ПЕРСПЕКТИВИ ВДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ ДЛЯ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ-СТОМАТОЛОГІВ У РОЗДІЛІ «КАРІЄС»

Автор(и)

  • P. M. Skrypnykov Українська медична стоматологічна академія, Полтава
  • V. I. Shynkevych Українська медична стоматологічна академія, Полтава
  • K. O. Udaltsova-Hrodzynska Українська медична стоматологічна академія, Полтава
  • O. A. Pysarenko Українська медична стоматологічна академія, Полтава

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11451

Ключові слова:

карієс, індекси карієсу, активність карієсу, післядипломна освіта

Анотація

На післядипломному етапі освіти у навчанні лікарів-інтернів важливою є підкреслена інтеграція знань етіології і факторів ризику карієсу з практичними заходами у вигляді менеджменту пацієнта з карієсом.

Метою статті був аналіз навчальної програми з теми «Карієс» і порівняння його із Міжнародною системою класифікації та менеджменту карієсу з метою вдосконалення теоретичних основ навчання.

Тематика «Карієс» при вивченні у ВНЗ подрібнена на численні теми, серед яких виокремлені теми профілактики. З процесу діагностики випадають ланки визначення факторів ризику, виявлення найменших каріозних дефектів, визначення активності карієсу, і залишається пошук власне дефекту зуба для подальшого відновлення. А прогноз обґрунтований індексами тесту емалевої резистентності (ТЕР) та/або КПВ.

Останнім часом у медицину увійшло поняття «менеджмент», яке полягає в комплексності діагностичних, лікувальних та профілактичних заходів, потрібних при встановленні діагнозу конкретному пацієнту. Міжнародна система класифікації та менеджменту карієсу (ICCMSTM) має за перспективи перетворити нинішнє міжнародне розуміння патогенезу, профілактики і контролю карієсу в цілісний спосіб комплексної оцінки й індивідуального плану «турботи» при карієсі, з метою: попередити появу нових вогнищ ураження, попередити вже існуючі ураження від подальшого розвитку, зберегти тканини зуба без оперативного втручання на початкових стадіях карієсу, і за допомогою оперативного лікування – при більш розвинених стадіях карієсу. Це має досягатися при управлінні факторами ризику через всі елементи в циклі менеджменту карієсу і повторних візитів пацієнта з відповідними інтервалами для періодичного контролю та огляду.

Нові відомості необхідно імплементувати на додипломних і післядипломних етапах медичної освіти, щоб лікарі та викладачі могли розмовляти спільною мовою.

Посилання

Hrynyshyn, O.B., & Bezvushko, E.V. (2014). Porivnialna otsinka urazhenosti kariiesom tymchasovykh moliariv u ditei z vykorystanniam indeksu ICDAS ІІ [Comparative assessment of temporary caries involvement in children using the index ICDAS ІІ]. Visnyk stomatolohii – Bulletin of Dentistry, 1, 69-74 [in Ukrainian].

Nazarian, R.S., Kuzyna, V.V., & Khmiz, T.H. (2014). Optymizatsiya diagnostiki karyesa aproksymalnykh poverkhnostey pervіkh postoyannіkh molyarov u detey v period smennogo prikusa [Optimization of the caries diagnostic on the proximal surfaces of the first permanent molars during the period of a mixed dentition in children]. Nauka i zdravookhraneniye – Science and Healthcare, 6, 53-57 [in Russian].

Smoliar, N.I., & Chukhrai, N.L. (2016). Suchasni aspekty diahnostyky karioznoi khvoroby [Contemporary aspects of caries disease diagnostics]. Visnyk stomatolohii – Bulletin of Dentistry, 1, 67-71 [in Ukrainian].

Skrypnykov, P.M., Udaltsova-Hrodzynska, K.O., & Shynkevych, V.I. (2018). Terapevtychna stomatolohiia dlia likariv-interniv. Chastyna 1. Kariies ta yoho uskladnennia [Therapeutic dentistry for interns. Part 1. Caries and its complications]. UMSA, Poltava: TOV “ASMI” [in Ukrainian].

Khomenko, L.O., Bidenko, N.V. (2016). Do pytannia pro suchasnu systematyzatsiiu kariiesu zubiv u ditei Ukrainy [To the question of modern systematization of dental caries in children of Ukraine]. Ukrainskyi stomatolohichnyi almanakh – Ukranian Dental Almanac, 2, 72-77 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-16

Як цитувати

Skrypnykov, P. M., Shynkevych, V. I., Udaltsova-Hrodzynska, K. O., & Pysarenko, O. A. (2020). ПЕРСПЕКТИВИ ВДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ ДЛЯ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ-СТОМАТОЛОГІВ У РОЗДІЛІ «КАРІЄС». Медична освіта, (3), 114–117. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11451

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ