ВИЗНАЧЕННЯ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМКІВ УДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ТА СУСПІЛЬНОГО РЕГУЛЮВАННЯ У ФАРМАЦІЇ

Автор(и)

  • I. V. Susharyna Донецький національний медичний університет
  • A. S. Nemchenko Національний фармацевтичний університет
  • V. M. Homenko Донецький національний медичний університет

DOI:

https://doi.org/10.11603/2312-0967.2017.1.7529

Ключові слова:

фармація, державне та суспільне регулювання, удосконалення, пріоритетні напрямки, анкетне опитування, спеціалісти фармації.

Анотація

Мета роботи. Визначення пріоритетних напрямків удосконалення державного та суспільного регулювання у фармації.

Матеріали і методи. Були використані системний підхід, аналітичний, статистичний, графічний та метод анкетного опитування респондентів.

Результати й обговорення. За результатами проведеного анкетного опитування фахівців були визначені проблеми та встановлені найбільш важливі пріоритети щодо реформування системи державного й суспільного регулювання у  фармації. Одержані результати опитування фахівців за 2011 – 2012 рр. та 2015-2016 рр. було порівняно з даними дослідження 2007 р. Було реалізовано актуальне завдання щодо оцінки проблем розвитку вітчизняної фармації та визначення пріоритетних напрямків удосконалення державного та суспільного регулювання у вітчизняній фармації за останні десять років.

Висновки. Встановлено, що найбільш ефективними засобами державного регулювання респонденти вважають економічні (більше 71 % спеціалістів фармації та 80 % керівників відповідно). Слід зазначити, що за останні десять років у даному випадку змінились пріоритети, у дослідженні 2007 р. більше 80,0 % опитаних (перше місце) віддавали перевагу використанню засобам правового спрямування. Встановлено, що більше 60 % керівників та спеціалістів вважають можливим повну передачу громадським організаціям функції атестації фармацевтичних кадрів. Понад 35 % фахівців фармації вважають можливою передачу громадським організаціям й таких функцій, як ліцензування діяльності, пов’язаної з роздрібною реалізацією ліків, а також акредитація установ, закладів і підприємств фармацевтичної галузі (більш ніж 17 %).

Біографії авторів

I. V. Susharyna, Донецький національний медичний університет

Донецький національний медичний університет, Краматорськ

A. S. Nemchenko, Національний фармацевтичний університет

Національний фармацевтичний університет

V. M. Homenko, Донецький національний медичний університет

Донецький національний медичний університет, Краматорськ

Посилання

Homenko VM. [Research of modern mechanisms of state and social regulation in pharmacy]. Visnyk farmatsii. 2007;3(51): 38-42. Ukrainian.

Nemchenko AS. [De ning policy priorities of the pharmaceutical industry based on expert assessments]. Farmats zhurn. 2008;2: 3-8. Ukrainian.

Nemchenko AS. [The problems of the pharmaceutical industry: peer review of experts]. Farmatsevtychnyi chasopys. 2008;2(6): 11-13. Ukrainian.

[Recent regulation of the industry. Meeting of professional pharmaceutical association]. Ezhenedelnik Apteka. 2010;727(6): 10. Ukrainian.

Pashkov V. [Self-regulation of the pharmaceutical market]. Ezhenedelnik Apteka. 2013;41(912). Ukrainian.

Bocherikova E. [Combining professional help efforts of Pharmacy in Ukraine]. Ezhenedelnik Apteka. 2016;40(1061). Ukrainian.

Susharina IV. [Scientic and methodological approaches to evaluating the effectiveness of NGOs in pharmacy]. Upravlinnia, ekonomika ta zabezpechennia yakosti v farmatsii. 2016;3: 6-74. Ukrainian.

Oliynyk D. [Modern methods of evaluating the performance of government]. The efciency of public administration. 2013;34: 275-283.

CAF Resource Centre of the European Institute of Public Administration, m. Maastricht, Available from: http://www.eipa.eu/en/pages/show/&tid=69.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-24

Як цитувати

Susharyna, I. V., Nemchenko, A. S., & Homenko, V. M. (2017). ВИЗНАЧЕННЯ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМКІВ УДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ТА СУСПІЛЬНОГО РЕГУЛЮВАННЯ У ФАРМАЦІЇ. Фармацевтичний часопис, (1), 38–44. https://doi.org/10.11603/2312-0967.2017.1.7529

Номер

Розділ

ФАРМАЦЕВТИЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ ТА ЛОГІСТИКА