ЕСЕ В СИСТЕМІ РОЗУМОВОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • А. В. Вихрущ Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-4177-4614

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13642

Ключові слова:

есе, творчість, андрагогіка, розвиток, персонологія, особистість, освіта дорослих

Анотація

Анотація. У статті аналізуються можливості використання есе для розвитку творчих здібностей студентів. Схарактеризовано переваги міждисциплінарного підходу для розумового виховання, особливості вдосконалення мовленнєвої культури, закономірності інтегрального мислення молоді. На основі аналізу праць педагогів, філологів, філософів розглянуто особливості використання есеїстики в навчальному процесі. Особлива увага звертається на визначення головних понять, структуру, особливості тексту. Окреслено важливість творчих завдань у контексті розвитку педагогічної науки й практики. Аналізуються особливості писемних та усних есе, методика вдосконалення самостійної роботи студентів, використання «раннього наукового старту». Розглядається система творчих завдань, враховані особливості професійної підготовки. Схарактеризовано особливості вивчення української мови за професійним спрямуванням у закладах вищої освіти медичного спрямування. Проаналізовано можливості використання есе для розвитку особистісних якостей студентів. Окреслено перспективи вдосконалення дидактики вищої школи в умовах викликів сучасності, перспективи компаративістичних досліджень. Обґрунтовано окремі аспекти розвитку мислення майбутніх лікарів. Акцентовано увагу на питаннях анамнезу і ятрогенії. Визначено перспективи подальших досліджень.

Посилання

Baumeister, A. Zachem pisat esse [Why write an essay]. Retrieved from: https://www.youtube.com/watch?v=_3bDLJSZm4g&ab_channel=AndriiBaumeister [in Russian].

Baumeister, A. Kak pisat esse [How to write an essay]. Retrieved from: https://www.youtube.com/watch?v=XYgbuYsBv3U&ab_channel=AndriiBaumeister [in Russian].

Batsevych, F.S. (2009). Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky [Basics of communicative linguistics]. Kyiv: Akademiia [in Ukrainian].

Bilous, P.V. (2013). Teoriia literatury [Theory of literature]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Bondarchuk, K.S., & Chumachenko, O.A. (2021). Osoblyvosti pysemnoi movnoi komunikatsii zasobamy ukrainskoi movy (na prykladi ofitsiino-dilovoho, epistoliarnoho ta rozmovno-pobutovoho funktsiinykh styliv) [Peculiarities of written language communication using the Ukrainian language (on the example of official-business, epistolary and conversational-domestic functional styles)]. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Filolohichni nauky» – Bulletin of Alfred Nobel University. Series “Philological Sciences”, 1(21), 148-156 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.32342/2523-4463-2021-1-21-15

Havryliuk, I.L. (2010). Vydy ese: zahalna kharakterystyka [Types of essays: general characteristics]. Uchionyie zapiski Tavrycheskogo natsyonalnogo universiteta im. V. Y. Vernadskogo. Seria «Fylolohyia. Sotsyalnye kommunikatsyi» – Scientific notes of the Taurida National University. V. I. Vernadsky. Series “Philology. Social Communications”, 23(62), 4, 521-526 [in Ukrainian].

Huk, O.V. (2018). Stanovlennia identychnosti zhanru ese: metodolohichnyi aspect [Formation of the identity of the essay genre: a methodological aspect]. Molodyi vchenyi – Young Scientist, 9(61.1) [in Ukrainian].

Ivanova, N. Spetsyfika eseiu yak zhanru khudozhno-nebeletrystychnoi literatury [The specificity of the essay as a genre of fiction and non-fiction literature]. Retrieved from: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/11441/02- Ivanova.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].

Kosmeda, T.A. (2000). Aksiolohichni aspekty prahmalinhvistyky: formuvannia i rozvytok katehorii otsinky [Axiological aspects of pragmalinguistics: formation and development of the evaluation category]. Lviv: LNU im. I. Franka [in Ukrainian].

Lukianova, L.B., & Anishchenko, O.V. (2014). Osvita doroslykh: korotkyi terminolohichnyi slovnyk [Adult education: a short glossary]. Nizhyn: Vydavets PP Lysen¬ko M.M. [in Ukrainian].

Myroshkina, N.V. Ukrainska eseistyka: teoretychni rozvidky [Ukrainian essay writing: theoretical explorations]. Retrieved from: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=2376.

Prymachenko, I. Yak napysaty ese, shcho dopomozhe vstupyty do Stenfordu [How to write an essay that will help you get into Stanford]. Retrieved from: https://osvitoria.media/experience/yak-napysaty-ese-shho-dopomozhe-vstupyty-do-stenforda/ [in Ukrainian].

Pustovit, H. (2021). Volodymyr Vernadskyi i suchasnist [Volodymyr Vernadskyi and modernity]. Nova pedahohichna dumka – A New Pedagogical Thought, 4, 3-10 [in Ukrainian].

Silman, K.V. (2019). Esei yak zhanr na peretyni literatury ta zhurnalistyky [Essay as a genre at the intersection of literature and journalism]. Extended abstract of candidate's thesis. Mykolaiv [in Ukrainian].

Tytarenko, M. Yak navchyty ditei pysaty esei: praktychni vpravy ta laifkhaky [How to teach children to write essays: practical exercises and life hacks]. Retrieved from: https://osvitoria.media/experience/yak-navchyty-ditej-pysaty-eseyi-praktychni-vpravy-ta-lajfhaky-vid-tarasa-prohaska/ [in Ukrainian].

Torhovets, Yu.I. Ese yak typ tekstu: istorychnyi aspekt [Essay as a type of text: historical aspect]. Retrieved from: file:///D:/Downloads/Mik_2011_14_3_18.pdf/. 13 [in Ukrainian].

Tsyporukha, O. (2000). Teoriia ese: yevropeiski ta amerykanski kontsepty [Essay theory: European and American concepts]. Mandrivets – Traveler, 5-6, 58-63 [in Ukrainian].

Shebelist, Yu. (2007). Teoretychni aspekty zhanru eseiu [Theoretical aspects of the essay genre]. Slovo i Chas – Word and Time, 11, 48-56 [in Ukrainian].

Shebelita, S.V. (2009). Osoblyvosti rozvytku suchasnoi ukrainskoi eseistyky v systemi zhurnalistskykh zhanriv [Features of the development of modern Ukrainian essay writing in the system of journalistic genres]. Extended abstract of candidate's thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Shevchenko, T. Suchasna ukrainska eseistyka: zasoby vplyvu na chytacha [Modern Ukrainian essay writing: means of influencing the reader]. Retrieved from: http://dspace.onu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/5975/1/260-265a.pdf [in Ukrainian].

Iak pravylno pysaty ese u polskykh universytetakh? [How to write an essay in Polish universities?]. Retrieved from: https://up-study.ua/uk/posts/jak-pravilno-pisati-ese-u-polskix-universitetax [in Ukrainian].

Vykhrushch, A. (2020). Samotność studentów pierwszego roku na uniwersytetach medycznych. Pedagogika katolicka, 26, 73-79.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Як цитувати

Вихрущ, А. В. (2023). ЕСЕ В СИСТЕМІ РОЗУМОВОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ. Медична освіта, (4), 117–126. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13642

Номер

Розділ

РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ