АНАЛІЗ ІНСТРУМЕНТІВ ФОРМУВАННЯ БРЕНДУ ОСВІТНЬОЇ ПОСЛУГИ НАЦІОНАЛЬНОГО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО
DOI:
https://doi.org/10.11603/2312-0967.2021.4.12704Ключові слова:
бренд, освітня послуга, аналіз, інструменти, заклад вищої освітиАнотація
Мета роботи. Проведення аналізу інструментів формування бренду освітньої послуги Національного фармацевтичного університету за ключовими напрямами обізнаності про заклади вищої освіти (ЗВО).
Матеріали і методи. Наукові дані та нормативні документи стосовно інструментів формування бренду освітньої послуги ЗВО, анкети респондентів (здобувачів вищої освіти та потенційні вступники); використано теоретичні (аналіз наукової літератури, узагальнення, класифікації, аналітичний, порівняльний та логічний) та емпіричний (опису, порівняння) методи, а також методи дослідження бренду: психосемантичні, спрямованих асоціацій, персоніфікації; побудова карти позиціонування.
Результати й обговорення. В умовах конкуренції у сфері освіти для ЗВО значущим фактором існування на ринку є відповідність очікуванням споживачів освітніх послуг, тому на перший план виходять бренди, оскільки споживачів значною мірою привертають емоції, які вони викликають.
За результатами узагальнення даних наукової літератури було визначено напрями для аналізу інструментів формування бренду освітньої послуги. Першим етапом аналізу стало дослідження ролі корпоративної символіки у створенні бренду освітньої послуги. Другим етапом – дослідження особливостей впливу веб-сайту НФаУ на створення бренду освітньої послуги. Третій етап – вивчення впливу показників міжнародних та українських рейтингів на формування бренду освітньої послуги НФаУ. Четвертий етап – формування карти позиціонування, індивідуалізації та ідентичності бренду освітньої послуги НФаУ.
Проаналізовані інструменти і розроблені карти дали змогу виявити «точки паритету» (асоціації, які не є чимось унікальним, але володіння якими є необхідним в умовах конкурентної боротьби) і «точки диференціації» (атрибути або переваги бренду освітньої послуги, які споживачі міцно пов’язують з ним, позитивно оцінюють і вважають (вірять), що в інших брендів вони відсутні).
За підсумками проведеного аналізу інструментів формування бренду освітньої послуги НФаУ було відзначено наявність значного потенціалу ЗВО в напрямі формування обізнаності про заклад.
Висновки. У результаті проведеного дослідження зроблено висновок, що позиціонування бренду освітньої послуги дає змогу виявити місце ЗВО серед конкурентів, визначити набір потреб в освітніх послугах і їхнє сприйняття споживачами.
Досліджено роль корпоративної символіки у створенні бренду освітньої послуги НФаУ. Визначено роль та можливості отримання інформації потенційними вступниками про НФаУ із веб-сайту університету. Проаналізовано місце НФаУ в міжнародних та українських рейтингах й визначено їхній вплив на формування бренду освітньої послуги НФаУ. На основі отриманих результатів побудовано карту позиціонування, індивідуалізації та ідентичності бренду освітньої послуги НФаУ.
Посилання
Kotvitska AA, Yakovlieva OYu. [Research of features of creation of a brand of an institution of higher education]. News of Pharmacy. 2021;2(102). doi: 10.24959/nphj.21.60. Ukrainian.
Alikperov IM, Zhad’ko EA, Timokhina GS. [Brand management model of an educational organization]. Ekonomika i predprinimatelstvo. 2016;11:474–7. Russian.
Vaniushkina VV. Brend vysshego professionalnogo uchrezhdeniia: osobennosti formirovaniia i prodvizheniia [Brand of a Higher Professional Institution: Features of Formation and Promotion] [dissertation abstract]. Rostov-na-Donu; 2011. 24 p. Russian.
Zhehus ОV, Mykhailova MV, Chmil HL. [Features of higher education institutions brand formation]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. 2019;5:111–4. Ukrainian.
Zabarna EM, Soloveva EYu. [System and criteria of marketing analysis of sites of higher educational institutions]. Efektyvna ekonomika. 2013;1. Available from: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1748. Ukrainian.
Zatserkivna MO. PR-tekhnolohii u formuvanni imidzhu zakladiv vyshchoi osvity sfery kultury [PR-technologies in the formation of the image of institutions of higher education in the field of culture] [dissertation]. Kyiv; 2019. 244 p. Ukrainian.
Kalashnikova LV. Internet-saity vyshchykh navchalnykh zakladiv yak innovatsiini kanaly komunikatsii v umovakh formuvannia informatsiinoho suspilstva v Ukraini [Internet sites of higher educational institutions as innovative channels of communication in the conditions of formation of information society in Ukraine] [dissertation abstract]. Kharkiv; 2005. 20 p. Ukrainian.
Nechaeva ES, Turkina VA. Branding in the system of higher education. Izvestiia Tulskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomicheskie i iuridicheskie nauki. 2013;3(1):141–9. Russian.
Nifatova OM. [The branding of the Ukrainian HEI as a systematic official of the educational paradigm of high education]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu tekhnolohii ta dyzainu. Ser. Ekonomichni nauky. Spetsvypusk : Efektyvnist orhanizatsiino-ekonomichnoho mekhanizmu innovatsiinoho rozvytku vyshchoi osvity : materialy VII Mizhnar. nauk.-prakt. konf., m. Kyiv, 6 zhovt. 2017 r. Kyiv, 2017. S. 312–21. Ukrainian.
Semeniuk S. [Branding of the higher educational establishment]. Halytskyi ekonomichnyi visnyk. 2013;3(42):133–8. Ukrainian.
Soroka AV, Kryvtsova МS. Brand of the higher education – the basis of competitiveness on educational services market. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo. 2018;19(3):65–70. Ukrainian.
Parsiak VN, Drahomirova I. [Corporate culture of higher educational institutions: essence and components]. Aktualni problemy ekonomiky. 2009;2:97-104. Ukrainian.
Ranking Web of Universities [Internet]. Available from: http://www.webometrics.info/en.
Kotvitska AA, Bratishko YuS, Volkova AV, Tarasenko DYu, Posylkina OV, Olkhovska AB. Analysis of modern employers’ requirements to responsibilities and competencies of pharmaceutical staff. Zaporozhye medical journal 2020;22(6):847–57.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Фармацевтичний часопис
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі .
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).