МЕТОДИКИ ДОСЛІДНИЦЬКОГО НАВЧАННЯ У РАМКАХ ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТА «СОЦІАЛЬНА МЕДИЦИНА, ГРОМАДСЬКЕ ЗДОРОВ’Я»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13622

Ключові слова:

компетентності, дослідницьке навчання, потенційні ризики

Анотація

Анотація. У сучасній освіті залишаються прогалини в чіткому розумінні процесів взаємодії наукових досліджень і викладання та їх впливу на ефективність підготовки медичних кадрів. Відомо, що науково-інтенсивний характер закладів створює особливе ідеальне освітнє середовище для студентів, яке сприяє їм розвинути навички, необхідні для широкого спектра професійної діяльності, спонукає до проведення досліджень у клінічній практиці, безперервної медичної освіти та професійного розвитку у майбутньому. Нашою метою стало дослідити використання різних методів дослідницького навчання у викладанні предмета «Соціальна медицина, громадське здоров’я». Даний освітній компонент, з одного боку, навчає, як проводити дослідження, з іншого – сам є предметом вивчення, адже система охорони здоров’я та громадське здоров’я знаходяться в тривалому періоді реформування та змін. Досліджено, що у процесі викладання поєднуються різні методики дослідницького навчання, але вони передусім орієнтовані на викладача: вивчення поточних тем на прикладі результатів наукових досліджень (research-led) і вивчення та оцінка різних методів дослідження (research-oriented). Потребують розвитку методики, орієнтовані на студента: викладання на основі власних тематичних досліджень здобувачів (research-based) та залучення студентів до наукових дискусій (research-tutored). Повноцінна позааудиторна форма підготовки студентів, зокрема формування у них дослідницької компетентності, можлива у рамках студентського наукового товариства. Відмічено зацікавленість студентів у систематичному дослідженні самого освітнього процесу в закладі, зокрема його особливостей у період епідеміологічних обмежень.

Посилання

Ishchenko, T.M., & Kuzmenko, D.V. (2016). Kreatyvni metody navchannya ta yikh zastosuvannya pry vyvchenni dilovoyi inozemnoyi movy studentamy nemovnykh vyshchykh zakladiv osvity [Creative teaching methods and their application in the study of a business foreign language by students of non-linguistic higher education institutions]. DVNZ «Kyyivskyy natsionalnyy universytet imeni Vadyma Hetmana» [in Ukrainian].

Kaydalova, L.H., Shchokina, N.B., & Vakhrusheva, T.Yu. (2009). Pedahohichna maysternist vykladacha [Pedagogical mastery of the teacher]. Kharkiv: Vyd-vo NFaU [in Ukrainian].

Kozhemiaka, M.O., Golovaha, M.L., & Lisunov, M.S. (2021). Orhanizatsiya roboty studentskoho naukovoho tovarystva v umovakh dystantsiynoho formatu zabezpechennya osvitnoho protsesu [Organization of the student scientific society’s work in the conditions of remote format of the educational process]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 28-34 [in Ukrainian]. DOI 10.11603/me.2414-5998.2021.2.12262.

Korda, M.M., Chornomydz, A.V., Shulhai, A.H., & Mashtalir, A.I. (2020). Osoblyvosti funktsionuvannya systemy vnutrishnoho zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity v Ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrayiny [Features of functioning of the system of internal quality assurance of higher education at I. Horbachevsky Ternopil National Medical University of Ministry of Health of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 32-37 [in Ukrainian]. DOI 10.11603/me.2414-5998.2020.4.11655.

(2015). Standarty i rekomendatsii shchodo zabezpechennia yakosti v Yevropeiskomu prostori vyshchoi osvity (ESG) [Standards and recommendations for quality assurance in the European Higher Education Area (ESG)]. Kyiv: CS Ltd. [in Ukrainian].

Abanda, F.H. (2022). Research-informed teaching for assessing BIM courses during COVID-19 and beyond. Journal of Applied Research in Higher Education. DOI 10.1108/JARHE-08-2021-0306.

A passion for learning: The student experience at Russell Group universities. Retrieved from: https://russellgroup.ac.uk/policy/publications/a-passion-for-learning-the-student-experience-at-russell-group-universities/.

Aslantas, I. (2020). Impact of Contextual Predictors on Value-Added Teacher Effectiveness Estimates. Education Sciences, 10(12), 390.

Gulosino, C. (2018). Evaluating the Tennessee Higher Education Commission’s Report Card on the value-added estimates of teacher preparation programs. Education Policy Analysis Archives, 26(33). DOI 10.14507/epaa.26.2604.

Higgins, R., Murphy, F., & Hogg, P. (2021). The impact of teaching experimental research on-line: Research-informed teaching and COVID-19. Radiography (London, England: 1995), 27(2), 539-545. DOI:10.1016/j.radi.2020.11.014.

Khaniukov, O.O., Sapozhnichenko, L.V., & Smolyanova, O.V. (2020). Research competency at the under¬graduate level of higher education. Medychna osvita – Medical Education, 1, 36-40. DOI 10.11603/me.2414-5998.2020.1.10800.

Maxwell, R.J. (1992). Dimensions of quality revisited: from thought to action. Quality in Health Care : QHC, 1(3), 171-177. DOI 10.1136/qshc.1.3.171.

Moral, R.V. (2020). Generating the theory on research teaching: a metasynthesis. Asian Intellect Research and Education Journal, 15, 84-91.

Moral, R. (2021). Passion and commitment in teaching research: A meta-synthesis: passion and commitment in teaching research. Qubahan Academic Journal, 1(1), 24-32. DOI 10.48161/qaj.v1n1a24.

Nicholson, A. (2017). Research-informed teaching: a clinical approach. Law Teacher, 51(1), 40-55.

Nor, A.I. (2021). Somali Undergraduate Students’ Attitude towards Research at University of Somalia in Mogadishu-Somalia Faculty of Business Administration. International Journal of Sciences: Basic and Applied Research (IJSBAR), 31(3), 27-43.

Gresty, K., Pan, W., Heffernan, T., & Edwards-Jones, A. (2013). Research-informed teaching from a risk perspective. Teaching in Higher Education. DOI 10.1080/13562517.2013.795937.

Russell Group. Retrieved from: https://en.wikipedia.org/wiki/Russell_Group.

Sanders, W.L., & Horn, S.P. (1998). Research Findings from the Tennessee Value-Added Assessment System (TVAAS) Database: Implications for Educational Evaluation and Research. Journal of Personnel Evaluation in Education, 12, 247-256.

Waaijer, C., Ommering, B., van der Wurff, L.J., van Leeuwen, T.N., & Dekker, F.W., (2019). Scientific activity by medical students: the relationship between academic publishing during medical school and publication careers after graduation. Perspectives on Medical Education, 8(4), 223-229. DOI 10.1007/s40037-019-0524-3.

McLinden, M., Edwards, C., Garfield, J., & Moron-Garcia, S. (2015). Strengthening the Links Between Research and Teaching: Cultivating Student Expectations of Research-informed Teaching Approaches. Education in Practice, 2(1), 24-29.

Rodionova, V.V., Hlyniana, L.A., Hashynova, K.Y., & Razumnyi, R.V. (2020). The role of a scientific circle in students’ professional training. Medychna osvita – Medical Education, 1, 72-76. DOI 10.11603/me.2414-5998.2020.1.10997.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Як цитувати

Власик, Л. Й., & Гопко, Н. В. (2023). МЕТОДИКИ ДОСЛІДНИЦЬКОГО НАВЧАННЯ У РАМКАХ ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТА «СОЦІАЛЬНА МЕДИЦИНА, ГРОМАДСЬКЕ ЗДОРОВ’Я». Медична освіта, (4), 10–16. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13622

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ