ДОСЛІДЖЕННЯ ЦІНОВОЇ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ЛІКУВАННЯ ГЛАУКОМИ

Автор(и)

  • I. Ya. Horodetska Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького https://orcid.org/0000-0003-0265-5505
  • O. M. Korniyenko Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького https://orcid.org/0000-0002-6471-9300
  • N. L. Khanyk Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького https://orcid.org/0000-0002-2166-0222
  • M .V. Bobko Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

DOI:

https://doi.org/10.11603/2312-0967.2019.4.10628

Ключові слова:

глаукома, лікарські засоби, цінова кон’юнктура

Анотація

Мета роботи. Порівняльний аналіз оптово-відпускних, закупівельних та роздрібних цін на лікарські засоби (ЛЗ) для лікування глаукоми.

Матеріали і методи. Зареєстровані оптово-відпускні, закупівельні та роздрібні ціни на ЛЗ для лікування глаукоми. Порівняння, систематизація, узагальнення.

Результати й обговорення. Шляхом аналізу Національного переліку основних ЛЗ виділено 15 позицій офтальмологічних ЛЗ, у тому числі три – очні краплі для лікування глаукоми (пілокарпін, тимолол, латанопрост). У реєстрі оптово-відпускних цін виділено 14 моно- і 13 комбінованих назв цих ЛЗ. Для 14 монопрепаратів проведено порівняння зареєстрованих оптово-відпускних цін із мінімальними та максимальними значеннями закупівельних та роздрібних цін; розраховано коефіцієнти ліквідності ціни. Для чотирьох ЛЗ зареєстрована оптово-відпускна ціна була вищою, ніж максимальні значення закупівельних та роздрібних цін. Коефіцієнт ліквідності роздрібної ціни для 64 % ЛЗ перевищував 0,15.

Висновки. Встановлено особливості кон’юнктури ринку протиглаукомних монопрепаратів, ціни на які підлягають державному регулюванню, а саме: завищена виробниками зареєстрована оптово-відпускна ціна (для 4 із 14 ЛЗ), значення коефіцієнта ліквідності роздрібної ціни для більшості (9 з 14) аналізованих ЛЗ перевищують 0,15. Це свідчить про недостатній вплив законодавчих регуляторів на ціноутворення ЛЗ для лікування глаукоми та є неетичним щодо пацієнтів із погляду соціальної відповідальності суб’єктів фармацевтичного ринку.

Біографії авторів

I. Ya. Horodetska , Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

канд. фармац. н., доцент кафедри організації та економіки фармації

O. M. Korniyenko , Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

канд. фармац. н., доцент кафедри організації та економіки фармації

N. L. Khanyk, Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

канд. фармац. н., доцент кафедри організації та економіки фармації

M .V. Bobko, Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

асистент кафедри організації та економіки фармації

Посилання

Dufynets VA. [Strategic directions of improvement of ophthalmologic help to the population at the regional level on the basis of public-private partnership]. Liky Ukrainy. 2016;3: 54-9. Ukrainian.

Kryvoviaz OV. [Glaucoma pharmacotherapy: the current state of the problem]. Farmakoterapiia ta likarska toksykolohiia.2013;4-5(35): 3-13. Ukrainian.

Zavalko IV. [Analysis of the range of ophthalmic drugs in the Ukrainian market].Farmatsevtychnyi Zhurnal. 2013;1: 21-5. Ukrainian.

Konoshevych LV, Tykhonov OI, Shpychak OS. [Marketing research of drugs used in ophtalmologac practice in Ukraine]. Sotsialna farmatsia v okhoroni zdorovia. 2017;3(2): 60-9. Ukrainian.

Kryvoviaz OV. [Marketing analysis of the drug market for glaucoma treatment].Upravlinnia, economika ta zabezpechennia yakosti v farmatsii. 2013;1(2): 51-5. Ukrainian.

National list of essential medicines (last edition). Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine from 13.12.2017 р. № 1081.[Internet].Available from: htpp:// http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1081-2017-п. Ukrainian.

The State register of medicines of Ukraine.[Internet]. Available from:http://www.drlz.kiev.ua. Ukrainian.

Prices for medicines and medical products.[Internet]. Available from:https://www.apteka.ua/ceny-na-lekarstvennye-sredstva-i-izdeliya-mednaznacheniya. Russian.

Hromovyk BP, editor, Hasyuk HD, Levytska OR. Management and marketing in pharmacy. [Менеджмент і маркетинг у фармації: підручник] Kyiv: Medytsyna; 2008. Ukrainian.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-29

Як цитувати

Horodetska , I. Y., Korniyenko , O. M., Khanyk, N. L., & Bobko, M. .V. (2019). ДОСЛІДЖЕННЯ ЦІНОВОЇ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ЛІКУВАННЯ ГЛАУКОМИ. Фармацевтичний часопис, (4), 45–50. https://doi.org/10.11603/2312-0967.2019.4.10628

Номер

Розділ

ФАРМАЦЕВТИЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ ТА ЛОГІСТИКА