СИМУЛЯЦІЙНЕ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ЯК ОДИН ІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ МЕТОДІВ ФОРМУВАННЯ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ХІРУРГІЧНИХ НАВИЧОК У МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • D. B. Fira Тернопільський державний медичний університет, Тернопіль

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8209

Ключові слова:

професійна компетентність, симуляційне навчання, клінічне мислення, мотивація до навчання.

Анотація

Мета роботи – дослідити взаємозв’язок між симуляційними методами навчання та формуванням професійних навичок у студентів.

Основна частина. У роботі проаналізовано ефективність використання Міжкафедрального навчально-тренінгового центру симуляційного навчання ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України” у відпрацюванні практичних навичок студентів з дисципліни “Загальна хірургія”. Засвоєння матеріалу і відпрацювання навичок студентами на фантомах дозволяють залучати їх до виконання певних маніпуляцій на пацієнтах під ретельним контролем з боку викладачів (промивання шлунка, катетеризація сечового міхура, перев’язки та ін.). Опанування на симуляторах таких навичок, як внутрішньовенна та внутрішньом’язова ін’єкції, навичок серцево-легеневої реанімації необхідне для навчання студентів на будь-якій клінічній кафедрі.

Симуляційний центр, створений у ТДМУ, забезпечує теоретичну частину, вивчення практичних випадків, відеосесію, тренінг мануальних навичок та вмінь, роботу на анімальних моделях, спеціалізовані тренінги, участь у конференціях. Для адекватного засвоєння навичок виділено понад 10 % від загального навчального навантаження.

Висновок. Використання симуляційних методів значно покращує якість презентації навчального матеріалу й ефективність його засвоєння студентами, збагачує зміст навчального процесу, підвищує мотивацію до навчання та дозволяє об’єктивно оцінити досягнутий рівень професійної підготовки кожного студента.

Посилання

Alberg, H. (2009). Vidpratsiuvannia endokhirurhichnykh praktychnykh navychok z vykorystanniam virtualnykh tekhnolohii [Development of endosurgical practical skills using virtual technologies]. Virtualni tekhnolohii v medytsyni – Virtual Technologies in Medicine, 1, 7 [in Ukrainian].

Dozornov, M.H. (2010). Suchasni problemy navchalnykh tsentriv ta shliakhy yikh vyrishennia [Modern problems of educational centers and ways of their solution]. Virtualni tekhnolohii v medytsyni – Virtual Technologies in Medicine, 2, 4-6 [in Ukrainian].

Artiomenko, V.V., Semchenko, S.S., Yehorenko, O.S., Novikov, D.A., Karakonstantyn, D.F., & Berlinska, L.I. (2015). Symuliatsiine navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation study in medicine: international and national experience]. Odeskyi medychnyi zhurnal – Odesa Medical Journal, 6, 67-74 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulhai, A.H., & Klishch, I.M. (2015). Shliakhy implementatsii Zakonu Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» v Ternopilskomu derzhavnomu medychnomu universyteti [Ways of Implementation of the “The Higher Educational Act of Ukraine” in Ternopil State Medical University]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 34-39 [in Ukrainian].

Gaba, D. M. (2004). The future vision of simulation in health care. Quality and Safety in Health Care, 13 (Suppl. 1), 2-10.

Dobroskok, I.I., Kotsur, V.P., & Nikitchyna, S.O. (2008). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii: teoriia ta praktyka vykorystannia u vyshchii shkoli: monohrafiia [Innovative pedagogical technologies: theory and practice of use in higher school: monography]. Pereiaslav-Khmelnytskyi: Vyd-vo S.V. Karpuk [in Ukrainian].

Glybochko, P.V. (Ed.) (2012). Imitatsionnoye obucheniye v sisteme nepreryvnogo meditsinskogo professionalnogo obrazovaniya [Simulative training in the system of continuous professional medical education]. Moscow: Izd-vo Pervogo MGMU im. I.M. Sechenova [in Russian].

Butvilovskiy, A.V., Karmalkova, E.A., Butvilovskiy, V.E., & Karmalkova, I.S. (2013). Razvitiye professionalnogo vrachebnogo myshleniya [Development of professional medical thinking]. Meditsinskiy zhurnal (Respubliki Belarus) – Medical Journal (Republic of Belarus), 2, 157-158 [in Russian].

Meshcheryakova, M.A., Podchernyayeva, N.S., & Shubina, L.B. (2007). Obucheniye professionalnym manualnym umeniyam i otsenka urovnya ikh sformirovannosti u studentov meditsinskikh vuzov [Training for professional skills and assessment of their level of formation among medical students]. Vrach – Doctor, 7, 81-83 [in Russian].

Shubina, L.B., Meshcheryakova, M.A., & Son, I.M. (2011). Imitatsionnoye obucheniye v meditsine [Simulative education in medicine]. Kachestvo obrazovaniya – Quality of Education, 4, 42-46 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Fira, D. B. (2018). СИМУЛЯЦІЙНЕ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ЯК ОДИН ІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ МЕТОДІВ ФОРМУВАННЯ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ХІРУРГІЧНИХ НАВИЧОК У МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8209

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти