ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ МЕДИЧНОЇ ТА БІОЛОГІЧНОЇ ФІЗИКИ НА КАФЕДРІ МЕДИЧНОЇ ФІЗИКИ ДІАГНОСТИЧНОГО ТА ЛІКУВАЛЬНОГО ОБЛАДНАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14474Ключові слова:
медична та біологічна фізика, проблемно-орієнтоване навчання, інноваційні технологіїАнотація
Анотація. У статті розглянуто особливості впровадження інноваційних технологій при викладанні медичної та біологічної фізики майбутнім фахівцям з медицини та фармації на кафедрі медичної фізики діагностичного та лікувального обладнання. Висвітлено принципи особистісно-орієнтованого навчання у практиці викладання медичної фізики викладачами кафедри. Акцентовано, що ефективним засобом підвищення професійної підготовки фахівця є фундаменталізація професійних знань. Підкреслено, що у процесі вивчення медичної та біологічної фізики здійснюється розвиток природничо-наукового мислення студентів. Наголошено на особливому значенні професійної спрямованості при викладанні дисципліни. Підкреслено, що використання інтерактивних методів під час лекції і практичного заняття сприяє активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Доведено, що засоби інтерактивних технологій сприяють формуванню у студентів клінічного мислення та розвитку всебічного наукового світогляду. Досвід викладання медичної та біологічної фізики узагальнено у виданій викладачами кафедри новій навчально-методичній літературі. У підручниках і навчальних посібниках акцентовано на практичному аспекті можливого використання набутих знань у майбутній діяльності лікаря, відображено останні досягнення фізичної науки в галузі медичної діагностики та лікування. Розкрито специфіку проведення практичних занять із застосуванням технології проблемно-орієнтованого навчання. Проаналізовано практику використання елементів проблемного навчання під час читання лекцій.
Посилання
Bohdanov, I.T. (2014). Mizhpredmetni zvyazky fizyky ta spetsialnykh tekhnichnykh dystsyplin u vyshchykh navchalnykh zakladakh I-II rivnya akredytatsiyi [Іnterdisciplinary connections between physics and special technical disciplines in the main fields of the 1st and 2nd level of accreditation]. Zbirnyk naukovykh prats Kamyanets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiyenka. Seriya pedahohichna – Collection of scientific papers of the Ivan Ohienko Kamianets-Podilskyi National University. Series Pedagogical, 20, 188-190 [in Ukrainian].
Kopetchuk, V.A. (2015). Rozvytok problem profesiynoyi spryamovanosti navchannya v zarubizhniy pedahohitsi [The development of the problem of the professional orientation of education in foreign pedagogy]. Problemy osvity: zbirnyk naukovykh prats – Problems of education: a collection of scientific works, 84, 181-184 [in Ukrainian].
Kurliand, Z.N., Khmeliuk, R.I., & Semenova, A.V. (2002). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].
Menychuk, I.M. (2009). Zasoby interaktyvnykh tekhnolohiy u tradytsiynomu navchanni sotsialnykh pratsivnykiv u vyshchiy shkoli [Means of interactive technologies in the traditional training of social workers in higher education]. Zbirnyk naukovykh prats «Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiyi zahalnoosvitniy shkolakh» – Collection of scientific works “Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schoolsˮ. (Issue 4 (57)). (pp. 284-291). Zaporizhzhia [in Ukrainian].
Palasiuk, B.M. (2020). Dydaktychni aspekty vykladannya medychnoyi fizyky u vyshchomu medychnomu navchalnomu zakladi [Didactic aspects of teaching medical physics in a higher medical educational institution]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 98-102 [in Ukrainian].
Palasyuk, H.B. (2011). Problemno-oriyentovane navchannya – zasib formuvannya profesiynoyi kompetentnosti u neperervniy pidhotovtsi medychnykh sester Avstriyi [Problem-oriented training is a means of forming professional competence in continuous training of nurses in Austria]. Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi ta innovatsiyni metodyky navchannya u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiya, teoriya, dosvid, problem – Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems, 28, 41-46 [in Ukrainian].
Stuchynska, N.V. (2002). Rol ta mistse fundamentalnykh dystsyplin u systemi vyshchoi medychnoi osvity [Role and Place of Fundamental Disciplines in the Higher Medical Education System]. Naukovi zapysky: Zb. naukovykh prats Kamianets-Podilskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia pedahohichna – Scientific Notes: Collection of Scientific Works of Kamianets-Podilskyi State Pedagogical University. Pedagogical Series, 8, 319-324 [in Ukrainian].
Lychkovskyy, E.I. (2013). Suchasni pidkhody do vykladannya biofizyky dlya studentiv-farmatsevtiv vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv III-IV rivniv akredytatsiyi za umov kredytno-modulnoyi systemy navchannya [Modern approaches to teaching biophysics for pharmacist students of higher medical educational institutions of III-IV levels of accreditation under the conditions of the credit-module system of education]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 64-66 [in Ukrainian].
Fediv, V.I. (2018). Medychna i biolohichna fizyka u protsesi formuvannya profesiynoyi kompetentnosti likarya [Medical and biological physics in the process of forming the professional competence of a doctor]. Aktualni problemy suchasnoyi medytsyny – Actual problems of modern medicine, 18, 1, 263-266 [in Ukrainian].
Cheska, T.Yu. (2021). Interaktyvni testovi modeli u systemi orhanizatsiyi samostiynoyi roboty z medychnoyii biolohichnoyi fizyky [Interactive test models in the system of organizing independent work in medical and biological physics]. Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya – Information technologies and teaching aids, 3(23), 52-55 [in Ukrainian].
Fischer, R. (2004). Problemorientiertes Lernen in Theorie und Praxis. Leitfaden für Gesundheitsberufe. Stuttgart. DOI: https://doi.org/10.17433/978-3-17-026447-2
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.