ОСОБЛИВОСТІ НАПИСАННЯ ПЕДІАТРИЧНОЇ ІСТОРІЇ ХВОРОБИ НА КАФЕДРІ ДИТЯЧИХ ХВОРОБ З ДИТЯЧОЮ ХІРУРГІЄЮ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

  • О. М. Мочульська Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0426-9715
  • О. М. Шульгай Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7052-8324
  • І. Б. Чорномидз Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9797-7891
  • Я. В. Рогальська Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-6376-1953
  • І. М. Горішний Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7109-4652

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15373

Ключові слова:

історія хвороби; педіатрія; навчання студентів.

Анотація

Анотація. Історія хвороби (медична карта стаціонарного хворого) – важливий медичний і юридичний документ, який заповнюють під час госпіталізації на кожного стаціонарного педіатричного пацієнта в дитячій лікарні. Медична карта стаціонарного хворого має особливе медичне, юридичне та фінансове значення в педіатрії. Студентська навчальна педіатрична історія хвороби містить аналогічні розділи, як офіційна педіатрична лікарська, але вона має більш деталізований характер. Метою роботи було проаналізувати студентські педіатричні історії хвороби, визначити особливості написання педіатричної історії хвороби в сучасних умовах і запропонувати можливі шляхи оптимізації цього напряму навчання студентів медиків. Особливостями написання студентської педіатричної історії хвороби в сучасних умовах є обмежене в часі спілкування студента з педіатричним пацієнтом. Певні труднощі в написанні студентом навчальної педіатричної історії хвороби зумовлює відсутність єдиної уніфікованої класичної схеми. Важливою особливістю є також те, що студенти мають обмежену можливість спостерігати педіатричного пацієнта в динаміці в разі отримання пацієнта на курацію. Студенти дуже часто під час написання навчальної історії хвороби з педіатрії використовують різні інтернет-ресурси, які не зовсім відповідають класичній схемі написання педіатричної історії хвороби. Розроблення оновлених навчальних методичних рекомендацій для написання історії хвороби педіатричного пацієнта з послідовним коротким описом змісту основних розділів, використанням найсучасніших протоколів діагностики, лікування й реабілітації в педіатрії дасть можливість покращити рівень розуміння студентами правильної схеми написання медичної документації.

Посилання

Беденюк А.Д., Буряк А.Є., Доброродній В.Б., Нецюк О.Г., Гриценко С.Й. Особливості написання історій хвороби на кафедрі хірургії № 1 з урологією та малоінвазивною хірургією імені Л.Я. Ковальчука в умовах сьогодення. Медична освіта. 2024. № 1. С. 10–13. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14576

Боярчук О.Р., Шульгай О.М., Кінаш М.І. Питання медичної етики при вивченні пропедевтики педіатрії. Медичнa oсвітa. 2019. № 1. С. 6–9. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.10075

Мороз В. М., Гумінський Ю.Й., Фоміна Л.В. Проблеми та перспективи вищої медичної освіти у реалізації Національної стратегії реформування системи охорони здоров’я України на період 2015–2025 рр. Проблеми та перспективи вищої медичної школи у розробці та реалізації національної стратегії побудови нової системи охорони здоров’я в Україні на період 2015–2025 рр. : тези доповідей навчально- методичної конференції. Вінниця, 2015. С. 3–6.

Про вищу освіту : Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII: станом на 27.12.2023. URL: http:// zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Про затвердження форм первинної облікової документації та Інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування : Наказ МОЗ України від 14.02.2012 № 110.

Смаглюк Л.В., Куліш Н.В., Карасюнок А.Є. Координація самостійної роботи студентів у рамках компетентнісного підходу в організації навчального процесу у вищих медичних закладах. The unity of science. 2017. March. С. 33–35.

Білавич Г.В., Багрій М.А., Гречаник Н.Ю. та ін. Формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти. Медична освіта. 2022. № 4. С. 77–81. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13635

Лінчевський О.В., Черненко В.М., П’ятницький Ю.С., Булах І.Є. Шляхи реформування системи вищої медичної освіти в Україні в сучасних умовах. Медична освіта. 2017. № 7. С. 6–9. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7753

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Як цитувати

Мочульська, О. М., Шульгай, О. М., Чорномидз, І. Б., Рогальська, Я. В., & Горішний, І. М. (2025). ОСОБЛИВОСТІ НАПИСАННЯ ПЕДІАТРИЧНОЇ ІСТОРІЇ ХВОРОБИ НА КАФЕДРІ ДИТЯЧИХ ХВОРОБ З ДИТЯЧОЮ ХІРУРГІЄЮ В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Медична освіта, (1), 60–64. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15373

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ