ПРОФЕСІЙНА Й ПСИХОЛОГІЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ІЗ ПИТАНЬ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСЕЛЕННЯ В УМОВАХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2312-0967.2014.3.3306Abstract
обґрунтовано необхідність удосконалення сучасної системи галузевих стандартів вищої фармацевтичної освіти щодо психологічної підготовленості й професійної компетентності фахівців із питань фармацевтичного забезпечення постраждалого населення в умовах надзвичайних ситуацій мирного і воєнного часу. Встановлено, що удосконалення підготовки студентів з питань фармацевтичного забезпечення постраждалого населення в умовах надзвичайних ситуацій потребує перерозподілу навчального часу навчальних планів за рахунок циклу гуманітарної і соціально-економічної підготовки і виділення його достатньої кількості для навчальної дисципліни «Фармацевтичне забезпечення населення в умовах надзвичайних ситуацій мирного воєнного часу» й навчального курсу «Психологія екстремальних ситуацій».
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors who publish their materials in this journal agree with the following terms:
- Authors reserve the right to authorship of their work and assign to the journal the right to first publish this work under the terms of the Creative Commons Attribution License, which allows other persons to freely distribute the published work with a mandatory reference to the authors of original work and the first publication of work in this journal
.
- Authors have the right to make independent extra-exclusive work agreements in the form they are published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of an institution or publishing as part of a monograph), provided that the link to the first publication of the work in this journal is maintained.
Journal policy allows and encourages publication of manuscripts on the Internet (for example, in institutions repositories or on personal websites), both before the publication of this manuscript and during its editorial review, as it contributes to productive scientific discussion and positively affects the efficiency and dynamics of the citation of the published work (see The Effect of Open Access).