претестувань в Блоках ІІ та ІІІ  порівняно з Блоком І. Так, на кінець Блоку ІІ ДН середній відсоток успішності знизився на 9,71 %, на кінець Блоку ІІІ – на 32,58 % порівняно з Блоком І, при зростанні середньої кількості пропущених претестувань у Блоці ІІ – у майже 2,5 раза та у Блоці ІІІ – у 3,17 раза порівняно з підготовкою на очному циклі інтернатури. Встановлено вірогідний зворотний кореляційний зв’язок між середньою кількістю пропущених претестувань та результатами “КРОК-3” (r= - 0,14 при р<0,05) і прямий кореляційний зв’язок між середнім відсотком підготовки за три блоки ДН та результатами “КРОК-3” (r=0,23 при р<0,05). Аналіз проведених трьох блоків ДН лікарів-інтернів, що склали та не склали “КРОК-3. Стоматологія”, вказує на достовірну різницю між показниками як середньої кількості пропущених тестових тренувань – нижче в 1,2 раза в осіб, що склали іспит (р<0,01), порівняно з тими, хто не склав, так і вищого в 1,32 раза середнього відсотка успішності на тестових тренуваннях відповідно (р<0,0001).

Висновки. Запровадження ДН дозволило лікарям-інтернам проходити претестування в зручний для них час з обов’язковим контролем хронометражу часу та можливістю ревізії власних помилок; викладачам здійснювати контроль за підготовкою до “КРОК-3” дистанційно й забезпечити безперервність підготовки до ліцензійного іспиту. Водночас, згідно з аналізом проведеного дослідження, ДН не може бути самостійною формою в підготовці до “КРОК-3. Стоматологія”, оскільки вимагає високого рівня самодисципліни лікаря-інтерна, проте як інтегрований курс дозволяє виявити та сформувати групу ризику на підставі аналізу даних середньої кількості пропущених претестувань та середнього відсотка успішності, особливо на етапі заочної форми інтернатури.

Біографії авторів

O. E. Sichkoris, Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, м. Львів

 

L. Yu. Minko, Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, м. Львів

Лідія Мінько

к.мед.н.,  доцент кафедри терапевтичної стоматології ФПДО.

Конт.тел.:067 721 45 65.

 

Посилання

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 roku № 2145-VIII [About education: Law of Ukraine dated September 5, 2017, No. 2145-VIII]. Retrieved from: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Pro osnovni zasady rozvytku informatsiinoho suspil­stva v Ukraini na 2007–2015 roky: Zakon Ukrainy vid 09.01.2007 roku № 537-V [About the basic principles of the information society development in Ukraine for 2007-2015: Law of Ukraine dated January 9, 2007 No. 537-V]. Retrieved from: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/537-16 [in Ukrainian].

Polozhennia pro dystantsine navchannia (Zatverdzheno nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 25.04.2013 roku № 466) [Regulations on distance learning (Approved by the order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated April 25, 2013, No. 466)]. Retrieved from: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#n18 [in Ukrainian].

Hotuiemos do ispytu / Tsentr testuvannia pry MOZ Ukrainy [Preparing for the exam / Testing Center at the Ministry of Health of Ukraine]. Retrieved from: https://www.testcentr.org.ua/uk/ispyty/dokumenty-i-materialy/ekzamenatsiini-buklety [in Ukrainian].

Fakultet pisliadyplomnoi osvity LNMU imeni Danyla Halytskoho [Faculty of Postgraduate Education of Danylo Halytsky LNMU]. Retrieved from: http://www.meduniv.lviv.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=101&Itemid=133&lang=uk [in Ukrainian].

Antonchenko, M.O. (2014). Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia v systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvi­ty [Organization of distance learning in the system of post­graduate pedagogical education]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical sciences : theory, history, innovative technologies, 1 (35). Retrieved rom: https://scholar.google.com.ua/scholar?rlz=1C1AOHY_ruUA751UA752&um=1&ie=UTF-8&lr&q=related:CTPO61tk5J55IM:scholar.google.com [in Ukrainian].

Vasylchenko, L.V., Merikova, N.L., & Hornostayeva, N.Yu. (2016). Rol internet-tekhnolohii u pisliadyplomnii pidhotovtsi likariv-interniv pediatriv na bazakh stazhuvannia [The role of Internet technologies in postgraduate training of pediatricians interns at internship bases]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 8-10. Retrieved from: https://scholar.google.com.ua/scholar?rlz=1C1AOHY_ruUA751UA752&um=1&ie=UTF-8&lr&q=related:3klIXn3SHFX2kM:scholar.google.com [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Sichkoris, O. E., Pupin, T. I., Minko, L. Y., & Kolach, T. S. (2018). ІНТЕГРАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ В НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС НА ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ДО СКЛАДАННЯ ЛІЦЕНЗІЙНОГО ІСПИТУ “КРОК-3. СТОМАТОЛОГІЯ”: РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ. Медична освіта, (2). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8872

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти