РОЗВИТОК ВИЩОЇ ОСВІТИ ГРЕЦІЇ (НА ПРИКЛАДІ УНІВЕРСИТЕТУ ІМ. АРИСТОТЕЛЯ В м. САЛОНІКАХ)

Автор(и)

  • T. V. Savaryn ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • Yu. Yu. Yarysh ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • O. V. Denefil ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9200

Ключові слова:

вища освіта Греції, університет ім. Аристотеля в м. Салоніках, медична освіта, розвиток

Анотація

Мета роботи – розглянути розвиток та здійснити огляд сучасної системи вищої освіти Греції на прикладі Університету ім. Аристотеля в м. Салоніках; визначити тенденції її розвитку.

Основна частина. Вища освіта у Греції існує з перших років становлення нової Грецької держави (1821–1829). Як і колись, вищі навчальні заклади розташовані у двох найбільших містах Греції – в Афінах і Салоніках. Сучасна система вищої освіти Греції децентралізована. Державна освіта є безкоштовна. Вища освіта містить два сектори: університетський та професійно-технічний. Конституція Греції надає університетам повну автономію та академічну свободу. На сьогодні нараховано 14 вищих навчальних закладів, з них 2 (Афінський і Салонікський університети) є університетами з найбільш розвиненим науково-­дослідним потенціалом. У вищій школі Греції прийнята загальноєвропейська двоетапна загальноосвітня система. Згідно з чинною Конституцією Греції, засновувати недержавні вищі освітні заклади в країні заборонено. Університет ім. Аристотеля у м. Салоніках є найбільшим університетом не тільки в Греції, але і на Балканах. У ньому навчається близько 75 000 студентів на 11 факультетах. Кожний факультет має у своєму складі декілька шкіл з різними напрямками навчання, загальною кількістю – 40.

Висновки. Дослідивши розвиток вищої освіти Греції, можна стверджувати, що Грецька держава завжди сприяла розвитку системи вищої освіти, яка багато в чому стала сполучною ланкою між державною ідеологією і широкими верствами грецького населення. Усі вищі навчальні заклади Греції створені за принципом найстарішого Афінського університету, тому система вищої освіти Греції потребує заснування принципово нових університетів за організацією роботи, засобами навчання і новими спеціальностями.

Біографії авторів

T. V. Savaryn, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

 канд. філол. наук, доцент кафедри іноземних мов Тернопільського державного університету ім.. І.Я. Горбачевського

м.Тернопіль, вул. Шпитальна 14 тел.0673527753

Yu. Yu. Yarysh, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

Яриш Ю.Ю. – студентка 5 курсу медичного факультету Тернопільського державного університету ім.. І.Я. Горбачевського

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-24

Як цитувати

Savaryn, T. V., Yarysh, Y. Y., & Denefil, O. V. (2018). РОЗВИТОК ВИЩОЇ ОСВІТИ ГРЕЦІЇ (НА ПРИКЛАДІ УНІВЕРСИТЕТУ ІМ. АРИСТОТЕЛЯ В м. САЛОНІКАХ). Медична освіта, (4), 191–195. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9200

Номер

Розділ

З історії медичних навчальних закладів