ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МОЛОДИХ ВИКЛАДАЧІВ МЕДИЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

Автор(и)

  • O. B. Mykhaliuk

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.v0i1.4175

Анотація

У статті розглядаються питання формування педагогічної майстерності молодих викладачів медичних університетів. Подана роль педагогічної майстерності, професійної компетентності, професіоналізму для підвищення якості підготовки майбутніх лікарів і провізорів. Розкрита структура педагогічної майстерності: суб’єкт, об’єкт, предмет спільної діяльності, цілі, задачі, зміст, засоби комунікації. Схарактеризовано 10 груп педагогічних умінь, якими мають володіти викладачі. Розглянута роль компонентів навчального процесу: гностичний, проектувальний, конструктивний, комунікативний, організаційний. Подана структура педагогічних технологій, які використовуються в навчальному процесі: концептуальна основа і змістова частина. Обґрунтовано наявні суперечності навчальної підготовки майбутніх фахівців між: задовільним рівнем педагогічної майстерності молодих викладачів ВНЗ та зростаючим обсягом навчального матеріалу з фахових дисциплін, якість вивчення яких не забезпечується традиційними методиками; вимогами до професійних якостей сучасного лікаря і провізора, його вмінь і навичок у прийнятті нестандартних рішень та недостатньою практикою професійної підготовки; необхідністю практичної готовності майбутніх лікарів і провізорів до дій у нестандартних ситуаціях та її забезпеченням  використанням міжпредметно-інтеграційних, професійно-адаптаційних і особистісно орієнтованих підходів до професійної підготовки студентів.

Посилання

Bodrug N. A. Rol' pedagogicheskogo masterstva uchitelya v usloviyakh realizatsii Bolonskogo protsessa / N. A. Bodrug // Problemy podgotovki sovremennogo uchitelya: sb. nauk. rabot Umanskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta imeni Pavla Tychiny / [red. kol .: N. S. Pobirchenko i dr.]. - Uman' CHP Zheltyy A.A., 2011. - Vyp. 4, ch. 1. - S. 292-298.

Pedagogicheskoye masterstvo: uchebnik / [I. A. Zyazyun, L. V. Karamushchenko, I. F. Krivonos i dr.]; pa red. A. Zyazyun. - 2-ye izd., Pererab. i pererab. - M.: Vysshaya shk., 2004. - 422 s.

Kuz'mina N. V. Ocherki psikhologi truda uchitelya / V. Kuz'mina. - L., 1967. - S. 54-62.

Kuz'mina N. V. Professionalizm deyatel'nosti prepodavatelya i mastera proizvodstvennogo obucheniya proftekhuchilishcha / N. V. Kuz'mina. - M.: Vyssh. shk., 1989. - 167 s.

Kurlyandii S. N. Pedagogika vysshey shkoly: ucheb. posobiye. / S. N. Kurlyandii, R. I. Khmelyuk, A. V. Semenova. - 3-ye izd., Pererab. i dop. - M.: Znaniye, 2007. - 495 s.

Kutsenko T. Osobennosti netraditsionnykh form uroka angliyskogo yazyka / T. Kutsenko. // Psikhologo-pedagogicheskiye problemy sel'skoy shkoly - 2013 - Vyp. 46. ​​- S. 106-110.

Kukharev N. V. Na puti k professional'nomu masterstvu / V. Kukharev. - M.: Prosveshcheniye, 1990. - S. 124.

Markova A. K. Psikhologiya truda uchitelya / A. K. Markova. - M., 1993. - 191 s.

Selevko G. K. Sovremennyye obrazovatel'nyye tekhnologi: uchebnoye posobiye / G. K. Selevko. - M., 1998. - 256 s.

Stefanovskaya T. A. Pedagogika: nauka i iskusstvo / T. A. Stefanovskaya. - M.: Sovershenstvo, 1998. - 368 s.

Shcherbakov A. I. Formirovaniye lichnosti uchitelya v sisteme vysshego pedagogicheskogo obrazovaniya: Avtoref. dis. ... Doktora ped. nauk / A. I. Shcherbakov. - L., 1978. - 25 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-02

Як цитувати

Mykhaliuk, O. B. (2015). ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МОЛОДИХ ВИКЛАДАЧІВ МЕДИЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.v0i1.4175

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти