ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ”: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ

  • I. D. Spirina Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, Дніпро
  • A. V. Shornikov Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, Дніпро
  • A. V. Fawzy Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, Дніпро
Ключові слова: студенти, основи психології, стандарти освіти, стратегія реформ

Анотація

Мета роботи – оцінка потреби студентів у викладанні дисципліни “Основи психології” та пошук шляхів відновлення викладання цієї дисципліни в розрізі стратегії розвитку медичної освіти в Україні.

Основна частина. Медична освіта України має готувати фахівців високого рівня заради забезпечення громадян якісною медичною допомогою. Перелік навчальних дисциплін і, відповідно, компетентностей затверджується стандартами медичної освіти. Діючий наразі стандарт перевів дисципліну “Основи психології” для студентів у галузі знань 22 “Охорона здоров’я”, за фахом 222 “Медицина”, 221 “Стоматологія” з обов’язкової до дисциплін за вибором. У статті наводяться дані опитування 482 студентів ІІІ та ІV курсів, які навчаються за спеціальністю “Лікувальна справа”, зокрема 113 студентів – громадян інших країн, які вивчали цю дисципліну ще за попереднім стандартом. Переважна більшість опитаних (98,5 %) вважає, що у вищому медичному навчальному закладі потрібно вивчати дисципліну “Основи психології”, а 81,3 % опитаних стверджують, що ця дисципліна має бути обов’язковою до вивчення.

Висновок. За результатами дослідження зроблено висновок про необхідність вчасного перегляду стандартів вищої освіти, зокре­ма з урахуванням думок студентів, та запропоновано повернути дисципліну “Основи психології” до обов’язкових дисциплін.

Посилання

Linchevskyi, O.V., Chernenko, V.M., Piatnytskyi, Yu.S., & Bulakh, I.Ye. (2017). Shliakhy reformuvannia systemy vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini v suchasnykh umovakh [The ways of higher medical education system reforming in Ukraine in the modern context]. Medychna osvita – Medical Education, (3), 6-9. DOI 10.11603/me.2414-5998.2017.3.7753 [in Ukrainian].

Stratehiia rozvytku medychnoi osvity v Ukraini [Strategy for the development of medical education in Ukraine]. Retrieved from: http://moz.gov.ua/uploads/1/7066-14_08_strategia.pdf [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku okhorony psykhichnoho zdorovia v Ukraini na period do 2030 roku [The concept of the development of mental health in Ukraine for the period up to 2030]. Ukrainskyi visnyk psykhonevrolohii – Ukrainian Journal of Psychoneurology, 26, (1), 127-130 [in Ukrainian].

Dziak, H.V., Pertseva, T.O., Zakharov, S.V., & Horbu­nova, H.V. (2015). Shliakhy pidvyshchennia yakosti navchannia na pidstavi monitorynhu anketuvannia vypusknykiv akademii [Quality improving ways of education based on monitoring of academy graduates’ survey]. Medychna osvita – Medical Education, (2), 64-66. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.v0i2.4146 [in Ukrainian].

Опубліковано
2019-05-03
Як цитувати
Spirina, I. D., Shornikov, A. V., & Fawzy, A. V. (2019). ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ”: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ. Медична освіта, (1), 121-123. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.10095
Номер
Розділ
Досвід з організації навчальної роботи