ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА ФАРМАЦЕВТИЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ МЕТОДІВ РЕКЛАМИ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2312-0967.2014.1.2900Abstract
У статті наведено результати опитування фахівців (провізорів/фармацевтів) Івано-Франківської, Львівської, Харківської, Донецької, Полтавської, Луганської областей з метою виявлення сучасних джерел інформації лікарських препаратів та їх ставлення до реклами лікарських засобів, зокрема, до інтернет-реклами в соціальних мережах, на форумах та реклами в блогахта інших сайтах. Визначено, що основними джерелами з яких фармацевтичні працівники дізнаються про лікарські засоби, які поповнюють фармацевтичний ринок, е реклама на телебаченні (37 % ), реклама на білбордах (18 %) та e-mail розсилки рекламних листів (спам) (4 %). Фахівцями оцінено характеристики, які мають найбільше значення для споживача при виборі лікарського засобу за п'ятибальною шкалою. Вирішальне значення мають: ефективність лікарського засобу (67 %), безпека препарату (62 %), ціна та фірма-виробник (країна) (53 %).Downloads
Published
2014-07-08
How to Cite
Семенів, Д. В. (2014). ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА ФАРМАЦЕВТИЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ МЕТОДІВ РЕКЛАМИ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ В УКРАЇНІ. Pharmaceutical Review Farmacevtičnij časopis, (1). https://doi.org/10.11603/2312-0967.2014.1.2900
Issue
Section
Pharmaceutical management, marketing and logistics
License
The authors who publish their materials in this journal agree with the following terms:
- Authors reserve the right to authorship of their work and assign to the journal the right to first publish this work under the terms of the Creative Commons Attribution License, which allows other persons to freely distribute the published work with a mandatory reference to the authors of original work and the first publication of work in this journal .
- Authors have the right to make independent extra-exclusive work agreements in the form they are published by this journal (for example, posting work in an electronic repository of an institution or publishing as part of a monograph), provided that the link to the first publication of the work in this journal is maintained.
Journal policy allows and encourages publication of manuscripts on the Internet (for example, in institutions repositories or on personal websites), both before the publication of this manuscript and during its editorial review, as it contributes to productive scientific discussion and positively affects the efficiency and dynamics of the citation of the published work (see The Effect of Open Access).