ІНТЕГРАЦІЯ НОВІТНІХ ФОРМ ТА МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ПРИКЛАДАМИ РЕАЛЬНОГО ЗАСТОСУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14586Ключові слова:
вища медична освіта, методи та форми навчання, інтерактивне навчання, професійні компетентностіАнотація
Зміна парадигми вищої медичної освіти від предметоцентризму до студентоцентризму, з орієнтацією на кінцеві компетентності останнього, стимулює пошук нових підходів до вдосконалення освітніх методів та форм із метою підвищення ефективності навчального процесу. Вітчизняний та закордонний досвід щодо організації вищої медичної освіти серед трендів найбільш поширених та ефективних інтерактивних методів навчання виділяють ті, які орієнтуються на роботу у малих групах, використовуючи при цьому форми навчання: мозковий штурм, метод проєктів, кейс-метод, симуляційні та рольові ігри – формування моделей професійної комунікативної поведінки відповідно до певної ситуації. Саме ці новітні підходи у навчанні сприяють трансформації теоретичних знань студентів у практичну площину набуття професійних компетентностей. У статті узагальнено та представлено власний досвід впровадження сучасних форм навчання у медичній освіті з метою їх популяризації та більш ширшого впровадження в освітній процес вітчизняних закладів, зроблено акценти щодо ролі безперервного професійного розвитку надавачів освіти.
Посилання
Alokhina, N.V. (2013). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv [Formation of communicative competence of future specialists]. Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity – Problems of modern pedagogical education, 40(2), 51-55 [in Ukrainian].
Bilkevych, N.A. (2010). Orhanizatsiia praktychnoi roboty studentiv medychnoho universytetu iz zastosuvanniam interaktyvnykh metodiv navchannia ta urakhuvanniam psykhotypu studenta [Organization of practical work of medical university students using interactive learning methods and taking into account the psychotype of the student]. Master’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].
Bulavenko, O.V., & Balabueva, S.V. (2015). Osoblyvosti vykladannya akusherstva ta hinekolohiyi v umovakh reformuvannya vyshchoyi medychnoyi osvity ta pobudovy novoyi systemy okhorony zdorovya v Ukrayini na period 2015–2025 rr. [Peculiarities of teaching obstetrics and gynecology in the conditions of reforming higher medical education and building a new health care system in Ukraine for the period 2015–2025]. Problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi shkoly u rozrobtsi ta realizatsiyi natsionalnoyi stratehiyi pobudovy novoyi systemy okhorony zdorovya v Ukrayini na period 2015–2025 rr. – Problems and prospects of the higher medical school in the development and implementation of the national strategy of building a new health care system in Ukraine for the period 2015–2025: Abstracts of academic reports. (pp. 16-17). Vinnytsia [in Ukrainian].
Hrytsenko, O., & Kopchak, O. (2023). Analiz perevah ta nedolikiv zastosuvannia interaktyvnykh metodiv navchannia u pidhotovtsi maibutnikh likariv [Analysis of the advantages and disadvantages of using interactive teaching methods in the training of future doctors]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal – Ukrainian Pedagogical Journal, 1, 128-132 [in Ukrainian].
Humenna, I.R. (2016). Struktura hotovnosti maibutnikh likariv do profesiinoi komunikatsii [Structure of future doctors readiness for professional communication]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia «Pedahohika. Sotsialna robota» – Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series “Pedagogy. Social Work”, 1(38), 101-104 [in Ukrainian].
Didyk, N.V. (2016). Interaktyvni tekhnolohii navchannia i formuvannia klinichnoho myslennia u studentiv molodshykh kursiv medychnoho vuzu [Interactive technologies for teaching and forming clinical thinking in junior medical students]. Visnyk Vinnytskoho natsionalnoho medychnoho universytetu – Bulletin of Vinnytsia National Medical University, 2(20), 474-477 [in Ukrainian].
Dronenko, V.H. (2018). Doslidzhennia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh likariv [Research of communicative competence of future doctors]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 41-46 [in Ukrainian].
Dudenko, V.H., & Vdovichenko, V.Yu. (2019). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia dlia formuvannia fakhovoi kompetentnosti z klinichnoi anatomii ta operatyvnoi khirurhii u studentiv medychnykh universytetiv [The use of interactive teaching methods to develop professional competence in clinical anatomy and operative surgery in medical students]. Innovatsii u vyshchii medychnii ta farmatsevtychnii osviti Ukrainy – Innovations in higher medical and pharmaceutical educationmaterial: Proceedings of the XVI All-Ukrainian Scientific and Practical Conference with International Participation. Ternopil: TNMU [in Ukrainian].
Boychuk, T.M., Gerush, I.V., Khodorovskyi, V.M., Koloskova, O.K., & Marusyk, U.I. (2018). Efektyvnist symulyatsiynykh stsenariyiv v optymizatsiyi praktychnoyi pidhotovky studentiv u zakladi vyshchoyi medychnoyi osvity Ukrayiny [The effectiveness of simulation scenarios in optimizing the practical training of students in the institution of higher medical education of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 50-55 [in Ukrainian].
Shulhay, A.H., Fedonuk, L.Y., Mudra, A.Y., & Oleshchuk, O.M. (2018). Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak skladova problemno-oriientovanoho navchannia u medychnomu universyteti [Interdisciplinary integration as a component of problem-oriented learning at a medical university]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 113-116 [in Ukrainian].
Malanchuk, L.M., Martyniuk, V.M., Malanchuk, S.L., Franchuk, U.Ya., & Franchuk, M.O. (2023). Cuchasnyi pohliad stratehii rozvytku vyshchoi medychnoi osvity kriz pryzmu “Hard i Soft skills” [A modern view of the strategy for development of higher medical education through the prism of “Hard and Soft skills”]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 51-56 [in Ukrainian].
Khrystenko, O.M. (2023). Problema formuvannya tsinnostey studentiv u konteksti zarubizhnoyi naukovoyi dumky [The problem of studentsʼ values formation in the context of foreign scientific opinion]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 80-85 [in Ukrainian].
Herasymenko, О., Polesova, Т., Gerasymenko, V., & Kukhareva, N. (2022). Distance education in the professional training of future doctors: pro et contra. Trauma, 5, 38-40. DOI 10.22141/1608-1706.5.22.2021.244466.
Li, L., Cong, X., & Wu, L.L. (2020). Application and enlightenment of formative assessment in the innovation and development of higher education in basic medical science. Sheng li xue bao, 72(6), 743-750.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.