КЛІНІЧНИЙ РОЗБІР ХВОРОГО ЯК ОДИН ІЗ ГОЛОВНИХ ЕТАПІВ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-ВИПУСКНИКІВ НА КАФЕДРІ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ ВДНЗУ “УМСА”
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8820Ключові слова:
клінічний розбір, навчальний процес.Анотація
Мета роботи – проаналізувати роль клінічного розбору хворого як одного із головних етапів практичної підготовки студентів-випускників на кафедрі терапевтичної стоматології ВДНЗУ “УМСА”.
Основна частина. Терапевтична стоматологія є основою практичної консервативної стоматології. Без глибоких знань аспектів діагностичного процесу неможливе розкриття закономірностей порушення функцій зубощелепного апарату, пошук механізмів їх відновлення, попередження хвороб та їх лікування. Для формування уміння логічно мислити, на основі отриманих знань та результатів обстеження хворого, ефективним методом навчання є вибіркове проведення клінічного розбору тематичних хворих. Під час проведення клінічного розбору хворого досвідчений викладач має змогу робити акценти та звернути увагу студентів на наявність причинно-наслідкових зв’язків між скаргами та анамнезом у зіставленні з об’єктивною картиною захворювання. Особлива увага студентів, які навчаються на кафедрі терапевтичної стоматології, звертається на побудову логічного зв’язку між отриманою інформацією і зіставленням з додатковими лабораторними та інструментальними дослідженнями в пошуку недостатніх ланцюжків для отримання розуміння всієї повноти патології.
Висновки. Майбутній медик повинен володіти різноманітними видами професійної діяльності, компетентно і відповідально вирішувати професійні завдання. Саме, шляхом щоденного проведення, практично спрямований вид аудиторної роботи – клінічний розбір хворих дозволяє якісно сформувати основи клінічного мислення у майбутнього лікаря.
Посилання
Voronenko, Iu.V., Vdovychenko, Iu.P., Tolstanov, O.K., Mintser, O.P., & Krasnov, V.V. (2016). Tendentsii intehratsii system pidhotovky ta atestatsii medychnykh kadriv u sviti ta Ukraini [Trends in the integration of training and certification systems for medical personnel in the world and in Ukraine]. Realizatsiia zakonu Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” u vyshchyi medychnii ta farmatsevtychnii osviti Ukrainy: Vseukrainska navchalno-naukova konferentsiia z mizhnarodnoiu uchastiu: Mat. konf. – Implementation of the Law of Ukraine “On Higher Education” in the Higher Medical and Pharmaceutical Education of Ukraine: All-Ukrainian Educational and Scientific Conference with International Participation: Proceedings of the Conference. Ternopil (рр.25-28) [in Ukrainian].
Zhdan, V.M., Bobyrov, V.M., & Sheshukova, O.V. (2006). Dosvid uprovadzhennia novykh form orhanizatsii navchalnoho protsesu v umovakh kredytno-modulnoi systemy [Experience of introduction of new forms of organization of educational process in conditions of credit-transfer system]. Intehratsiia ukrainskoi medychnoi osvity v yevropeiskyi ta amerykanskyi medychnyi prostir: Navchalno-naukova konferentsiia: Mat. konf. – Integration of Ukrainian medical education into European and American medical space: Proceedings of the Conference. Ternopil (рр.34-35) [in Ukrainian].
Petrushanko, T.O., Ilenko, N.M., Litovchenko I.Iu., Nikolishyna, E.V., & Marchenko, A.V. (2013). Osoblyvosti provedennia klinichnykh rozhliadiv khvorykh studentamy-inozemtsiamy na kafedri terapevtychnoi stomatolohii [Features of conducting of clinical considerations of patients by students-foreigners on department of therapeutic stomatology]. Svit medytsyny ta biolohii – World of Medicine and Biology, 2 (37), 139-140 [in Ukrainian].